Probleem met mijn 2 vrouwtjes bij elkaar!

Gestart door mozart, december 13, 2006, 00:00:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mozart

Hoi allemaal,

Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik manke Nelie.
Daar heb ik een maatje voor aangeschaft (Peerke) De laatste week hebben ze veel ruzie.
Het is constant gekibbel, Peerke is de baas, stuurt Nelie steeds weg bij de voerbakjes (heb er 2) wil zitten waar Nelie zit, etc etc. Zie ze nooit kroelen of lekker naast elkaar zitten.
Er was mij verteld bij aanschaf dat het zo goed als zeker een man was, zo zie je maar weer, is echt een vrouwtje hoor!

En ik weet dat 2 vrouwtjes dus niet altijd samen gaan.

Nu is mijn vraag: moet ik ze uit elkaar halen? (er zijn geen gevechten tot bloedens toe
gelukkig)
Ik heb in de kamervoliere 3 mannen en 1 vrouw. Zal ik 1 man omwisselen, dan heb ik daar 2 vrouwen en 2 mannen en in de kooi 1 koppel.
Zou dat nog kunnen?
Of moet ik het maar voor lief nemen.
Vind het zo jammer omdat ik ze allebei een maatje gun!

Graag jullie mening.
groet Mozart

Mars

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om Peerke met een van je mannetjes om te wisselen.
Je kunt het altijd proberen, toch?

Het is erg vervelend als Nellie steeds weggestuurd wordt bij het voerbakje. Je kunt kijken of het beter klikt met een van de anderen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Mozart

Normaal zouden beide dames samen mogen blijven, maar omdat Nelie toch een beetje problemen heeft zou ik Peerke bij de mannetjes in de kamervoliere doen en een rustig mannetje bij Nelie zetten.

Zo wordt iedereen gelukkig ;)

Vele groetjes

mozart

Zou het ook een optie zijn om er 2 mannen bij te zetten?
Peerke in de voliere kan wel, maar ze is echt lekker tam en dat zal dan toch sterk minder worden met zoveel in de voliere!?
Nelie in de voliere is geen optie denk ik! (alhoewel ze uit een grote voliere komt)
Verder zijn ze beide erg veel los, heb een heel bouwwerk gemaakt met touwen, speeltjes, etc.
Mijn parkieten beneden zijn er veel minder uit, dus dat is ook een punt.
Kortom: een beetje een probleem, maar moet toch kiezen wat het beste is.

Maar...zou 2 mannen erbij dus een optie zijn, bijv iets oudere?
groet Mozart

maartje

ik heb (denk ik) ook 2 vrouwtjes. In het begin ging dat niet van een leie dakje. Nu zijn ze op zichzelf, maar ook samen. Wat betreft het eten, dat is hier altijd een strijd, heb twee bakjes maar zoals bij jou moet de ene zijn waar de ander is en vice versa. Bij mij werkte het om toch nog even geduld te hebben. Ik kan de situatie bij jou niet inschatten en weet niet of het voor nelie echt vervelend is. misschien nog even afwachten en anders toch maar de mannetjes ruil?
maartje

mozart

Update:

Ik heb er sinds woensdag 2 mannen uit mijn kamervoliere bij gezet!
En dit gaat eigenlijk erg goed.
De rangorde is nog niet bepaald, maar ik denk dat Peerke de baas blijft!
Ze laat Nelie nu met rust, heeft genoeg afleiding nu met die 2 mannen om zich heen!
Ze zitten al met zijn 4en in 1 kooi, heb 4 voerbakjes hangen en ze zitten nu op dit moment allemaal lekker uit een bakje te eten.
Nelie krijgt dus nu gewoon de kans om rustig te eten!
Overdag zijn ze veel los en klimmen en spelen in de speciale kamer.
Kortom: ik denk dat dit een goede oplossing is, maar kijk het nog even aan.
Merk wel dat het rustige mannetje meer naar Nelie trekt, dus dat zou gunstig zijn.
Redt ze zich niet dan kan ik er altijd weer 2 naar de kamervoliere verhuizen!

Mars

Perfect! Hopelijk blijft het zo goed gaan!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sharonnetje