Hangende Vleugels

Gestart door karin v h, december 17, 2006, 23:04:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Beste Parkietenfreaks,
Bij mij heeft Lucky nogal hangende vleugels, hij trekt ze amper op.
Ik weet niet of het luiheid is.
Hij is verder heel kwiek, eet goed, doet met alles mee - maar die vleugeltjes :-\
Als het zou bestaan zou ik hem fysiotherapie geven met oefeningen ;)
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt - kan het kwaad - want ja hij is nog zo jong of is het mogelijk dat het bij gaat trekken als hij ouder wordt?
Lucky is net 3 maanden oud - hij is wel in de rui op dit moment maar die vleugels hingen al voor de rui. ;D
Groetjes Karin

[verwijderd door de beheerder]

kekavo

Hoe gedraagt hij zich verder? Is hij gewoon actief, eet hij goed, zit ie niet bol? Kan hij gewoon vliegen?
Mijn Happy zit ook zo. Bijna altijd, ik heb hem 1x toen hij erg opgewonden was hem zijn vleugels gewoon zien vouwen. Hij is vrij rustig in zijn gedrag, een stuk relaxer dan zijn vriendinnetje. Maar hij is gewoon gezond, speelt veel en heeft een hoop praatjes.
Mijn vorige parkiet ging altijd zo zitten als ze zich lekker op haar gemak voelde. Dan zat ze lekker te kletsen met haar bvleugeltjes laag langs haar rug.
ik denk dus zelf, als hij zich verder gewoon gedraagt, dat het niks is. Volgens mij is het gewoon een soort ontspanning. I

karin v h

Hij is juist hardstikke kwiek, vrolijk, eet heel goed - dus dat is niet het probleem. Hij kan alleen zijn vleugels niet omhoog houden. Nu weet ik niet of dat voor later problemen gaat geven?
Ik denk niet dat het een soort ontspanning is. Daarvoor heeft hij het te vaak?
Groetjes karin

kekavo

bedoel je dit? Zo zit Happy altijd. Of hij nou op zijn gemak zit te kwetteren, of hij actief aan het spelen is, maakt niet uit.

[verwijderd door de beheerder]

Jetske

Cicero laat zijn vleugeltjes ook wel eens een beetje hangen.. vooral inderdaad als hij zich op zijn gemakt voelt en lekker zit te kletsen, je ziet dan dat hij het prettig heeft. Soms denk ik ook wel eens... joh trek die vleugels eens wat op, maar hij vind dit gewoon prettig. Als hij aan het spelen is heeft hij zijn vleugels wel altijd gewoon opgetrokken, is dus echt alleen als hij aan het relaxen is.

karin v h

Nee, Kekavo. hij heeft echt zijn vleugeltjes onder zijn staart hangen.
Zal proberen een betere foto te maken.

kekavo

In dat geval zou ik het niet weten.

Parkieten-Freak

Op zich hoeft het niet een uiting van ziekte te zijn, maar eerst moet wel uitgesloten worden dat er een onderliggende ziekte aan ten grondslag ligt!
Afhangende vleugels komen bij gezonde vogels overigens wel eens vaker voor, evenals overdreven x- gekruiste vleugels.
Kwestie van houding?


karin v h

Het is zo'n vreemd gezicht. Alle vogels trekken normaal de vleugels op en Lucky laat ze echt hangen.
Hij is verder heel kwiek, eet en drinkt verder prima.
ik dacht eerst dat het te maken zou kunnen hebben met het feit dat hij pas 3 maanden is maar hier heb ik ook mijn vraagtekens bij.
Hij heeft een hekel aan de fotocamera daarom lukt het niet om een goede foto van hem te maken.
Groetjes karin

karin v h

De foto's willen niet lukken. Deze is wazig maar wel duidelijk is het probleem te zien.
Groetjes karin

[verwijderd door de beheerder]

Joske

Hoi Karin,

Ziet er inderdaad wel vreemd uit (voor zover dat lukt op de wazige foto, Lucky denkt zeker: daar heb je d'r weer met dat gekke ding!). Heeft hij misschien pijn aan de vleugeltjes voor zover je kan zien?

Groetjes Joske

karin v h

Hallo Joske,
Nee, hij heeft geen pijn - volgens mij (dat is natuurlijk altijd moeilijk te zeggen). Ik denk nog steeds dat het een beetje 'luiheid' is?
Maar ik vind het zo vreemd. Hij doet alles met de andere parkieten mee, vliegt als een gek rond, eet goed - alleen is hij nu in de rui. Maar voor de rui had hij het ook al.
Ik weet het niet maar het is zo'n raar gezicht. ;)
Groetjes karin

kekavo

Dat is inderdaad wel heel laag, dat hij ze heeft hangen!