"Mega-bacterie"

Gestart door Safrena, december 01, 2006, 13:56:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Safrena

Citaat van: mozart op december 11, 2006, 13:46:36
Hoi Nancy,

Is die kweek al gedaan?
Dat lees ik niet, dan weten we een beetje wanneer de uitslag er kan zijn en kunnen we met je mee wachten en hopen!!

...

Hey Mozart

Ja hoor die kweek is al gedaan. Dat hebben we vrijdag al laten doen. Nu is het wachten tot vrijdagavond (maar bel toch al een keertje donderdag ;) )

De enige manier om haar niet te laten braken is inderdaad het medicijn tegen braken blijven geven, wat ik nu ook doe.
Daardoor blijft ze een beetje hetzelfde. Maar ze is zo vermagerd in die drie weken en ze komt maar niet bij in gewicht.
Maar of we daar ook haar leventje daarmee kunnen verlengen is nog maar de vraag?
We blijven voor haar vechten alsook zijzelf blijft vechten en zolang ze kan genieten van haar leventje zullen we dat ook blijven doen.

Maar goed we wachten heel bang, met veel tranen en ongeduld af op de uitslag van het labo voor we zo gaan zitten denken. Denk momenteel liever aan het feit dat we nog steeds een kansje hebben om haar weer helemaal te genezen, ook al is die kans klein.

Vele groetjes

karin v h

Hallo Safrena,
Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik jouw reactie las :'(
In hoeverre kunnen die medicijnen tegen het braken kwaad is het een 'rot' middel?
Krijg je van de week het antwoord op de kweek?
Ga maar lekker met de knuffelen en kroelen dat zal jullie allebei goed doen.
Sterkte.
Groetjes karin

Safrena

#42
Citaat van: karin v h op december 11, 2006, 18:59:17
...
In hoeverre kunnen die medicijnen tegen het braken kwaad is het een 'rot' middel?
...

Hey Karin

In hoeverre het medicijn tegen braken slecht is weet ik niet. Weet wel dat het voor een parkietje behoorlijk zwaar is, omdat dit een medicijn is voor volwassen mensen. Kinderen onder de 12 mogen deze nog niet. Wel wordt het medicijn behoorlijk verdund.

Citaat van: karin v h op december 11, 2006, 18:59:17
....
Krijg je van de week het antwoord op de kweek?
...

Als alles goed is zou ik tegen vrijdagavond een antwoord moeten hebben van het labo.

Citaat van: karin v h op december 11, 2006, 18:59:17
...
Ga maar lekker met de knuffelen en kroelen dat zal jullie allebei goed doen.
...

En kroelen en knuffelen doen we samen met haar en Belle zoveel ze wil, soms wil ze 's avonds eerst een uurtje of twee bij me onder het fleece dekentje liggen voor ze in haar huisje (kooitje) wil ;)
En zowel ik als Belle genieten extra van al deze momenten met haar.

Vele groetjes

Safrena

Hey Mensen

Ik kon niet wachten tot vrijdagavond voor de uitslag van het labo, had niet zoveel geduld en ook omdat Poeken de nacht van maandag op dinsdag heel slecht was.
Heb dan ook mijn stoute schoenen aangedaan en zelf al naar het labo gebeld.

Er is een bacterie gevonden in haar kropje.
Welke bacterie het juist is weet ik niet, "nu alleen maar hopen dat de bacterie niet door een uitgezette maag veroorzaakt wordt", dat vertelde me de vogelarts. De dierenarts vertelde me dat die kans klein is. Laat ons hopen dat dat de dierenarts gelijk heeft.
Ze moet nu vijf dagen medicijnen nemen voor de bacterie.

Dan gaan we hopen dat ze weer helemaal hersteld, niet meer braakt weer goed eet, terug bijkomt in gewicht enz...
Een paar dagen (een weekje) na de behandeling gaan we opnieuw nog even langs op controle bij de vogelarts, hopend dat hij ons goed nieuw kan vertellen

Ze zouden me geen mooier geschenk kunnen geven, dan het nieuws dat Poeken helemaal herstellende is of al genezen is.

Ik hou jullie verder op de hoogte hopend met goed nieuws

vele groetjes

Maur@

Ik hoop dat jij als Kerstgeschenk onder de boom krijgt dat Poeken helemaal beter gaat worden.

karin v h

Hallo Safrena,
Ik blijf met je hopen dat deze medicijnen helpen tegen de bacterie.
Wat zijn parkietjes toch kwetsbare beestjes.
Weer een spannende week in afwachting of de medicijnen aan gaan slaan en het overgeven gaat stoppen.
Heel veel sterkte met Poeken - laten we hopen dat het voor jullie een goede Kerst gaat worden.
Groetjes karin

parkietenfan

Ook ik duim voor jullie dat je het nieuwe jaar mag beginnen met een gezonde Poeken!!!!!!

