Jarri is er niet meer!:(

Gestart door KiimmBiimm_, december 06, 2006, 16:48:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Halloo beste ParkietenFreaken

Vandaag was ik de kooi aan het schoonmaken zoals gewoonlijk,
en ik pakte de voederbakjes eruit,
en ging naar de keuken om ze schoon te maken toen ik terug kwam
en de voederbakjes terug wou zetten
zag ik een van mijn lieve parkietjes in een hoekje liggen
dus ik doe me hand in de kooi en probeerde het beestje te pakken een van de andere parkietjes kwam in de aanval dat ik dit niet mocht wat nu bleek is dat mijn arme Jarri zijn nekje heeft gebroken hij is verkeerd neergekomen tussen het trapje en de kooi, ik werd hier zo verdrietig van dat ik onmiddelijk dit stomme K**** trapje heb weggegooid  :o hij was nog maar zo jong nog maar 3 jaartjes oud ik wist altijd al dat hij wat zwakker was maar hij was binnen 2 minuten uit me leven
ik heb nog een vraagje btw,
hij had een vriendinnentje Darri
zij zit nu alleen op een stok heel stilletjes
diep van binnen word ik hier heel erg verdrietig om
wat kan ik nu doen om haar het beste te trooste moet ik een nieuw vriendje kopen off alleen zetten
( heb er namelijk 8..... sorry ik bedoel 7)

Groetjes een verdrietig kimmetje) :(

Joske

Wat verdrietig :( Gecondoleerd.

Ik zou Darri gewoon bij de andere parkieten in de kooi laten. Dit vogeltje kan de steun van de anderen goed gebruiken denk ik.

Sterkte!

KiimmBiimm_

Dankje wel
dat een van me vriendjes binnen 2 seconde er gewoon niet meer kan zijn voel me zo elendig en dan wil ik niet weten hoe me arme darri het wel niet heeft
ze hebben namelijk 1,5 jaar bij elkaar in de kooi gezeten voor ze by my kwamen

Mars

Wat vervelend nou, zo is ie er nog, zo niet meer.

Begrijp ik goed, dat hij zijn nekje gebroken heeft in de tijd dat jij de voederbakjes uit de kooi had? Echt heel vervelend en onverwacht, wat zul je geschrokken zijn!


Ik zou Darri lekker laten zitten, ze zitten met zijn allen in een grote kooi toch? Haar apart zetten is geen optie, dan maak je het verlies alleen maar groter. Ook als ze nu alleen overblijft in de kooi, zou ik persoonlijk niet meteen een ander vriendje kopen. Geef haar de tijd om even te rouwen.

Als ze met zijn alleen in een grote kooi zitten, kun je eens naar de man-vrouw verhouding kijken. Ook kun je het aanzien hoe het gaat de komende weken.
Als ze alleen zit, lijkt het me goed om op termijn wel een parkietje er bij te zetten.

Succes met het verwerken van je verlies,
groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KiimmBiimm_

nee ik haalde de voederbakjes eruit was hij er nog en toen ik terug kwam met schone voederbakjes lag hij dood op de bodem van de kooi

er is nu wel een vrouwenoverschot, en ik weet dat dat een probleempje kan veroorzaken. daarom weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen

Mars

Ik zou het even gaan aanzien. Tenzij er een duidelijke splitsing in koppeltjes is?

Maar kijk het gewoon eerst even een paar weken aan: dan ontstaat er vast een neiuwe rolverdeling. En als je dan merkt dat het niet echt lekker loopt, kun je er dan nog eentje bij nemen.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Ook namens mij gecondoleerd en sterkte.
Ik begrijp niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar ik zie dat ik niet de enige ben. :(


Caradow

Heel veel sterkte met dit verlies.

Jij had toch inmidedls ene kamervoliere? Is hij dan een heel eind naar beneden gevallen?
Ook ik probeer me een voorstelling te maken van hoe dit nou gebeurt is, in zo'n korte tijd.Want ook al zou hij van grote hoogte naar beneden vallen, dan zou hij in principe nog al fladderend niet zo keihard terecht moeten komen.

sara


snoepie

Jeetje vervelend hoor. Mijn parkiet is vorige week overleden dus ik weet hoe het voelt. Ik wens je heel veel sterkte. Ik moet zeggen dat het helpt om op dit forum dingen te lezen ed.. nogmaals heel veel sterkte..

Danielle

Oh wat een erg nieuws. Lijkt me echt vreselijk om opeens je parkietje zo te zien en dat het dan zo snel kan gaan.
Ik wil je echt heel veel sterkte wensen met het verlies van je vriendje, want dat kun je denk ik wel gebruiken!

KiimmBiimm_

Ik snap zelf ook niet helemaal hoe het is gebeurd
ik denk gewoon dat hij verkeerd is neergekomen
tussen het trapje en de kooi hij lag in het hoekje
het was echt vreselijk om te zien

roha

Jij ook veel sterkte gewenst, wat een nare vervelend gebeurtenis.
Maar hoe is de conclusie getrokken dat hij een gebroken nekje heeft.

Josephine

Wat verdrietig dit te horen zeg! ik wens je heel veel sterkte!

kekavo

He, wat een naar nieuws.
Veel sterkte met je verdriet.
Als Darri gewoon bij de andere parkieten blijft, heeft hij de meeste troost. Dan kan ze het wat makkelijker verwerken. en je kan later altijd nog een nieuw vriendje voor haar kopen, laat haar maar even rouwen.

KiimmBiimm_

Ja. ik laat der ok even rouwen, maar zoals ik het nu zie de eerste dag was er geen geluidje dat uit de kooi kwam terwijl je ze echt byna dag en nacht hoort. maar nu is darri weer even vrolijk als altijd. dus ik begin te twijfelen of het wel een echt koppeltje was. maarja toen ik Jarri oppakte draaie het hoofdje helemaal heen en weer dus het is gebroken anders kan dit toch niet

roha

Nee hoor, het hoeft niet zo te zijn dat z'n nekje is gebroken. Als een parkietje net is overleden, dan is hij/zij nog helemaal slap. Daardoor lijkt het alsof de nek gebroken. Ik had het je gevraagd, omdat ik al zo'n vermoeden had.
Toen sylvester dood ging, in de hand van mijn vriend, bungelde zijn hoofdje ook zo eng toen ik hem overpakte, alsof het gebroken was, maar dat was niet zo.
Dus om je gerust te stellen; het ligt niet aan het trapje.
Elke parkiet heeft ook zijn eigen rouwproces.
Toen Ren was overleden,(ook haar hoofdje hing heel slap en bungelde heen en weer toen ik haar oppakte) was het mij ook opgevallen dat de andere parkieten erg stilletjes waren die dag. Dexter had bijna direct een nieuw vriendinnetje, maar hij is stiller dan anders geworden, nog steeds. Maar hij is niet eenzaam, maar alleen kletst hij nu minder dan daarvoor.

Joyzie

Jeetje meid, wat erg..
Ik wens je heel veel sterkte...Kan me niet voorstellen hoe het voelt...

Groetjes Joyzie

Mars

Toch ook wel 'goed' nieuws dat het niet een gebroken nekje hoeft te zijn... Wat het wel was zul je niet meer te weten komen (tenzij je autopsie laat doen). Maar een gebroken nekje lijkt mij persoonlijk zo'n nare dood.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Heyhey,

Heel verdrietig! :(

Heel veel sterkte gewenst!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!