Grasparkieten in hun eentje tammer?

Gestart door Jasmin, maart 16, 2008, 20:47:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasmin

Hoi,
wat denken jullie is een parkiet in zijn eentje tammer dan als hij een maatje heeft?ja of nee?
ik ben benieuwd wat jullie vinden.

groetjes jasmin

ciske

nee, wat je wel hebt als je er 1 hebt is dat ie al zijn/haar aandacht aan jou geeft.

ik heb er ook 2 maar toen ik het popje erbij kreeg werd deze niet minder tam maar trok het popje gewoon mee naar me toe. op dit moment probeerd het mannetje zelfs mijn oor te voeren  :-*

gr, bas

Safrena

Hey jasmin

Ook hier heb ik de ervaring dat twee parkietje niet minder tam worden dan eentje

Mijn twee eerste meisjes waren super tam, en ze bleven ook super tam en bij me komen zelfs toen er nog twee extra bijgekomen waren.
Mijn twee lieverdjes nu, zijn ook heel erg tam, komen graag even bij mij, maar spelen net zo graag met elkaar

Dat is inderdaad het enige verschil dat het maakt met twee, dat ze de aandacht niet meer alleen naar jou toe geven, maar ook naar hun soortgenootje, maar ze blijven even gezellig en even tam

Vele groetjes

Caviaplanet

Sinds ruim een week heb ik 2 parkietjes. Ik dacht ook dat het langer zou gaan duren met 2 maar ze zitten allebei al op m'n vinger. En ik ben blij dat ze samen zijn want ze hebben ook constant elkaar en ze samen te zien spelen en kroelen is zooooooo schattig. Had ik dit maar eerder geweten dan had ik nooit parkietjes alleen gehouden.
Belangrijk is gewoon de tijd en het geduld dat je opbrengt om ze tam te maken. Niet nerveus zijn, dat voelen ze. Het zijn nieuwsgierige beestjes  ;D
Groetjes
Jolanda

hillie

Ook wij hebben de ervaring dat die niet minder tam werd toen we een popje er bij genomen hebben.
Hij moet alleen ze aandacht verdelen over meerdere dingen zeg maar.
en het heb ook nog voordelen want als hij bij ons kwam, kwam het vrouwtje ook en is zo ook sneller tam geworden naar mijn mening.
Dus minder tam wordt die niet. ;)

groeten hilde

Mars

Er zijn zelfs vogels die in hun eentje te angstig zijn en daardoor moeilijk kunnen wennen en lastiger tam worden, maar met een vriendje erbij (hoeft niet tam te zijn), zich sneller op hun gemak voelen en daardoor meer durven.

Dus het kan ook in het voordeel werken!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..