Hersenbloeding

Gestart door pietepiet, december 22, 2006, 22:07:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietepiet

Hallo²,

Ik ben gloedjenieuw hier op de forum, en heb een vraagje. Met mijn parkietje gaat alles gelukkig goed, maar die
van mijn vader heel wat minder. Ze is tijdens het rondvliegen in de woonkamer keihard tegen een kast gevlogen, en 
op de grond gevallen. Sindsdien ligt op de bodem van haar kooi, loopt ze naar adem te snakken en kan niet meer op
eigen kracht lopen of uberhauptstaan. Nu is ze net naar de dierenarts geweest en is geconstateerd dat ze een
hersenbloeding heeft  :( . Ze heeft een spuitje gekregen (ik zou niet weten wat voor medicatie dit is) en nu is het afwachten
of ze herstelt.

Heeft iemand hier op de forum er ervaring mee? Hoe kan ze nu het best verzorgd worden om toch te herstellen?



Groetjes,

Pietepiet...

Sonja

Welkom op het forum, Pietepiet.

Wat vreselijk dat het parkietje van je vader er zo aan toe is. :o :(

Een eerste behoefte die zieke vogeltjes hebben, is warmte.
Het beste kun je een rode lamp (als je die hebt) op de kooi richten, en dan zo, dat je bv. de helft van de kooi verwarmt met de lamp, en over de andere helft van de kooi een (hand)doek hangt, zodat je parkietje ook uit de warmte kan, als ze daar behoefte aan heeft.

Verder kun je het beste nu alle zitstokken uit de kooi halen, en op de bodem van de kooi een lekkere zachte doek leggen. Je kunt wat voer en trosgierst op de bodem neerleggen, zodat het diertje er gemakkelijk bij kan. Eet ze nog wel iets?

Hier kun je nog meer informatie vinden:
http://parkietenfreak.nl/ziektengtmm.php

http://parkietenfreak.nl/ziekten.php

Ik hoop van harte dat dit kleine lieverdje zal herstellen.

Heel veel sterkte en beterschap voor je parkietje.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Sonja.

pietepiet

Hallo Sonja

Dankjewel voor je tips. Helaas heb ik net een telefoontje ontvangen dat ze het niet gered
heeft en net is overleden.  :(


mozart

He bah wat naar nou!

Helaas, jullie hebben gedaan wat je kon, naar de dierenarts.
Jammer hoor, dat ze het niet gered heeft!
Sterkte voor je vader en voor jou!


Sonja

Hoi Pietepiet,

Och wat een verdrietig nieuws..... :(
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met het verlies van jullie kleine vriendinnetje.... :(

Groetjes, Sonja.

roha

Hoi,

Wat een naar telefoontje dan en nu zo voor de feestdagen, niet zo fijn.
maar je hebt gedaan wat je kon en nu heeft ze geen pijn meer.
Sterkte met het verlies van je gevleugelde vriendinnetje

Mars

Ochossie... heel veel sterkte. Zo vervelend...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..