brrbr geluidje

Gestart door ibi, december 10, 2006, 14:21:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

ik heb gisteren een nieuwe parkiet gekcoht en zij was gelijk heel vrolijk maar soms als ze te dicht op mijn andere vogel zit gaat hij een raar geluidje doen iets met brbbrbrbrb ofzo moelijk om uit te leggen misschien kent iemand het is dat omdat hij boos is ofzo verder gaat alles goed met ze en soms gat ze wel dicht op hem zitten en vind hij het goed

esther

Je parkietje vind haar vriendje gewoon erg lief
en daarom maakt ze van die geluidjes
Groetjes Esther

Mars

Ik hoor ze altijd als ik met jimmy aan het stoeien ben. Eigenlijk zou ik aaien typen, maar het wordt dan een soort stoeien. Dan is het een brbrr geluidje, maar ik zou het dan omschrijven als knorrende geluidjes, of dat het wel wat lijkt op het spinnen van een kat.

Zoiets is het toch?


Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

ik bedoel esther dat het nieuwe parkietje steeds bij mijn andere dicht bij zit en die oud van mij dan dat geluidje maakt
neej het lijkt niet echt op het spinnen van een kat eh...........
waar kan ik het mee vergelijken.
een beetje brr brr klinkt ook rekkkerekke ofzow maf hoor ???

Scotty - Keecko

Klinkt het net als een soort dolfijn?

ibi

jaaaah!!! dat is het.
ik zat al aan een ander dier te denken het lijkt op een dolfijn dankje ;D

Caradow

Dat is irritatie :P

Het is een boos grommetje, word vaak gebruikt bij kibbelpartijen

Je hoeft je hier geen zorgen om te maken, het hoort bij het bepalen van de rangorde en om de ander duidelijk te maken dat ie nu NET even iets te ver gaat ;)

Mars

Leuk, het dolfijnen. Vrijwel iedereen op het forum kent het en weet meteen wat je bedoelt.
Bij Jimmy onderscheid ik meestal een 5 soort verschillende geluidjes:

- het dolfijnengeluidje: als ze iets echt niet leuk vindt, volgens mij een soort waarschuwingsgeluid
- de tjip/piep: zachtjes, een beetje een mussengeluidje, een soort aandachtsroepje (ook wel opgevat door mij als: hier ben ik, of wat ben ik zielig he?)
- het knorrende/ spinnende geluidje: als ze iets lekker vind maar er ook helemaal in op gaat,
- mopperen / kwaken: dat geluid maakt ze naar mij niet, maar wel naar Timo als iets haar niet zint.
- en gewoon schreeuwen/ fluiten om aandacht te krijgen: een tsjiep, tsjiep...

leuk he? parkietengeluidjes. Je leert ze gewoon kennen, je weet na een tijdje wat er mee bedoeld wordt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

hahaha grappig die geluidjes
maar caradow dus falco gaat niet de veren van sweety eruit trekken omdat sweety dan iets te ver gaat ofzo n komt het wel goed dat ze aelkaar op een keer gaan mogen en snavelen dat lijkt me zo lief

Sara

Mijn Pucky maakt ook erg vaak een vreemd geluidje,net zoals als je heel zacht de rollende R uitspreekt.Zoiets als Prr prr.
Ik ben er nog steeds niet uitgeraakt wat het precies is maar hij zegt het steeds als hij bij mijn oor op mijn schouder zit en tijdens dat ik hem aandacht geef..
Ik denk dat het betekent dat hij het fijn vindt.(of dat hoop ik toch) ::)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

@ baasje van Arno: Ik denk dat dat dat knorrende geluidje is.

@ Ibi, met de meeste parkietjes komt het wel goed. Ze moeten even uitvechten wie er de baas is. Dat kan er soms ogenschijnlijk hard aan toe gaan. Maar zo lang de een de ander niet een stuk door de kooi heen jaagt, valt het wel wat mee.
Overigens adviseren we ook niet voor niets om ze eerst even aan elkaar te laten wennen in andere kooien, dan zitten ze niet meteen zo bij elkaar op de lip een hele dag.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

neej meestal is het gewoon dat zij te dicht bij kotm dat hij dat geluidje maakt maar voor de rest jilpen ze samen en de 1 volgt de ander