koortslip en parkiet die t liefst aan mijn lippen hangt...

Gestart door smartie, december 09, 2006, 00:21:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

smartie

Hoi iedereen.

Ik weet dat mensenziekten niet zo snel overdraagbaar zijn op andere dieren (waaronder vogels). Nu zit ik toch in dubio, aangezien ik een dubbele koortslip heb: 1 bult midden op mijn bovenlip en 1 linksonder mijn onderlip. Nu is Lucky altijd het liefst bij mij op mijn hand al pratend/tikkend/friemelend aan mijn lippen. Hij is echt een beetje geobsedeerd door deze dingen die als ze bewegen altijd iets leuks betekent. Ofwel: gezellig kletsen of friemelen ofwel dat het baasje iets lekkers aan het verorberen is en dan net zo lang friemelen tot je iets mee kan pikken, want voorgekauwd eten is veel lekkerder dan uit zo'n klemmetje! Ja, ik heb echt een raar beest, ik heb het hem niet geleerd in ieder geval. Zijn obsessie is zelfs zo erg dat als ik hem momenteel ver van mijn lippen vandaan hou hij gewoon op mijn lippen probeert te springen!!!  Dus pootjes erop probeert te zetten. Ik vind het echt rot voor hem, want het is echt zijn ding. Maar ik wil gewoon geen risico nemen met t herpes virus. Hij zal het waarschijnlijk niet kunnen krijgen, maar hij zal het ook bij mij of visite kunnen verspreiden. En ik wil gewoon geen enkel risico nemen. Maar mijn parkietjes moeten toch gewoon elke dag hun vleugels kunnen strekken. Zucht, hoe peuter ik hem aan zijn verstand dat dat echt even niet kan? Ik haal hem al elke keer ver bij mijn mond vandaan, maar hij snapt daar dus niks van en probeert er dan maar gewoon op te landen! Uiteraard haal ik hem elke keer weer weg, maar aandacht voor iets anders heeft ie niet echt. Ja een kort momentje met Pino maar na door haar weggejaagd te zijn komt ie toch bij mij terug. Voel me op het moment echt even tekort schieten als parkieten 'moeder'. Misschien hebben jullie hier ook geen antwoord op of adviezen voor, maar ik ben in elk geval al blij dat ik even mijn hart heb kunnen luchten hier...

Een zovirax smerend jeukend lippenmonster (wat zien die blaasjes er toch ronduit smerig uit!)

Parkieten-Freak

#1
Ai, een koortslip dat is heel vervelend. :(
Heel verstandig dat je de vogel niet bij je mond laat komen, want dat is echt niet goed, de redenen noem je zelf al.
Is een mondkapje misschien een tijdelijke oplossing als de parkiet los vliegt? (te koop bij de apotheek).

p.s. offtopic:
Zovirax heeft eigenlijk geen zin meer als de blaasjes al opgekomen zijn. Vectavir kan nog wel. (een creme/gel met zinksulfaat erin zoals Akolip kan ook nog).
Beterschap!



Caradow

Ik ben een gezegend mens dat nooit een koortslip heeft en de middeltjes ken ik er niet voor, maar hoe gezellig je er ook uit zult zien met een mondkapje :P ik denk wel dat dat een oplossing zou kunnen zijn :)

(stuur je even een foto? :P)

smartie

Haha! Tja, een mondkapje! Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze daar op zullen reageren. Een bril ipv lenzen vinden ze in elk geval niet gek. Dus iets vreemds voor je mond wel?! Of ik ben ineens van het probleem verlost: ze komen helemaal niet meer bij me! Hopelijk hebben ze geen psycholoog nodig voor de opgelopen trauma's van bazinnetje met vreemd monddeksel!

Ik ben trouwens zovirax gaan smeren toen ik het voelde opkomen, alleen die mooie reclames dat het dan niet doorzet: zo gaat het bij mij dus niet in de praktijk! Maar ik zal wel een tubetje vectavir gaan halen. En ik zal het contact momenteel beperken tot vinger/hand contact. En zal voor de verandering niet zoveel tegen ze kletsen, want dat is uitdaging tot 'mondcontact'. Voor Lucky in elk geval wel!

Hopelijk wordt deze 'verwaarlozing' mij vergeven over niet al te lange tijd!

groetjes van een aandacht-vragende Pino en Lucky en het blaasjes-spook

@Caradow: een foto? Nee liever niet! Alhoewel een mondkapje toch redelijk incognito zal zijn...

Jippie

Bestaan er niet van die gezellige (doorzichtige) stickertjes die je er overheen kan plakken? Of het werkt, weet ik niet, ik heb zelf geen last van een koortslip... Ach, en anders kan je het ook met een Bob de Bouwer-sticker proberen ;)!

Ik zou die foto toch maken, doen we de volgende keer een Hall of Fame: "Baasjes in quarantaine". Die win je geheid!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!