ziek of rui??

Gestart door Belleo, december 21, 2006, 13:29:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Belleo

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen lijkt het alsof mijn parkiet Belle veel last heeft van haar veren voornamelijk bij haar straat en op haar koppie. ???
Telkens als ik der aai wat ze normaal wel fijn vind bijt ze heel heftig vanzich af.
Ze is al in de rui geweest en temperatuurs verschillen kunnen het ook niet zijn.
Verder zit ze niet bol of iets wat er op duid dat ze ziek zou zijn maar ik wilde het toch even vragen.

Groetjes belleo.

Sonja

Hoi Belleo,

Als je er heel zeker van bent, dat het niet de rui is, waar je parkietje last van heeft, zou het misschien kunnen zijn dat Belle last heeft van parasietjes.
Die veroorzaken jeuk (net als de rui), en daarom vindt ze het waarschijnlijk niet prettig als je
haar wilt aaien.

Tijdens de rui kunnen parkietjes ook wat kribbig zijn, maar je schrijft dat dat het niet is.
Bij twijfel kun je het beste even naar de dierenarts gaan, die je kan vertellen wat er precies aan de hand is, en een middel voorschrijven.

Laat je nog even weten hoe het is geweest?

Groetjes, Sonja.


Belleo

Ik ben gisteren toch voor de zekerheid even langs de dierenarts geweest.
Gelukkig bleken het geen parasietjes of iets anders te zijn.
Het enige waar ze last van had waren pennen en veren die nog steeds aan het wisselen waren.
Dus zeg maar een soort rui. (toch wel ???)
Het zal van zelf over moeten gaan dus gelukkig is er niets aan de hand.

Groetjes Belleo.

Sonja

Hoi Belleo,

Goed dat je toch het zekere voor het onzekere genomen hebt, en even langs de dierenarts geweest bent. ;D

Fijn dat er toch niets aan de hand is, en dat het gewoon om de rui gaat. :)

Groetjes, Sonja.

Mars

Goed nieuws! Dan weet je nu ook waarom Belle liever niet had dat je haar aaide! Jimmy's humeur was door de rui ook af en toe een beetje onder de maat.
Goed dat je even gegaan bent.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..