Op vakantie

Gestart door thibaut, december 22, 2006, 21:32:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thibaut

Zoals elk jaar gaan wij de komende 2 weken op vakantie en zit onze grasparkiet
alleen thuis, niet de hele dag, mijn peter komt elke dag eens langs om hem en onze katten te voederen en verzorgen.

Wij hebben al enkele grasparkieten gehad en elk jaar gaan we in de winter
2 weekjes weg, enkele jaren geleden is er een grasparkiet gestorven toen wij weg waren, we denken dat het kwam door de koude.
De vorige jaren is het allemaal wel goed gegaan maar ik neem liever geen risico dit jaar omdat het weer erg koud word denk ik.
We hebben 2 mogelijkheden, ofwel blijft de parkiet thuis en warmt mijn peter de kamer waar onze parkiet zit een beetje op als het te koud is.
Of anders verhuizen we hem naar mijn peter thuis, daar heeft hij warm en de hele dag gezelschap maar ik ben bang dat het een hele aanpassing voor hem word en dat hij het misschien niet overleefd.

Dus wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt
Thibaut

Sara

Ik zou eigenlijk gaan voor het verhuizen van de parkiet naar je peter,daar heeft de parkiet meer menselijke aandacht en zal ie dat veel leuker vinden dan alleen thuis te moeten zitten want 2 weken alleen zitten waarbij je peter maar een keer per dag naar de parkiet komt,lijkt mij niet voldoende.
Als het een niet te lange reis is naar je peter zou ik daarvoor kiezen.
Veel succes en vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

Ook ik geef er 100% de voorkeur aan om je parkietje een paar weekjes te laten logeren. Geef wel goede instructies mee (liefst op papier) over de verzorging etc. Geed daarbij ook voor alle zekerheid het tefeloonnummer van een dierenarts achter en zorg voor voldoende voer, schelpenzand etc.
Twee weken alleen in huis is veel en veel te lang voor een grasparkiet.


roha

Hallo,

Ik zou ook kiezen voor een logeerpartij.
Bij je peter is het constant warm en gezelligheid om zich heen.
Als je op pad gaat let dan goed op dat je parkiet warm en tochtvrij wordt vervoerd, zodat je parkiet ook niet door de plotselinge temperatuursverschillen (van binnen naar buiten en dan weer in de warme auto, weer naar buiten etc.) ziek wordt.
Fijne vakantie alvast!!

thibaut

#4
Onze parkiet heeft nog nooit iets anders gezien dan ons huis en hij is nog nooit
verhuisd, is het dan geen groot risico om hem te verhuizen?
Zijn parkieten eigenlijk gevoelig voor koude?

We gaan hem dan maar meenemen naar mijn Peter, met een deken erover voor
de tocht.

berichtjes samengevoegd,
Gr PF

Parkieten-Freak

Je moet je parkietje inderdaad goed beschermen tegen de koude, breng hem weg met de auto.
Je kunt de kooi in een grote doos zetten, met eventueel een lauwwarme kruik erbij.
Een dekentje over de kooi is ook goed.
Je parkietje is zo gewend op zijn logeeradresje. Een groot voordeel is dat hij zijn eigen huisje bij zich heeft wat heel vertrouwd is voor hem! ;)


thibaut

Bedankt voor de hulp allemaal, we hebben hem daarstraks weggebracht met de auto en een deken over zijn kooi.
Het leek er inderdaad op dat hij de andere verblijfplaats snel gewend was :)

We kunnen nu gerust op vakantie vertrekken.

Thibaut

Parkieten-Freak

Een fijne vakantie Thibaut, geniet er maar lekker van! ;)