Nieuwe Kooi

Gestart door Leah.Sjors, december 23, 2006, 21:47:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leah.Sjors

Hallo iedereen!
Ik heb een parkietje en die sliep normaal altijd gewoon in een kooi bij mij op m'n kamer. 's Morgens nam ik hem dan mee naar beneden in de kooi en dan 's avonds weer mee naar boven. Nu heb ik een nieuwe kooi, en die is groter dan de kooi die ik eerst had. Dus nu is het probleem dat ik hem niet makkelijk mee naar boven kan nemen. Meestal mag hij ook elke dag los en dat doe ik alleen op mijn kamer, dus mijn kamer is hij wel erg gewend. Hoe moet ik het 's avonds doen? Ik kan hem misschien aan gaan leren dat hij 's avonds mee op mijn hand gaat naar boven in een andere kooi maar ik weet natuurlijk niet of dit makkelijk aan te leren is, en ook niet of hij het wel fijn vind of het wel goed is. Sjors is al wel erg gewend aan de kooi en maakt er al weer lekker veel lawaai in.
Heel veel groetjes, Leah en Sjors :-*

Scotty - Keecko

Hoi Leah,

Allereerst wat leuk dat je een nieuwe en grotere kooi voor Sjors hebt gekocht. Daar zal hij vast heel blij mee zijn :)

Hier is ook hetzelfde probleem, alleen lukt het mij nog net om de kooi naar beneden te krijgen. Ze staan meestal boven op mijn slaapkamer omdat ik daar veel ben (daar staat de computer 8))

Ook al is het ook niet zo bij mij, kun je het beste Sjors een vaste plaats geven in huis. Te vaak verplaatsen is ook niet zo goed. Wij hebben thuis namelijk een open keuken en daarom kunnen ze niet de hele dag beneden staan en moeten boven vliegen.

Je kunt nu denk ik een aantal dingen doen:
1) Je leert hem op de hand te blijven zitten zodat je hem zo naar boven en beneden kunt brengen, aangezien ze dan toch nog mag vliegen door je kamer en gaat slapen is het niet zo erg om hem dan in de kleine kooi boven te houden.
2) Hetzelfde als hierboven, maar Sjors in de kleine kooi zetten en dan beneden over laten stappen in de grote kooi.
3) Sjors een vaste plaats beneden geven in de nieuwe kooi
4) Sjors een vaste plaats boven geven in de nieuwe kooi

Allemaal keuzes... Als Sjors niet de hele tijd beneden kan staan, lijkt me oplossing 2 tot nu toe het beste.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes, Ilse

karin v h

Je moet natuurlijk wel uitkijken als je parkietje op je hand gaat vervoeren dat alles dicht is. Ik bedoel er moeten geen ramen en deuren open staan want een ongeluk zit in een klein hoekje :'( en vooral 's zomers, is er een buitendeur in de hal?
Heb jij nu 1 kooi boven staan en 1 beneden of heb de kooi beneden vervangen door een andere kooi. Als dat zo is kun van de kooi beneden een vervoerkooi van maken.
Ik ben nooit zo gelukkig om een parkietje te vervoeren op de trap naar boven op je hand - toch eng, als ze ergens van schrikken heb je hem misschien niet meteen te pakken.
Groetjes karin