Moppie en Cutie..

Gestart door Cutie_lover, december 11, 2006, 20:37:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cutie_lover

zijn geen goede match. Cutie voelt zich een gevangene in eigen kooi. Waar hij ook is, Moppie bestormd hem, en dan vliegt hij weer weg. Ook bijt moppie altijd in Cuties staart, en Cutie's staart is al helemaal vervormd. Ik weet niet wat ik moet doen, maar ik kan het niet aanzien. Graag zou ik van jullie weten wat ik moet doen.

Groetjes Ingrid

Chicowen

Hej Ingrid,

Ik weet niet wat je er tegen kunt doen, maar ik kan je wel mijn ervaring vertellen.
Hier is het namelijk hetzelfde, Pucky zit Chico regelmatig achterna en bijt ook in Chico's staart. In het begin was dit vooral de dagelijkse bezigheid van Pucky. Inmiddels doet Pucky het nog steeds en ze springt soms ook bovenop Chico als die op de tafel zit ofzo. Maar ze zitten ook vaak met z'n tweeen te kroelen en te snavelen.
Dus ondanks dat Pucky af en toe zo vervelend voor Chico is, vindt Chico haar toch wel heel erg lief. :-*

Ik weet niet of dit een kwestie van tijd is, maar het zou dus nog kunnen veranderen.

Ik hoop je hierbij een beetje geholpen te hebben, maar eerlijk gezegt weet ik ook geen oplossing hiervoor.

Liefs

ps Chico's staart is ook helemaal misvormd hoor! hihi :-X
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Meltjuh

Hey Ingrid,

Hier was het ook zo dat Tika Macho (vooral in het begin) vaak aan het pesten was.
Het werd steeds minder en uiteindelijk is hier de rust gekomen. Af en toe laat Tika nog wel merken dat ze de baas is (even in Macho's staart hangen of door hem te pikken als ze ergens wil zitten :-X). Ze wilo dus nog wel geregeld laten merken dat zij de baas is.

Het is vervelend om aan te zien maar wacht nog even af ;)

Cutie_lover

hoihoi

Ik zal wel afwachten!
KLinkt raar: maar leuk dat ik niet de enigste ben.. Maarre! Dat erop springen komt me inderdaad bekent voor!

Mars

Dat springen herken ik ook. Jimmy springt soms van boven af op Timo om hem weg te jagen bij het etensbakje  :o
En ook zet ze zo af en toe haar pootje op die van Timo of zelfs op Timo's vleugel, alsof ze wil zeggen he schat, nu heeft het lang genoeg geduurd, schuif eens even op... En anders loop ik wel over je heen :P
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

smartie

Hier precies hetzelfde. Popje Pino had ik het eerst. Dominant: zeker weten! Toen kwam Lucky, een mannetje en een echte lieverd. Pino maakt hem ook het leve zuur door hem overal achterna te zitten, zijn staart aan te vreten en overal weg te jagen. Daarom wonen ze ook nog steeds niet samen maar naast elkaar in aparte kooien. Beter een goede buur...  ;) :-X

Pino stapt altijd meteen op je vinger, maar wil toch regelmatig laten blijken dat het een pittige tante is door even te bijten. Inmiddels kan ze ook fluiten, maar ze is toch de minst tamme van de 2. Toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze helemaal te scheiden en bijvoorbeeld Pino naar mijn ouders te doen. Die hebben namelijk een bang parkietje: Timo. Alleen durft ie zijn kooi niet uit, maar met Pino klikte het wel tijdens logeerpartijen. Dan kwam ie ineens wel bij je omdat ie zag dat Pino dat ook deed. Ook met de parkiet van mijn zus klikte het met Timo. Hij durft gewoon niks alleen eigenlijk. Ik ben veel bij mijn ouders dus als Pino daar ooit heen zou gaan zou ik d'r nog veel zien. Maar ik wil niet zonder slag of stoot opgeven en voorlopig blijft ze hier! Ik hoop nog steeds dat Pino en Lucky wel in 1 kooi kunnen gaan wonen en dat ze elkaar echt leuk gaan vinden (ooit een nestje had ik wel heel leuk gevonden). Ik wacht nog steeds op het 'wonder'... het zou mijn leukste kerstcadeau zijn als ze nou eens lief tegen elkaar zouden doen. En heel soms snavelen ze, tot Pino het zat is en op Lucky springt en hem zo weg jaagt! Dus er is toch hoop!

Scotty - Keecko

#6
Als Scotty ergens zit, gaat Keecko altijd op de staart zitten van Scotty... En als Scotty dan omdraait krijgt ze een tik tegen de snavel aan van Keecko.

Waar Scotty zit moet Keecko zitten en waar Scotty eet, moet Keecko eten (vandaar twee voerbakjes ;)) Als Scotty op de schommel zit, moet Keecko er zitten, enz...

Keecko is 100% pop (bruine neusdop :)), en heel erg dominant. Scotty is nog niet duidelijk wat hij/zij is. Nog steeds wit rond de neusgaatjes, maar donker/lichtblauw daaronder. Ik denk man, maar volgens de theorie lijkt ze meer op een pop. In ieder geval is Keecko de dominante.

Ik zet ze nu ook apart voor een aantal weken, kijken hoe dat gaat... Ze snavelen bijna nooit meer en het kibbelen wordt steeds erger en soms valt er zelfs een naar beneden :( Vrij rond vliegen gaat juist wel goed samen! (misschien een kamervolière aanschaffen? :P)