Het inzetten van roofmijt bij vedermijt?

Gestart door parkietenfan, december 27, 2006, 14:01:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenfan

Er is al eens gesproken op het forum over het inzetten van roofmijt als vogels lasten hebben van veder of bloedmijt. (zie de site  www.refona.nl)
Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? Of heeft iemand er goede of slechte berichten over gehoord?

Zo ja, graag jullie reacties!!

Groetjes vanaf hier


Parkieten-Freak

Ik heb er geen ervaring mee, maar voor een ervaren volièrehouder lijkt het me zeker een optie. Roofmijt schijnt voor meerdere mijtsoorten inzetbaar te zijn.
(Niet binnen voor kooivogels gebruiken!!!)
Wel moeten volièrehouders strikt volgens de gebruiksaanwijzing werken, maar dat moet op zich geen probleem zijn.  ;)


parkietenfan

Hoi,

Bedankt voor je reactie!!
Volgens Refona zou het ook te gebruiken zijn bij kooivogels binnen???
Als ze niets meer te eten hebben dan schijnen ze af te sterven.
Maar ik heb daar ook een beetje een vreemd gevoel bij eigenlijk......

Parkieten-Freak

Ja precies, dat gevoel heb ik dus ook......... :(
Het zal ongetwijfeld kunnen, maar .....ieks....nou ja je snapt het wel he .... ;) Beetje raar idee om in je huiskamer roofmijten te hebben  :P


Caradow

Ik zou er ook niet zo snel voor kiezen om roofmijten binnenshuis in te zetten, tenzij iemand die ik echt heel erg goed vertrouw hier al goede ervaringen mee heeft.... maar dan nog....

Maur@

Een kennis van mij had al vragen gesteld over het binnen hebben. Als de roofmijt de kooi verlaat vind hij geen eten meer en gaat heel snel dood. Je zult er niets van vinden. Als de vedermijt of wat dan ook allemaal op is schijnen ze elkaar op te eten. Ik vraag me meer zoiets af van, "Hoe maak je de kooi schoon". Je zal dan iedere week nieuwe roofmijt moeten plaatsen want met het oude zand gooi je ook de roofmijt weg..