Parkietje gestorven

Gestart door jolien, december 23, 2006, 11:50:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jolien

Mijn zus, de eigenarese van 9 parkieten, is deze morgen heel vroeg op vakantie vertrokken.
Ze had mij gevraagt zolang voor haar parkieten te zorgen, toen ik deze morgen opstondt
vondt ik er echter eentje dood in de kooi. :( Er was niets vreemds aan de vogel te zien en de
dagen ervoor leek de vogel ook perfect gezond. We hebben de vogels nu ongeveer 4 maanden
en bij mijn weten is er nog geen enkele ziek geweest.

Kan het een hartaanval geweest zijn of iets anders?
Ook ben ik bang voor de andere parkieten, als het geen hartaanval was maar een andere ziekte
kunnen ze het dan overkrijgen?

Ingrid

Hoi Jolien,

Welkom op het forum :).
Wat een verdrietig nieuws dat er een parkietje zo plotseling is overleden :(. De enige manier om zekerheid omtrent de oorzaak van overlijden te kunnen achterhalen is een autopsie door de dierenarts te laten uitvoeren. Op die manier kun je er ook achter komen of er sprake is geweest van een besmettelijke ziekte.

Groetjes, Ingrid

Mars

Goh, wat zal dat schrikken zijn geweest voor je.
Een autopsie is een mogelijkheid om de doodsoorzaak te achterhalen. Natuurlijk kun je de andere parkieten ook goed in de gaten houden om te kijken of ze wel gezond zijn. Zitten ze niet de hele tijd bol, hebben ze mooie ronde poepjes enz.

Al met al een vervelende situatie, zeker omdat je zus er niet is.

Groeten Marcia



Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..