Waarom Doen Ze Dit?

Gestart door Jolinda, juni 30, 2005, 21:53:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jolinda

Hoi

Ik heb 3 grasparkieten. Nou is mijn vraag: Meestal als ik boven zit (m'n grasparkieten staan beneden) dan zijn mijn parkieten heel hard aan het tjilpen. En als ik dan beneden ben zijn ze ineens meestal heel stil. Waarom doen ze dit? Zijn ze bang voor me ofzo?? :(

Mariƫlle S

Als ik in de andere kamer zit te werken dan "roepen"mijn parkietjes mij ook. :P  Als ik dan bij ze in de kamer kom zijn ze ook veel stiller.

Het roepen doen ze omdat ze je missen denk ik. Ze zoeken je. Ik heb wel eens de tip gelezen om dan even terug te roepen bijv. "Het is oke", dan weten ze dat je er nog bent. Misschien dat het helpt. Bij mij wil dat vaak wel lukken. Ik kom dan ook regelmatig even buurten bij ze en ga dan weer verder met werken. Zo weten ze dat ik niet weg ben. :rolleyes:

Parkieten-Freak

Yep, of roepen om contact te houden. Mijn parkiet doet het ook.
Al ik buiten zijn gezichtsveld ben, gaat hij regelmatig roepen.
Ik reageer daarop, zodat hij weet dat ik in de buurt ben.
Zo schijnt het in de natuur ook te gaan: parkieten zijn groepsdieren en houden graag verbaal contact met elkaar.


Kuslar

Hi allemaal

Ik heb er eigenlijk geen last van. MIjn vriendjes tjilpen de hele dag, dus ze hebben genoeg aan elkaar en hebben ze mijn niet nodig  :D

Sonja

Hallo allemaal,

Joepie en Pucky doen dit ook, Joepie maakt er ook vaak een soort tjilpend geluid bij (net als een huismus). Ik weet inmiddels dat hij dan niet alleen wil dat ik terugroep, maar dat ik echt naar hem toe moet komen, wat ik dan ook meestal doe.
Maar meestal roept hij niet veel, hij zit namelijk al zo ongeveer de hele tijd bij me..... :P

Groetjes, Sonja.