Tarweolie

Gestart door R.Auckel, december 27, 2006, 12:00:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

R.Auckel

Mijn parkiet (engelse) is reeds jaren epilitisch en regelmatig ziek. Hij knapt wel weer wat op maar wordt toch steeds weer ziek. Hij spugt en is vaker lusteloos.
Ik kreeg het advies om hem tarweolie te geven, wie heeft hier een mening over of heeft andere adviezen.

Graag respons.

Groetjes,

Rieky Auckel

Parkieten-Freak

Graag zou ik willen weten van wie je dat advies gekregen hebt. :)
Wat betreft tarweolie:
Het bevat o.a. B vitaminen, veel kwaad kan het niet maar ik weet niet of je er veel baat van kunt verwachten.
Als je vogeltje voedingstekorten heeft, dan zou je met de dierenarts kunnen overleggen of het zinvol is om hem of haar een multivitaminepreparaat te geven. ;)


Caradow

Tarweolie heb ik nog niet eerder gehoord. Wel heeft mijn VA mij de laatste keer aangeraden om het aansterken van een zieke parkiet te bevorderen met Palmnotenolie. Dit zou soweiso  eventueel dagelijks een druk gegeven mogen worden.
Ik kreeg het er alleen niet in bij Moppie en na een paar dagen zat het helemaal stijf in het flesje en was het niet meer te druppelen. Achteraf had ik het flesje even onder de hete kraan moeten houden en dan had het weer vloeibaar geworden, maar dat wist ik nog niet en had het al zo in de prullebak gegooid ;)