Klinkt dit als een benauwde parkiet?

Gestart door parkietenfan, december 30, 2006, 20:25:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenfan

Even een vraagje. Herkent iemand de geluiden die Binkie maakt? Ik ben zelf bang dat het komt door benauwdheid. Ze maakt dit geluid vooral als ze in haar kooi zit en er dus ook overduidelijk uit wilt. Ze wordt dan heel erg "hyper". En zoals je kunt zien doet ze vanalles om aandacht te trekken.
Ik heb dit filmpje ook al doorgestuurd naar mijn vogelarts waar ze onder behandeling is. Ze krijgt op dit moment wel antibiotica, ook voor haar luchtwegen. Maar ze doet het eigenlijk bijna alleen als ze weer in haar kooi zit.
Maar aangezien ik dit geluid nooit heb gehoord bij Coco toen hij nog leefde vraag ik me af of iemand het herkent.
http://www.filmpjes.nl/bekijken/6523

misschien een beetje raar dat dit filmpje op de site staat maar wist niet hoe ik het anders moest doorsturen naar mijn arts.

Groetjes

tup en joep

helaas kan ik het filmpje niet goed zien het is wat te donker

gaat zijn buikje ook snel op en neer als hij dit doet ?
is hij stiller dan normaal eet hij goed en dergelijke ?




parkietenfan

Ja ze eet wel goed en is heel druk zoals je ziet maar ze in natuurlijk wel onder behandeling. Het filmpje is wat donker, maar het gaat eigenlijk om het geluid wat ze maakt en niet om wat ze doet.
ik zal nog even proberen of ik een filmpje heb wat iets minder donker is.

parkietenfan


tup en joep

het lijk op het filpje dat ze wat gestrest of het een tik is
doet ze dit vaker dit gedrag  ?
ik weet er niet zo veel van gedrag mischien zijn er andre die meer weten


parkietenfan

Ja ze doet dit telkens als ik haar terug zet in haar kooi. Nu wordt ze natuurlijk ook nog behandeld voor die mijt dus al met al, zal ze af en toe wel wat gefrusteerd zijn vrees ik  :(
Ze heeft nou niet echt wat je zegt een goede start voor zo'n jong parkietje

Danielle

Volgens mij is dit echt aandacht trekken en nog onwennig gedrag!
Sammie en Gijsje deden dit in het begin ook, omdat ze echt geen zin hadden om in de kooi te zitten.
Dit ging echter na 1 week wel weer over.
Heeft ze wel genoeg ruimte in de kooi? Op het filmpje lijkt het een kleine kooi, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.
Ik had eerst Sammie in een kleine kooi zitten, omdat ik geen tweede grote kooi had. Toen gedroeg ze zich echt precies het zelfde, zij is namelijk net zo'n actief vogeltje. Nu zit ze met Gijsje in de grote kooi en heeft ze dat gedrag niet meer. Ze vliegt wel heel veel in de kooi en is ook geregeld heel actief.

Maar het lijkt echt of ze wat gestresst is. Ik zal als ik jouw was proberen om er geen aandacht aan te besteden. Maar pas als ze rustig op haar stokje zit, haar de aandacht geven en haar er dan pas uit te halen.

Ik vond haar trouwens niet benauwd klinken op het filmpje, maar ik denk dat dat ook moeilijk te beoordelen is op zo'n filmpje.

Groetjes Danielle

parkietenfan

Hoi Danielle,

Bedankt voor je reactie. Ze doet het inderdaad alleen maar als ze in haar kooi zit. (vooral dat rare geluidje wat ze maakt)
Dus ik vermoed dat het gedrag inderdaad aandacht trekken is omdat madam er gewoon uit wilt. Maar ja, ze zal toch ook moeten leren dat ze er af en toe ook eventjes in moet zitten. Ik probeer het ook geen aandacht te geven. Het gedrag baart me niet zo veel zorgen, meer het geluidje. Maar misschien is het wel niets, even afwachten dan maar.
Haar kooi is zeker groot genoeg hoor, het is dezelfde kooi als die op het forum staat onder optie "verzorging"", met zo'n buitenklep waar ook nog een stokje op zit. Op die foto zitten er zelfs 2 in en zij heeft hem helemaal voor haar zelf  ;) Alleen ik heb gefilmd toen ze bovenin de kooi zat, vandaar dat het misschien zo lijkt.
En ze komt heel veel uit haar kooi.

Ik zie het wel even aan, ze is natuurlijk ook nog maar 10 weken en heeft al een hoop te verduren gehad. (maar zodra ze er uit mag is mevrouw weer blij)

Groetjes en fijne jaarwisseling!! ;D