Eerst niet bang maar nu.... :(

Gestart door Trippy, december 02, 2006, 14:26:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

hoi hoi,
Mijn parkietjes waren de eerste paar weken erg aan me vertrouwd.
Maar van de een op de andere dag was dat over... ???
Als ik ook maar iets bij ze in de buurt kwam beginnen ze te krijzen en te vladderen.
Inmiddels heb ik ze al ongeveer 2 weken zover dat ze dat niet meer doen maar de volgende stap(PEN) lukken niet.Trosgierst waar ze inmiddels dol op zijn,ik leg het op m'n hand zoals er op www.parkietenfreak.nl
vermelden maar nee hoor in 2 weken komt er geen verandering meer in.
Hebben jullie mischien een idee hoe het wel kan lukken....
Ik zou niet weten wat ik  moet doen...

Groetjes,Ursula

Sonja

Hoi Ursula,

Het zou kunnen dat je parkietjes in de puberteit komen, dan gaan ze hun grenzen verleggen en zich soms (tijdelijk) een beetje opstandig gedragen. Dit gaat weer over.

Verder is 2 weken nog heel erg kort, dus het beste wat je kunt doen?
Heel veel geduld hebben, en blijven oefenen. ;)

Veel succes.

Groetjes, Sonja.

Trippy

Oke heel erg bedankt ;D

Groetjes,Ursula

Mars

Vogeltjes die zo snel al aan je vertrouwd raken zijn vrij zeldzaam. Dus misschien kun je het juist zien, dat ze nu voor zichzelf op komen. Gewoon rustig overnieuw proberen met tam maken.

Het lukt vast, alleen kan het een paar maanden duren!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Citaat van: Mars op december 02, 2006, 17:45:55
Vogeltjes die zo snel al aan je vertrouwd raken zijn vrij zeldzaam. Dus misschien kun je het juist zien, dat ze nu voor zichzelf op komen. Gewoon rustig overnieuw proberen met tam maken.

Het lukt vast, alleen kan het een paar maanden duren!

eenzaam ? ze zijn met z'n 2e

Mars

Misschien nog een keer lezen? ik denk dat je zeldzaam hebt gelezen als eenzaam?

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Spijt me :S
Maar ik baal heel erg...
Wizzy durft de stap te nemen en naar me toe te gaan maar dan jaagt Woppy er steeds weer weg al een keer of 6 oprij.Ik ben op dit moment dol op Wizzy maar Woppy pffff  de moed zakt me weer in m'n schoenen
Als ik hier de berichten lees van tamme parkietjes  :(

Nou ja sorry moest het even kwijt.

Groetjes,Ursula :(

heb ze trouwens al 3 maanden ongveer

Scotty - Keecko

Heej Ursula,

Komt vanzelf wel goed! Hier ging het eerst goed, toen ik ze bij elkaar had gezet, ging het wat moeizamer, en nu zijn ze best tam.

Elke dag een aantal keer met ze spelen, maar niet te lang, want dan vinden ze het niet leuk meer. 10-15 minuutjes per keer.

Ze moeten gewoon nog steeds wat wennen. Geduld hiervoor. Wizzy lijkt wel op Scotty en Woppy op mijn Keecko ;) Keecko jaagde eerst ook Scotty overal weg en is eigenlijk nog steeds haantje de voorste. Dat gaat over, het duurt alleen wat langer.

Kortom:   Blijven oefen en nog meer GEDULD hebben. Het komt wel goed ;)

Groetjes Ilse

Trippy

Bedankt een stukje moedt dat ik nodig had  ;)

maar nu nog een vraag hoe speel je met parkietjes zonder ze te laten schrikken

Scotty - Keecko

Tsja... spelen...

Spelen wordt inderdaad nog moeilijk als ze ervan schrikken. :-\
Een spiegeltje vasthouden of een stukje trosgierst op je hand leggen en proberen hun daarmee te verleiden. Als ze daar dol op zijn, kun je de trosgierst zo neerleggen dat ze op je hand moeten zitten om te kunnen eten.

Gewoon hun aandacht geven, zachtjes tegen ze praten en je gezicht niet te dichtbij de kooi houden, daar schrikken ze ook van.

Succes! en gebruik de zoekfunctie voor nog meer tips ;)

Groetjes Ilse