Trosgierst

Gestart door Missa, juli 01, 2005, 09:27:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariëlle S

Wat herkenbaar allemaal.

Dolby mijn eerste parkietje moest eerst ook niets hebben van trosgierst. Pas na (ik denk) zo'n twee weken begon hij ervan te eten.  Op fruit is hij nog steeds niet echt dol, behalve dan om ermee te gooien :P . Hij is wel gek op alles wat sprietjes heeft zoals gras enzo. (Ik ben hier in de buurt dus ook naarstig op zoek naar een bio-box ;) )
Discy, mijn tweede parkietje, is veel brutaler.  :o  Hij begon meteen aan de trosgierst te knagen en ook al het fruit wat je hem voorzet gaat hij meteen onderzoeken en van eten. Hij probeert alles uit. <_<  Leuk om te zien hoe verschillend ze reageren.

Allebei mijn parkietjes zijn tam geworden zonder trosgierst of iets anders als lokmiddel. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Gewoon je vinger steeds voorzichtig een stukje dichterbij houden en tenslotte zachtjes tegen zijn buikje houden, dan is de kans groot dat hij opstapt want die "tak"zit hem alleen maar in de weg :P . En steeds ietsje langer of voorzichtig de kooi uit, stukje lopen en ga zo maar door.

Veel geluk met jullie parkietjes

Goofie

Hallo,

Goofie lust echt geen trosgierst. Hij is een van de weinige uitzonderingen denk ik hihi  ^_^  Ik heb hem handtam gemaakt met parkietenzaad en later met sla want hier is hij razenddol op! Goofie eet nu alle soorten groeten en fruit  maar nog steeds geen trosgierst. Dus dan verwen ik hem maar met wat ander lekkers.

Groetjes, debbie en goofie

Robin

hey

mijn nieuw parkietje mag geen hartje dat uit trosgierst bestaat hij eet leiver van mijn trosgierst van mijn vinger toppen dit kietelt af en toe weleens

Vele groetjes

Marthijn

hoe kan je ze eigenlijk lokken met trosgierst als het toch al in hun kooi hangt?
ik vind dat een beetje raar :huh:

Jorijn

Trosgierst is een lekkernij, en hoort dus niet vast in de kooi te hangen.
Je geeft je parkiet trosgierst als beloning of om hem te lokken.

en ook als het vast in de kooi hangt eet hij zijn normale voer niet meer,
Je parkiet mag een halve sliert trosgierst per week. Aangezien er weinig voedingstoffen inzitten en veel vet :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Carla

Er is zeker iemand die me kan zeggen hoeveel trosgierst je aan een valkparkiet mag geven in een week. Ik had ergens gelezen twee slierten per week maar dat lijkt me wat veel. We gebruiken dit nu als lokmiddel voor Flupke ( hij is er héél erg verzot op).

Safrena

#26
Hey Carla

Aan een grasje geven we een halve sliert per week.

Een valkje is wat groter en lijkt me inderdaad met èèn volledige sliert per week voldoende te zijn

Vele groetjes

Annemarie

CiteerHey Carla

Aan een grasje geven we een halve sliert per week.

Een valkje is wat groter en lijkt me inderdaad met èèn volledige sliert per week voldoende te zijn

Vele groetjes
[snapback]9105[/snapback]


Hallo,

Zelf heb ik een parkietje, mijn moeder heeft een valk. Een valk mag 1 sliert in de week hebben. Je moet wel goed in de gaten houden of hij ook nog wel van zijn gewone voer eet. Zoals al gezegd is, er zit niet veel voeding in trosgierst, vooral vet, dus hij heeft nog wel de vitamientjes van zijn gewone eten nodig.

Groetjes!

nico

hoi ik heb een trosgierst aan mijn kooi gehangen voor mijn pistache en het zat niet goed vast hij vloog ernaar toe en zat er op en de trosgierst vloog naar beneden nu heb ik weer een trosgierst in de kooi gehangen maar hij wilt er niet naartoe... :unsure:  :unsure: (maar nu zit de trosgierst goed vast :P )

Sonja

Hoi Nico,

Waarschijnlijk is Pistache een beetje geschrokken, toen hij op de trosgierst wilde gaan zitten, en het naar beneden viel.
Als hij over de schrik heen is, gaat hij er vast wel van proeven! ;)

Groetjes, Sonja.

Josephine

CiteerIk heb dus een stukje trosgierst in de kooi gehangen en het hangt er nu ongeveer vier dagen in, maar het interesseerd hem gewoon niet heb ik de indruk!! Hij heeft er nog niet van geproeft!!! Aanvankelijk was het de bedoeling om hem te leren op mijn hand komen met trosgierst maar dit zal niet veel effect hebben!!! Met wat kan ik hem nog lokken?

Missa
[snapback]6575[/snapback]

probeer het met groente en fruit...

gillian

Ik heb de trosgiest eerst door de tralies met m'n hand vastgehouden en daarna op m'n hand in de kooi...ze smullen er echt van! :P