Is dit ernstige rui of iets anders

Gestart door Maur@, december 03, 2006, 20:39:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Sinds gisteren ziet Baby eruit zoals links op de foto, terwijl hij normaal rechts op de foto is. Bij zijn wangvlekken is het hetzelfde gezicht en dan ook met bloed. Is dit ernstige rui of kan het zijn dat zijn vrouwtje abnormaal aan hem plukt, wat we ook zien. Ze doet zijn kopveren echt abnormaal. We hebben Baby nu drie jaar en hebben dit echt nog nooit bij hem gezien. Hij is ook best erg mager. Vanmorgen was hij nog "redelijk" vanmiddag was hij zo. Hij staat nu apart, apart voer met vitamine, xtravital, groente, rust schoon zand, warmte. We hebben geprobeerd goed de plekken te bekijken maar het irriteert hem.

Nu is mijn vraag is dit gewoon abnormale rui of is dit iets anders. Ben van plan morgen de DA te bellen hierover, we maken ons ernstig zorgen. Baby is onze eerste grasparkiet notabene. Ik vind zijn snavel ook best erg donker.


Ingrid

Zoals ik het inschat, lijkt het mij een heftige rui. Er staat ergens op het forum een topic met een foto van een parkietje wat ook zulke pennetjes had. (Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was het het parkietje van Bullmoose?)

Caradow

Dat wilde ik inderdaad ook zeggen, alleen was het parkietje van Bullmoose nog net even minder heftig.
Maar de DA bellen kan natuurlijk nooit kwaad.

Grote kopveren trouwens! Zit er Engels boed in?

Parkieten-Freak

#3
De vele pennetjes op het voorhoofd geven aan dat Baby flink in de rui is. Zelf heb ik bij een vroegere parkiet wel eens gezien dat zij een kaal plekje had gekregen door de rui, maar de veren zijn weer gewoon aangegroeid.
Wat ik bij mijn parkiet niet zag, zijn de "gaatjes" die je op de foto van baby ziet. (Ik zie een soort gaatjes op de foto).
Die gaatjes suggereren dat er (recentelijk) veren of pennen gezeten hebben, het is dus goed mogelijk dat zijn vrouwtje aan hem plukt.
Verstandig dat je Baby apart gezet hebt. Een bezoekje aan de dierenarts lijkt me zeker aan te raden als hij vermagerd is. Wellicht heeft de rui hem (teveel?) energie gekost.


Mars

Het topic van Bullmoose was:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11099.0

Volgens mij wel vergelijkbaar. Ook Jim had zo'n koppie, maar het duurt maar een paar dagen dan ziet het er al een stuk beter uit. Bloed heb ik bij haar niet gezien, maar dat komt ook wel vaker voor. Ook is het wel wat kaal op het voorhoofdje als je het mij vraagt.

groeten Marcia

(PF was tegelijk met mij: dus dezelfde 'kaalheid' opmerking)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Bullmoose

Citeermaar volgens mij was het het parkietje van Bullmoose?

Klopt! Maar Pietje ziet er nu weer helemaal gewoon uit hoor. Hij zat inderdaad dus zwaar in de rui.

Ik denk niet dat je hierover zorgen hoeft te maken.

Maur@

Citeer
Grote kopveren trouwens! Zit er Engels boed in?

Niet dat ik weet.