Idske

Hey Safrena,

Heel veel sterkte en succes gewenst! We hopen dat Poeken beter word!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Elfje

Hoi Safrena,

Ik hoop dat de medicijnen hun werk doen en Poeken weer beter maken!

Liefs Elfje

Joske

Heel veel sterkte! :(

Groetjes Joske

Chicowen

Eigenlijk toch wel goed nieuws dat er een bacterie is gevonden, want dat betekend dat er in ieder geval nog iets tegen gedaan kan worden!
Ik blijf wederom met je mee hopen dat het allemaal weer goed gaat komen. Dat zou wel het mooiste kerstgeschenk zijn.

Heel veel liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Heel veel geluk toegewenst. Hopelijk kun je volgende week melden dat de bacterie weg is.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Hoi Hoi,

Ik volg je helemaal en hoop ook heel erg dat alles weer goed gaat komen,
zo'n mooi kerstkado heb jij wel verdient, vind ik.
Ik gal duiemn voor veel geluk!
Sterkte!

Hanneke

Scotty - Keecko

Ook ik hoop dat alles goed komt :)
Ik hoop dat de medicijnen aanslaan.

Heel veel geluk en beterschap voor Poeken!

Liefs, Ilse

tup en joep

ook ik hoop voor jou dat poeken beter word en dat de medicijnen mogen helpen

ik weet hoe kwetsbaar parkietjes zijn met mijn joep is het heel snel gegaan
die regeerde niet meer op zijn medicijnen

maar ik hoop voor jou dat poeken dat wel doet veel sterkte en beterschap voor poeke

mozart

Ik sluit me aan bij alle voorgangers.
Hopelijk gaat de medicatie aanslaan en knapt ze weer snel op!
Ook vanuit hier wordt geduimd!!!
groet mozart

Safrena

Hey Mensen

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve berichtjes, en hun steun.

Jammer genoeg kan ik geen goed nieuws melden. :'(
Het medicijn heeft zijn werk gedaan, en de bacterie aangepakt, maar Poeken blijft braken  :'(
Heb gisteren opnieuw contact gehad met de vogelarts, en hij kon me alleen nog maar vertellen dat we nu echt niks meer voor haar konden doen. Haar maagje is dus uitgezet waardoor ze blijft braken. :'(

Het enige dat ik nog kan doen is haar leventje nog zo aangenaam mogelijk maken.
Hoelang Poeken nog zal blijven leven kan de vogelarts niet vertellen. Dit hangt af van haar eigen vechtlust. Dit kan 10 dagen zijn, twee weken of zelf nog een beetje langer. Zolang ze zelf blijft vechten (samen met de bijvoeding) en geen pijn heeft is dat goed.  :'(
Ze krijgt nu alleen nog primperan tegen braken, en zolang dit medicijn het braken kan tegen houden heeft ze geen pijn. Mocht ze het medicijn niet meer helpen en Poeken begint meer te braken.... :'(

Ik had zo gehoopt dat ik hier goed nieuws mocht melden.  :'( Stilletjes hoop ik nog steeds op een klein wondertje, ik zou echt alles geven zodat ze weer gezond zou zijn (ook voor Belle)

Vele verdrietige groetjes

Mars

Ow wat een slecht nieuws. Wat erg!
Ik ben even letterloos...

Heel veel sterkte toegewenst en geniet nog even van Poeken zo lang het kan. En verwen haar zo veel mogelijk.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

Wat een ontzettend verdrietig bericht... :'(
Je hebt er alles aan gedaan. Verwen Poeken zoveel mogelijk.
Ook ik hoop op een wonder voor jou en Poeken

Sterkte!

Liefs, Ilse

parkietenfan

Oh Nancy wat een vreselijk nieuws! :'( :'(
De megabacterie is ook zo'n rotziekte! Ik leef met je mee, ik weet wat het is. Coco heeft ook tot het laatst gevochten, die wilde ons ook niet verlaten, dat kon je aan alles zien.
Ik hoop dat het braken niet meer terug komt en verwen haar inderdaad maar zoveel mogelijk en geniet van elk moment.
Heel veel sterkte vanaf hier.

Liefs en een knuffel van ons.