Allergie voor vogels.

Gestart door Punky, december 15, 2006, 22:40:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Punky

Hoe kom je er achter dat je een allergie hebt voor vogels?
Ik heb al langer als een maand een verstopte neus, wat dus niet over gaat.
Ik heb ook al langer als een maand last, van heel veel kriebels op me huid over me hele lichaam verspreid. Ik ging er eerst van uit dat ik met te veel zeep waste, maar nu ik daar mee gestopt ben, zijn de kriebels nog niet verdwenen. Ik begin nu te denken dat het misschien wel zou komen omdat ik vogels heb. Ze staan ook in me slaapkamer. Ze kunnen niet in de huiskamer staan omdat me huis genoten geen huisdieren willen. (Ik heb trouwens ook een tropies vogeltje, misschien dat het er wat mee te maken heeft.)

Parkieten-Freak

Je kunt bij je huisarts een allergietest op kooivogels laten doen.
Verder kun je ook vragen of je dan meteen getest kan worden op huisstofmijtallergie.


Punky

Citaat van: Parkieten-Freak op december 15, 2006, 22:43:06
Je kunt bij je huisarts een allergietest op kooivogels laten doen.
Verder kun je ook vragen of je dan meteen getest kan worden op huisstofmijtallergie.


Doen ze dat met een boedtest?

Scotty - Keecko

#3
Nee, met een plaktest of een priktest

Priktest is voor stoffen die je eet of inademt.
Plakproef is voor stoffen die contact hebben met de huid (zoals vogelveren).

Bij de priktest doen ze drupjes vloeistof waar je allergisch voor kunt zijn op je onderarmen en met een klein mininaaldje drukken ze dit in je huid (voel je bijna niet, alleen wat gevoelig ;))
Bij de plakproef moet je 2 dagen met pleisters op je rug lopen waar stofjes op gesmeerd zijn waar je allergisch voor kunt zijn die contact maken met de huid.

Zie dit topic:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11297.0#lastPost

Als je de zoekfunctie gebruikt en "allergie" intypt, krijg je ook een hoop topics waar nog meer informatie instaat.

Parkieten-Freak

#4
Citaat van: Punky op december 15, 2006, 22:46:29
Doen ze dat met een boedtest?
Ja, er wordt dan wat bloed afgenomen en onderzocht op allergische antistoffen tegen bepaalde allergenen.