Parkieten/papagaaien in alle maaten en vormen?!

Gestart door Corien, december 28, 2006, 22:26:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Hoi hoi ,
Ik lees dat je graag een grote vogel wil ?
De Engelse grasparkiet is hetzelfde als de gewone grasparkiet op een ding na hij is groter !?
Mischien kan je hier wat mee,

Gr.Ursula

Corien

Ja, ik heb inderdaad aan de Engelse grasparkiet gedacht, als het kan neem ik een Engelse.

clazientje

#22
ik wil ook graag een parkiet, mijn man kan zich ergeren aan het geschreeuw van parkieten, ik heb gekeken op de catherina site maar het schijnt dat deze ook behoorlijk kan schreeuwen.

Nou ben ik ook op zoek naar een vogel die zeker niet schreeuwt (buiten heb ik een voliere met kanaries) ik zoek een vogel voor binnen en niet voor buiten

Ik zag op internet dat de kakariki een stille vogel is qua geluid, heeft iemand ervaring en is de kooi net zo groot als de parkiet

(berichten samengevoegd, liefs Anita)

Anita1983

#23
Hallo Corien en Clazientje,

@Corien: Leuk dat je een vriendje in huis wilt nemen.
Ik zou zeggen: maak je vooral niet druk over de kleur! Als hij/zij maar lief is en tja... dat zijn ze eigenlijk allemaal  :P
Het forum is vooral bedoeld om veel te leren! Dus lezen is helemaal prima! En bij vragen kun je deze uiteraard altijd stellen  ;)

@Clazientje: Welkom op dit forum! Een vogel die niet schreeuwt  ???, bij de Blokker verkopen ze beeldjes van parkieten die zijn behoorlijk stil  :P :-X. Het schreeuwen ligt ook aan het karakter van een parkiet. De meesten kunnen een hard stemgeluid hebben, maar hoe vaak ze dit gebruiken ligt aan de parkiet (en hun baasjes). Ze kunnen dan erg enthousiast zijn of om aandacht roepen, er kunnen van allerlei redenen zijn.
Voordat je aan een vogeltje begint, zou het misschien verstandig zijn om dit goed te overleggen. Het zou erg sneu zijn voor het beestje als achteraf blijkt dat hij toch te veel kabaal maakt voor uw man en dat hij dan weer weg moet. Beter voorkomen, dan genezen!  ;)

Veel succes!

Liefs,
Anita