welke site?

Gestart door jonas, december 23, 2006, 18:43:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jonas

hoi ik ben op zoek naar een site waar alle soorten grasparkieten opstaan ik vind het maar niet ! :(

mozart

Hoi Jonas

Je bedoeld de verschillende kleuren neem ik aan?
Dat noem je kleurslagen!
Kijk eens op:

www.grasparkiet.com

en dan bij kleurslagen het pijltje aanklikken, dan zie je alle kleuren!

groet Mozart

jonas

hoi ik zou graag wete wat ze van verenpak krijge later want ik heb nu een jongen en een meisje
jongen=lichtgroen en het meisje=hemelsblauw je kunt het ook zien op mijn afbeelding
dus wat voor soort verenpak zulle ze hebben :-\  ;)e

Cutie_lover

als het goed is, gewoon hetzelfde. Er zijn wel parkieten bij, en dat lijken net kameleonen, maar dat kun je niet vaststellen van te voren.

Mars

Waarschijnlijk worden je kleuren nog wat intenser (feller). Ook weten wij niet of je parkieten al door hun jeugdrui heen zijn (zo van afstand te zien wel al: de streepjes zijn al van het voorhoofdje?). De grootste verandering vindt meestal in de jeugdrui plaats. Daarna komen er wel eens veranderingen, maar ik denk dat je dat ook wel een beetje in de veren kunt zien.

Mijn Jimmy is bijvoorbeeld blauw/grijs maar heeft geel/groen op zijn borst. Dit is duidelijker geworden in de jeugdrui, maar was al een beetje te voorspellen dat het mogelijk zou gebeuren. Ik zou niet verrast zijn als hij over een paar jaar in een keer na de rui heel erg groen of geel wordt. Maar als je parkietjes nu zuiver blauw of zuiver groen zijn, dnek ik niet dat jij dat soort verrassingen zult tegen komen.

Maar je weet nooit wat voor genen er in je parkietjes zitten  ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

jonas

ja mijn groene parkiet (speedy) is al uit zijn jeugdrui maar de blauwe weet ik niet maar ik denk vanwel kzie toch geen strepen op zijn hoofd :)

mozart

Ze waren toch al tussen de 1 en 2 jaar?
Dan hebben ze de jeugdrui al gehad dus!?

Sara

In dit topic te zien zijn je parkietjes jonger dan één jaar:http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=9371.msg37425#msg37425 en in deze : http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10081.msg41497#msg41497
En in een ander topic beweer je dat ze tussen 1 en 2 jaar zijn ???
Na de jeugdrui zullen je parkietjes ongeveer dezelfde kleur hebben,alleen zal deze minder vaag zijn en ook vaak feller van kleur.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

jonas

hoi
ja ik weet het ik heb niet zo verstand met hoe oud ze zijn enzo :( sorry ma mijn 1ne vogel is zeker al voorbij zijn jeugrui ma de andere heeft zijn rui al gehad in de grote vakantie hier heb je een foto van hem misschien weten jullie meer ???

jonas

srr niet kunnen posten viola dit is het zij is nog jong het dopje begint nu bruin te worden


[verwijderd door de beheerder]

Sara

Je foto is niet duidelijk,maar als de dop bruin begint te worden is het popje inderdaad ouder dan 1 jaar.
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Scotty - Keecko

Ze hoeft niet ouder dan 1 jaar te zijn, want mijn ene parkietje is nu 7 maanden en heeft al een donkerbruine neusdop :-\

jonas

me mij zal zij ook nog geen 1jaar zijn denk ik ik den 8maand ofzo want ze moeten toch bij hun moeder blijven 3weken lang en als ik da maande al sametel en die 3weke komk ongeveeer 8maand uit ik denk dat hij tussen de 8maand en 10 maand is ;) ik moet nog nieuwe foto's trekke

Sara

Sorry voor de vergissing,ik bedoel dan is je popje volwassen en voorbij de jeugdrui. ;)
En ze mogen pas na 6 weken weg bij hun moeder,3 weken is veel te kort.
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

jonas

dan ben ik ook verkeerd :D