Titel aangepast: Jonge parkiet wil op de bodem vd kooi slapen

Gestart door Tyanag, december 10, 2006, 19:35:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tyanag

We hebben vandaag een parkietje gekocht. Hij ging meteen op de grond van de kooi rondlopen en eten, maar dat zal wel normaal zijn...Alleen zit hij daar nu nog, in de slaappositie en wil dus op de grond gaan slapen. Hij ademt best snel...

Is hij ziek, of moet hij gewoon wennen?

Scotty - Keecko

Parkietjes moeten de eerste paar dagen/weken wennen aan hun nieuwe omgeving. Het snelle ademen kan komen doordat hij/zij bang is.

Hou oud is jullie parkietje?

karin v h

#2
Ik zou het maar rustig even afwachten. Er is zoveel gebeurd voor zo'n klein beestje (van de ene kooi of voliere daarna de reis naar jouw huis een andere kooi, vreemde gezichten.....).
Heb je eten en drinken op de grond gezet zodat hij daarbij kan. :)
Kan hij makkelijk in de kooi omhoog komen of is de afstand bodem stokje hoog. Heb je er een trapje in zitten zodat hij omhoog kan klimmen?
Weet je ook hoe oud hij is?
Succes ermee.
groetjes karin

P.s. je moet wel de volgende keer een duidelijk onderwerp aangeven want met Help!!!! kunnen we niets. ;)

Tyanag

Sorry, maar andere mensen hebben net zo'n onderwerp erin staan...maar goed..

De parkiet is avn april. Hij akn omhoog, heeft al op stokjes gezeten en heeft ook een trapje, dus hij zal inderdaad wel moeten wennen. Hij heeft wel al even gefloten met onze kanarie toen ik even boven was. Hij stopte ook meteen weer toen ik de kamer binnenkwam, dus hij zal moeten wennen, denk ik ook.

In elk geval bedankt!!!

karin v h

Maar daar is ook al eens wat over gezegd. Sommige titels zijn zelfs aangepast. Iedereen doet dat in het begin wel maar niemand begrijpt het woord HELP - ja er is iets aan de hand. HELP - Hoogvliegers had bijv. wel gekund.
Maar goed ik denk ook dat het moet wennen.
Groetjes karin

Parkieten-Freak

#5
Zoals reeds aangegeven: het woord "help" is eigenlijk meer een verzoek en zegt niets over je vraag. Ik ben zo vrij geweest om de titel aan te passen.
Een goede titel is niet alleen prettig, maar ook belangrijk voor een efficiƫnte werking van de zoekfunctie van het forum.

Zo te zien is je vraag al beantwoord.  ;)