waar kan ik het best parkieten speeltjes kopen?

Gestart door jori, december 08, 2006, 20:41:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jori

waar kan ik het best parkieten speeltjes kopen?
in welk soort winkel en wat voor speeltjes?
;D

ibi

kopen hoeft niet perse.
je kan heel goed zelf speelgoed maken.
bijv. lege wc rollen vinden ze super of klosjes garenĀ  vinden ze ook super 8)
alles is bijna wel leuk behalve dingen met lijm plakband en ik weet het niet zkr maar volgens mij
vinden parkietjes ijzer ook niks.
maar dat kan wel kloppen dat ze het niks vinden.
of misschien een paar knopen aan touw sisal touw
of stukken eierdozen om kapot te scheuren noem maar op.
geef je parkiet veel speelplezier 8)

Sonja

Hoi Jori,

Het is een beetje uitproberen welke speeltjes jouw parkietje het leukste vindt.
Zoals ibi al schreef, kun je ook veel speelgoed zelf maken, kijk maar even hier voor ideetjes:

http://parkietenfreak.nl/a-speelgoed.php

http://parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php

Met deze link kun je erachter komen, van wat voor soort speeltjes jouw parkietje houdt:
http://parkietenfreak.nl/r-popquiz.php

Als je toch liever speelgoed wil kopen, doe je dat in de dierenwinkel. ;)

Groetjes, Sonja.

Sharonnetje

Het maakt niet zoveel uit zoals ibi al zij je kunt het ook zelf maken maar als dat niet lukt of wat anders maakt het toch niet zoveel uit ? als ze de speeltjes maar leuk vinden toch ? :)

fatima

Ik heb 2 wc rolletjes op de bodem van de kooi van mijn parkiet gelegt en dacht dat ze er mee zouden spelen. Ik heb ooki een baletje gekocht maar ze doen er echt helemaal niets mee. Ze zitten boven op hun stok en eten zaden en de lege zaden gooien ze eroverheen en verder poepen ze er alleen op                 Waarom is dat zo? En waarom lukt het bij jullie wel?

roha

Hoi Fatima,

Misschien dat je de wc rolletjes met een houten wasknijper kan vastmaken aan de tralies van de kooi en dan wat hoger in de kooi.
Wat heb je nog mee in de kooi?

fatima

#6
oo ok dat is goed,     ik heb nog een spiegeltje, twee stokken om op te zitten, een schommel, balletje, 2 wcrolletjes, schelpenzand, een ladder en een badje. En natuurlijk wat eten en drinken :)

maar srry, ik moet stoppen ik kom morgen terug doei~!!

Geen msn taal AUB
gr safrena

roha

Hoi Fatima,

Als je morgen terug bent, dan moet je maar eens kijken bij parkietenspeeltjes op de site/ het forum. Misschien dat je zelf nog kleine speeltjes kan maken met sisaltouw.
Maar hoe lang heb je je parkietjes al, hoe oud zijn ze, waar staan ze?
Vaak vinden parkieten nieuwe dingen best eng en blijven er zover mogelijk van weg. Je kan ook eens proberen om een stukje van een gierststrengel erbij te hangen. Kun je ook vastmaken met een houten wasknijper.
Misschien vinden jou parkietjes wc rolletjes en balletjes niet leuk, daarom moet je vaak allerlei speeltjes uitproberen. De ene parkiet vindt een spiegel geweldig, de ander een wc rolletje kapot knagen en zo verder.
Soms zijn ze na een tijdje op een speeltje uitgekeken en hebben ze iets anders gevonden om mee te spelen.
Nou veel plezier met je parkietjes!

fatima

heey roha

Ik had bedacht om iets te maken met kralen enzo, maar je hebt het over sisaltouw..  waar kan je die kopen? Ik heb nog een trappetje gekocht met spiegeltje en kraaltjes erop en iets dat geluid maakt, maar ze komen er niet naar toe. Het badje vinden ze ook niks. maar iki zal kijken wat ze wel leuk vinden, iets zoals het spiegeltje dat ze hebben, die vinden ze enig!

Mijn 1ste parkietje heb ik 1 1/2 jaar en is zo'n 2 jaar en mijn tweede parkietje heb ik een weekje en is zo'n 6 maanden (kan zelf eten). Ze staann boven op de kast, een plek waar ze de hele kamer kunnen zien. Ik heb het wc rolletje opgehangen, ze staan er wel op maar knagen er niet aan, niet erg. En het balletje heeft gaatjes dus heb ik die ook opgehangen. Af en toe staan ze er wel op.

Gierststengels hadden ze vroeger elke dag, ze vonden het erg lekker, maar ik heb gelezen dat het ze dik maakt en heb ik het eruit gehaald. Ik heb een stukje afgeknipt en in het badje gedaan (natuurlijk zonder water). Ze kijken er wel naar maar ze gaan er nog niet heen. Dat zal na een tijdje wel lukken hoop ik.

groetjes, Fatima

ps: sorry safrena

roha

Hoi Fatima,

Sisaltouw kun je overal wel kopen, supermarkt, Blokker e.d. Je kan de kralen ook aan het touw rijgen evt.
Je bent goed bezig hoor! Zo te lezen zitten je parkieten niet de hele tijd stil en zijn ze wel op onderzoek uit, ze zijn wel nieuwsgierig.
De tijd zal het leren!!


