Bloed op z'n koppie

Gestart door Pam, november 30, 2006, 11:44:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pam

Hallo allemaal,

Okkie had vanmorgen ineens bloed op z'n koppie, net boven z'n neusdop.
Hij is de laatste dagen wel veel met z'n koppie aan het "schuren" met de tralies. Ik denk eigenlijk dat hij een nieuw veertje op z'n hoofd heeft en dat dat op de een of andere manier los heeft geschuurd en dat het is gaan bloeden. Heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt.

Voor zover ik weet is Okkie niet met Gijs aan het "vechten" geweest want dat doen ze nagenoeg nooit.

Ik hoor graag jullie reacties.

Verder is hij prima in orde, eet gewoon, kwettert enz, dus zoals een "normale parkiet" zou moeten doen.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

roha

Hoi Pam,

Heb je ook een foto ter verduidelijking?


Pam

Nou, dat wordt een beetje moeilijk, hij is namelijk niet zo fotogeniek !!!! Ik zou vanavond het eventueel kunnen proberen maar dan moet ik flitsen en onze hond is ontzettend bang voor flitslicht en dat wil ik het beestje niet aandoen.
Ik heb nog wel een foto van een hele tijd geleden en daarop heb ik aangegeven waar het plekje zit.

Maar ik heb er net even naar gekeken en het bloed gelukkig niet meer. Het plekje zit net boven z'n dop en je kunt niet echt zien dat er een wondje zit of zo. Gisterenavond was er nog niets aan de hand.

Ik hoor het wel weer.

Groeten Pam

[verwijderd door de beheerder]
Toedels Pam en Willem

Caradow

Roha doelde meer op ene foto waarop het bloed echt te zien was :P maar ik begrijp wat je bedoelt.

Het zou kunnen zijn dat hij zich bezeerd heeft met het schuren. Dat kan aan een scherp stukje van de tralies zijn geweest of misschien inderdaad een nieuw veertje dat stukgewreven is. Ook zou het nog kunnen dat hij vannacht geschrokken is van iets en een beetje hard tegen de tralies is aangevlogen.

Als er nu niets meer te zien is hoef je je geen zorgen te maken

Pam

Tja een "echte" foto zou inderdaad beter zijn maar ja.......

Ik hou meneer goed in de gaten !!!!!

Alvast bedankt voor jullie "meedenken".

Groet Pam
Toedels Pam en Willem

Pam

Even een update.

Het koppetje van Okkie ziet er goed uit. Ik denk dat het inderdaad een klein incidentje is geweest.
Er zit nog wel een beetje bloed maar dat is oud. Gelukkig maar!!!!!
Hij is verder tip top in orde.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

micky

Hallo,
Deze week had ik het ook met mijn parkiet.
Ik ben met hem naar de dierenarts geweest en bleek dat zijn neusholtes ontstoken waren.
Ik heb een antibiotica neusdruppels meegekregen voor 5 dagen en dit werkt prima.
Hopelijk heb je iets aan dit antwoord.
Groetjes Micky. :)

Pam

Hallo allemaal,

Gelukkig is al het bloed weer verdwenen !! Hij ziet er weer "normaal" uit. Ik denk toch dat het door het "schuren" gekomen is.
In elk geval allemaal bedankt voor jullie reacties.

Groeten pam
Toedels Pam en Willem

Ireen

Hooi,
Mijn vorrige parkietje heeft het ook een keer gehad net boven zijn neusdop tijdens z'n rui naarmate de rui minder werd verdween het bloed!
gr ireen