Rare poep door veel eten van mineraalblok?

Gestart door mozart, december 21, 2006, 00:41:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mozart

Hoi

Ik heb een rare vraag misschien.
1 van mijn mannen poept sinds hij boven bij mijn anderen in zit hele rare gekleurde poepjes.
Ze zijn dezelfde kleur als het roze mineraalblok wat ik in de kooi heb hangen.
Ik zie ook dat hij er meer aan zit te knabbelen/eten dan de rest en ik kan overdag zien waar hij veel zit.
Daar liggen poepjes in ook die kleur roze. Is niet dun of zo, heeft verder dezelfde structuur als van de anderen.
Kan dit door dat mineraalblok komen?
Of is er wat anders aan de hand? Hij is tierig zat, eet goed en merk niks aan hem!

Sonja

Hoi Mozart,

Het zou best kunnen komen door het mineraalblok.
Je kunt daar achter komen door het mineraalblok eens een dagje weg te halen, en kijken hoe zijn ontlasting er dan uitziet. ;)

Teveel knabbelen aan zo'n blokje is overigens niet zo goed.
Als 1 van je parkietjes er echt heel veel aan knabbelt, kun je het het best af en toe even in de kooi hangen, en het daarna weghalen.

Groetjes, Sonja.

mozart

Hoi Sonja

Bedankt voor je reactie.
Heb ik al gedaan gisteravond nog.
Ze zijn er nu al een paar uur uit in hun klim/speeltuin en ik zie tot nu toe geen roze poepjes liggen!
Is dat vele knabbelen/eten dan gewoon gekkigheid of heeft ie een tekort aan iets?
De rest zie ik er nauwelijks aanzitten, wel aan sepia.
Even afwachten dus, hopelijk heeft het dus aan het mineraalblok gelegen.

Mars

Hallo mozart,

Volgens mij was er laatst ook al iemand wiens parkietje graag een heel mineraalblokje 'opschrokte', je zou even kunnen zoeken.
Het zal wel lekker zout zijn ofzo, net als de wangen en nek van mijn vader waar Jimmy graag aan likt (erg gezond ook: resten after shave). Ik zou het niet zien als een tekort aan voedingsstoffen, maar meer een lekkere trek in mineraalblok.

Gewoon af even toe even in de kooi hangen. Ik denk dat een teveel aan mineralen eerder slechter dan beter is dan een tekort. (volg je me nog?)

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Danielle

Sammie at een tijd geleden ook heel veel van het mineraalblokje. Ik was eerst namelijk bang dat ze daardoor zoveel ging drinken.
Ik heb het toen op een plek gehangen (onderaan de kooi), waar ze niet zoveel komt. Hierdoor knabbelt ze ernog maar heel weinig aan.
Dus misschien een ideetje voor je?!

mozart

Het roze poepen heeft dus inderdaad aan het mineraalblok gelegen!
Heb sinds ik het weggehaald heb nl geen roze poepjes meer gezien!

Zal het nu af en toe even ophangen.

dus wat mij betreft kan er hier een slotje op.
groet Mozart

Sonja

Hoi Mozart,

Fijn dat je nu ontdekt hebt waardoor het kwam, en dat er niet iets anders aan de hand was. ;)

En op verzoek een slotje. *klik*

Groetjes, Sonja.