fatima

Heey Roha,

Ja dat is waar en ik oefen nog met het geven van groente en fruit ;D  Maar voor de rest gaat alles goed ;D ;D

karin v h

Leuk advies van Roha om kralen aan een sisaltouw te rijgen maar kijk wel uit wat voor kralen, neem geen gekleurde houtenkralen want die zijn geverfd - neem dan neutraal houten kralen. Let op wat ze eraf kunnen bijten.
Groetjes Karin

Noukie

Waar je het koop maakt eigenlijk niet veel uit, het ligt er aan wat je parkiet een leuk speeltje vindt. Zelf maken is ook erg leuk!
(mijn vorige parkiet speelde trouwens met Barbies, misschien kan dat ook:P)

roha

Citaat van: karin v h op januari 09, 2007, 19:29:59
Leuk advies van Roha om kralen aan een sisaltouw te rijgen maar kijk wel uit wat voor kralen, neem geen gekleurde houtenkralen want die zijn geverfd - neem dan neutraal houten kralen. Let op wat ze eraf kunnen bijten.
Groetjes Karin

Ja, dat klopt, was ik vergeten om erbij te vermelden, thanx Karin  ;D

Caradow

http://www.papegaaienkooinederland.nl/

Hier kun je allerlei losse onderdelen kopen om zelf speeltjes te maken en zelfs kant en klare bouwdozen om speeltjes te maken voor je parkiet

kekavo

O, wat een onwijs leuke speeltjes staan daarop! Echt heel leuke ideeen om zelf te maken ook. Als ik een speelboom ga maken, weet ik waar ik zoeken moet voor ideeen!

Bij mij hebben ze door de hele kooi speeltjes hangen. Hoog, laag, hett maakt ze niks uit. Ze hebben een sisaltouw over de hele hoogte van de kooi, een schommeltje, een belletje met van die ringen en een spiegeltje. Onderin liggen nog een knikker en een netballetje met belletje. Maar het meest favoriet is hier de wilgetak. Die is binnen een dag kaalgeknaagt.
Ik heb erg nieuwsgierige vogeltjes. Dat is makkelijk. Als ik iets nieuws in de kooi leg of hang, zitten ze er zo bij. En dan zoeken ze zelf uit wat ze er allemaal mee kunnen.Ze spelen overal mee.
Mijn vorige parkiet deed dat niet. Die speelde alleen met haar spiegeltje en haar beletje. En soms met de knikker. Ik liet haar wel vaak zien wat ze met de andere speeltjes kon, maar daar deed ze gewoon niks mee.

Ik denk dat ze gewoon allemaal hun voorkeuren hebben, en dat de een meer speelt dan de ander. Maar gewoon blijven aanbieden, je weet maar nooit. En af en toe er zeklf even mee spelen, laat maar zien hoe het moet! Mischien worden ze er ook nieuwsgierig naar, en gaan ze het op een dag zelf uitproberen!
Wat ook nog wel eens schijnt te helpen, is afwisselen. Gewoon af en toe er iets uit halen, en iets nieuws ophangen.

Succes ermee, Fatima! ;D

fatima

Bedankt allemaal!
Ik heb een paar dagen geleden sisaltouw gekocht. Ik heb er een soort schommeltje van gemaakt, een ronde. Mijn parkietjes zijn dol op schommeltjes, maar tot nu toe hebben ze er nog niet echt mee gespeelt, maar ze kijken er wel steeds naar. Maar ik heb een vraagje, Ik heb plastic ringetjes opgehangen in hun kooitje, maar is dat eigenlijk wel goed? moet ik het eruit halen of laat ik het nog erin?
alvast bedankt, Fatima

Scotty - Keecko

Hoi Fatima,

Leuk dat je een schommeltje voor je parkietjes hebt gemaakt :)

Ze vinden het nu misschien eng en spelen er daarom niet mee. Je parkietjes moeten nog even wennen, maar parkietjes zijn nieuwschierige diertjes, dus gun ze de tijd en ze vinden vanzelf de leuke schommel ;)

Als je de plastic ringentjes gekocht hebt uit de dierenwinkel en ze zijn speciaal voor vogels, dan mag je ze gerust laten hangen.

Groetjes, Ilse

fatima

heey ilse!
bedankt voor de reacties! Maar over die ringen gesproken... ik had ze een keertje van mijn oma gekregen en toen had ik het opgehangen...maar ze spelen er wel mee... maar ik denk wel dat ze kunnen blijven.. omdat ik in de dierenwinkel ook wel eens plastic dingetjes zie dus... m maar bedankt!
groetjes, fatima

Scotty - Keecko

Het hangt van het plastic af. Sommige plastic is giftig, de plastic spulletjes in de dierenwinkel zijn niet giftig. Misschien kun je een foto maken, zodat we kunnen kijken of het misschien wel tot de parkietenspeeltjes hoord ;)

Groetjes, Ilse

kekavo

En ik denk dat het handig is dat je ze even opmeet. Als de doorsnee te klein is, kunnen ze erin vast komen te zitten.

Diesel

Hallo,
Ben je lid van de bibliotheek?!
Daar heb je echt hele leuke boeken over grasparkieten met ookheel veeltips om zelf speelgoed te maken, met duidelijke uitleg en plaatjes erbij erg leuk en zeker handig!!!

groetjes  ::)

Corien