kooi verplaatsen

Gestart door kikos, december 20, 2006, 19:11:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kikos

hi

ik heb kleine vraagje over het verplaatsen van me parkietje kooi,
ik heb hem sinds zaterdag pas ,hij is nog niet echt gewend,heel rustig en kwettert nog niet,
zou het slecht zijn als ik hem soms van de woonkamer naar mij kamer verplaats voor paar uurtjes en dan weer terug zet??

thanks,

Meltjuh

Hallo Kikos,

Het is het beste om je parkietje een vaste plaats te geven, en helemaal als hij nog moet wennen.
Zet je parkieten kooi niet in de volle zon, verwarming of bij een raam of deur in verband met de tocht.

In het begin zijn parkietjes inderdaad vaak wat stiller omdat ze moeten wennen. Zorg dat er wel wat eten op de bodem van je kooi ligt zodat hij in iedergeval wat eten kan vinden.

Heel veel succes ;)

kikos

dankje Meltjuh ik zal dat niet meer doen , wel als ik gasten thuis krijg die roken,anders niet.

en ik heb vandaag gezien dat ie uit het bakje had gegeten,moet ik dan alsnog beetje voer op de bodem strooien?

groetjes

karin v h

Hallo Kikos,
Je kunt best zo nu en dan de kooi mee naar boven nemen naar jouw kamer. Wil je ze daar ook loslaten?
Als je dat wilt doen dan moeten ze echt tam zijn.
Maar als ze bij jou boven zitten en meer gezelschap hebben kan het geen kwaad. Ik zou het niet iedere dag doen in het begin maar ik heb het vroeger ook wel gedaan. Ze hebben er niets mee geleden.
Groetjes karin

Mars

Volgens mij hoef je geen voer meer op de grond te strooien. Als je parkietje het bakje eenmaal heeft gevonden, zal hij het wel weer op zoeken.

Groeten Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kikos

nee karin v h   ik heb hem nog geen een keer los gelaten,hij is nog niet zo tam,en tot nu toe kwettert ie niet ,ik heb hem sinds zaterdag ,is al bijna een week  :(

karin v h

Hallo Kikos,
Je schrijft dat je hem een week hebt. Je moet eens zien wat er allemaal voor zo'n klein beestje gebeurd is.
Hij wordt weggehaald bij de andere vogels. Krijgt een andere kooi, vreemde mensen om zich heen, ander eten (waarschijnlijk), andere omgeving - een reis gemaakt van het oude dierenverblijf naar jou.
Dat beestje is klein en heeft in 1 week zoveel meegemaakt. Daar moet je echt nog niets van verwachten hij moet eerst wennen aan alles.
En dan weet ik haast zeker dat het wel goed kom. Laat hem zeker de eerste weken in de kooi tot dat hij in de kooi op jouw hand komt zitten.
Groetjes Karin

Mars

Hoi,

Ik sluit me bij Karin aan, laat je parkietje eerst maar wat met rust. En ga dus vermijden om hem te verplaatsen, los te laten vliegen. Tenzij jij het gevoel hebt dat hij al wat gewend is (en in het geval van vliegen, als hij redelijk tam is) of het beter voor hem is (roken).

Veel plezier!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..