Zaadjes in het rond strooien

Gestart door Dunja, december 25, 2006, 13:24:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dunja

Pepe, mijn gevleugeld ventje, heeft sinds een week iets raar ontwikkeld.
Hij doet niet anders dan de zaadjes die hij gegeten heeft weer in het rond gooien. Doordat ze uit zijn buikje weer komen, hangt er speeksel ofzoiets (ik weet het niet) aan waardoor dat overal aan blijft plakken. Mijn behang en kasten plakken alle dagen weer vol met zaadjes. Hij doet dit vooral op zijn speeltuin en in z'n kooitje. Op andere plaatsen heb ik het nog niet gemerkt. Ik vraag me af wat er scheelt...

Iemand die me kan helpen?

Sonja

#1
Hoi Dunja,

Parkietjes voeren vaak, bij gebrek aan een soortgenootje, een favoriet speeltje, of soms zijn grote mensen-vriend. ;) Hier hoef je je dan geen zorgen om te maken.

Uit jouw berichtje maak ik echter op, dat Pepe continu zijn krop leegbraakt.
Als dit het geval is, en het braaksel bovendien vies ruikt, kan het zijn dat hij kropontsteking heeft.
Lees deze link maar even:
http://parkietenfreak.nl/ziektengtmm.php

Vertoont jouw parkietje dit gedrag, dan is het belangrijk dat je even naar de dierenarts gaat met hem, want hij heeft dan antibiotica nodig.

Groetjes, Sonja.

Dunja

Dit lijkt het toch niet te zijn. Het stinkt niet en hij doet dit enkel op de speeltuin en kooitje. Het is zo dat pepe nu alleen binnen zit, terwijl zijn andere 3 vriendjes buiten verblijven. Hij zit nu apart bij ons binnen omdat de andere 3 hem nooit de kans geven bij de voerbak te geraken met als gevolg dat pepe telkens zo vermagert en zwak en ziekjes wordt. Misschien voelt hij zich dan toch een beetje eenzaam...
Ik zal hem een tijdje in het sterker in het oog houden om te zien of hij toch niet ziek is.

Groetjes!