Mijn parkiet ziek?

Gestart door Thomas89, januari 01, 2007, 12:58:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas89

Hallo mensen,
Mijn parkietje dit sinds vandaag een beetje raar. Ik denk dat tie een beetje ziek is. Hij maakt zich heel bol en wil niet eten of drinken. Hij maakt ook af en toe kokhals bewegingen en dan komt er ook eten uit. Hij is ook heel rustig.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt, Thomas en Phoebe

Belleo

Zo te horen voelt je parkietje zich niet zo goed. :(
Als dit echt vandaag pas is begonnen zou ik het nog even aan kijken misschien dat hij in de loop van de dag wel weer wat opknapt.
En anders is het misschien verstandig om morgen of in de loop van de week even langs de DA te gaan?

Groetjes Belleo

Thomas89

Citaat van: Belleo op januari 01, 2007, 13:34:09
Zo te horen voelt je parkietje zich niet zo goed. :(
Als dit echt vandaag pas is begonnen zou ik het nog even aan kijken misschien dat hij in de loop van de dag wel weer wat opknapt.
En anders is het misschien verstandig om morgen of in de loop van de week even langs de DA te gaan?

Groetjes Belleo
Hij zit nu op dit moment bol op twee pootjes met zijn oogjes dicht, en hij wil niet drinken of eten. Ik probeer hem nu zo goed mogeklijk warm te houden, is er meer wat ik kan doen?

Sanne

Hoi Thomas,

Op deze site kan je wat informatie vinden: http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php

Er staat onder andere het volgende:

Een zieke vogel heeft eigenlijk in de eerste plaats behoefte aan rust en warmte. Zet hem daarom in een wat donkere omgeving in een aparte kooi, die gemakkelijk gereinigd kan worden. Voor de warmte kunnen we een infrarood lamp gebruiken, die ongeveer 30 cm van de kooi af moet staan op een zodanige manier dat de vogel ook een minder warm plekje kan zoeken in de kooi. Zelf gebruik ik ook wel eens een halogeenlamp om een zieke parkiet warm te houden. Wel leg ik dan eerst een donkere doek over de kooi, zodat de vogel niet in het felle licht zit. (Let er op dat de doek niet te heet wordt). Verder moet er in de kooi altijd parkietenzaad, wat trosgierst en schoon drinkwater zijn. Laat 's nachts een klein lampje aan, zodat de vogel ten alle tijde kan beschikken over water en voedsel.


Als een parkietje bol zit is die behoorlijk ziek, je kan 't beste denk ik even contact opnemen met de dierenarts en kijken of je langs kan komen.

Sterkte d'r mee, en ik hoop dat je parkietje snel weer beter is

Groetjes Sanne

Thomas89

Ik heb net even de dierenarts gebeld en gelukkig heeft hij even tijd, dus daar ga ik zo maar even langs en dan hopen op het beste

Ingrid

Helaas heeft Phoebe het niet gered:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11650.0

Dit topic gaat op slot *KLIK*.