"Mega-bacterie"

Gestart door Safrena, december 01, 2006, 13:56:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Carla

Nancy,

Ik zie nu pas je berichtje. De computer had hier de geest gegeven dus was er een tijdje  geen surfen bij. Wat erg toch jij hebt je deel de laatste tijd wel gehad.
Ik hoop met jou mee dat het maagje van je lieve schat niet te veel is uitgezet. en dat ze een lang leven tegemoet gaat !

Safrena

Hey Mensen

Poeken is opnieuw beginnen braken  :'(

Heb net contact gehad met de vogelarts en we gaan nog een laatste iets poberen
Er wordt een Anit biogram van haar kropje genomen.
Een Anti-biogram is een kweekje van de krop. Ze gaan dus in het kropje om daar slijmpjes of zo uit te halen en dan word deze een week lang op kweek gezet. Na een weekje kan er dan gezien worden of er al dan niet een bacterie in de krop zit en welk medicijn dan nodig is daarvoor. :-\

De vogelarts vertelde me dat dit echt het laatste is, als er niks te vinden is in de krop is het haar maagje en kunnen we niks meer voor haar doen. :'(
Ik blijf voorhaar vechten, er werd me verteld toen dat we niks meer konden doen.
Ik weet dat ik uiteindelijk zal moeten accepteren dat dit het laatste is wat we kunnen doen.

Nu hoop ik eigenlijk een beetje dat ze wel nog iets vinden in de krop, wat het braken veroorzaakt en dat dit snel behandeld kan worden. Tijdens het wachten op de uitslag, krijgt ze wel al anti-bioticum voor haar kropje.
Het klinkt misschien raar maar als ze niks vinden, komt het braken door haar uitgezette maagje en daar kunnen we totaal niks aan doen.

Pfff het is dus nu weer zo bang afwachten en ik ben echt nog steeds bang om haar te verliezen :'(

Vele bange groetjes

Sonja

Hoi Nancy,

Ow jeetje, wat een tegenslag krijg je toch telkens te verwerken. :(
Arme Poeken..... :(

Ik hoop dat ze toch iets vinden in de krop, en dat het braken niet door haar uitgezette maagje komt.
We blijven hier keihard duimen voor jullie!!

En maar weer wachten.....dat is ook zenuwslopend iedere keer, pfff......ik heb zo verschrikkelijk met jullie te doen... :(

Ontzettend veel sterkte!

Lieve groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Ojee, toch niet weer........ :(
Wat verschrikkelijk naar nou toch allemaal. :'( Nu is het weer afwachten.......pffff
sterkte Nancy


Idske

Jemig zeg wat een tegenslag!

Heel veel sterkte en succes gewenst!

Groetjes Idske en een pootje van Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Chicowen

Ow jee, weer zo'n tegenslag.  :'(
Ik wens je opnieuw heel veel sterkte met het afwachten. Alweer afwachten...pfff...
We blijven allemaal voor je duimen.

Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Elfje

Hoi Nancy,

Jeetjemina, het goede nieuws wordt wel erg snel opgevolgd door slechte berichten.
Ik duim voor Poeken, hopelijk wordt ze weer beter.
Veel sterkte.

Liefs Elfje

Sara

Ow wat vreselijk..Ik vind het zo erg! :'(
Ik hoop echt dat ze iets vinden en dat ze Poeken kunnen genezen!!
Ik duim en hoop met je mee Nancy!

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Caradow

Ik heb hier geen woorden voor...

Lieve Nancy, heel veel sterkte!!!

Scotty - Keecko

Wat vreselijk zeg... :'(
Ik duim met de anderen mee dat ze iets kunnen vinden... en dat Poeken er gauw weer bovenop is

Waarom overkomt jou dit toch allemaal... :(
Nancy, heel veel sterkte!!

Liefs, Ilse

smartie

Jeetje joh, ik ben een tijdje niet online geweest, maar schrik van dit nieuws!

Wil Poeken heel veel beterschap wensen en jullie heel veel sterkte met het toedienen van de medicijnen en heel veel liefde aan de parkietjes!

liefs van Pino, Lucky en natuurlijk van mij

Jippie

Hoe oneerlijk kan het worden? Héél veel sterkte in ieder geval! Als Poeken net zo'n vechtlust en doorzettingsvermogen heeft als haar baasje, dan móet het gewoon goedkomen! Ik duim voor je! Ik zou een kaarsje aan willen steken, maar dat doe ik maar niet met die twee hier... De gedachte is er in ieder geval, net zoals bij de rest van dit forum!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

marretje

Ik wil je ook sterkte wensen van ons. Het zit jullie ook niet mee. Wij denken aan jullie.

karin v h

Heel veel sterkte. Ik hoop dat ze nog wat vinden (tenminste dat wilde jezelf!).
Kan zo'n uitgerekte maag niet langzaam weer inkrimpen of is dat een domme opmerking?
Groetjes karin
Sterkte bij het wachten - want er is niets zo vervelend als wachten op de uitslag.....

Trippy

Ow wat erg........  :'(  :'(  :'(
Hopenlijk is er wat voor ze te vinden.


Groetjes,Ursula

Safrena

Citaat van: karin v h op december 09, 2006, 15:25:45
...
Kan zo'n uitgerekte maag niet langzaam weer inkrimpen of is dat een domme opmerking?
...

Hey Karin

Dat is helemaal geen domme opmerking. Diezelfde vraag heb ik ook aan de vogelarts gevraagd
En het antwoord is neen.
Bij parkietjes kan de maag niet meer weer inkrimpen :'(

Waarom ik graag zo willen dat ze nog iets vinden. Wel dat kunnen we behandelen met medicijn. Als ze niks vinden betekend het braken door haar uitgezette maag en kunnen we niks meer voor haar doen. :'(
Het enig wat we dan nog kunnen doen is ervoor zorgen dat ze nog een tijdje zonder pijn kan genieten van haar dan veel te korte korte leventje. :'(

Vele groetjes

karin v h

Hallo Safrena,
Het 2 e deel van de vraag had ik begrepen dat jij hoopt dat ze nog iets zouden vinden en dat ze fijn kan genieten van een 'lang' leventje.
Heb jij dan het idee dat ze pijn heeft - ja, ik begrijp dat braken geen pretje heeft maar oogt ze verder erg ziek?
Heel veel sterkte.
Groetjes karin

Safrena

Citaat van: karin v h op december 11, 2006, 12:49:59

Heb jij dan het idee dat ze pijn heeft - ja, ik begrijp dat braken geen pretje heeft maar oogt ze verder erg ziek?
...

Hey Karin

Ze eet nog steeds zelf een beetje (niet genoeg vandaar de bijvoeding)maar is behoorlijk vermagerd en ik krijg het gewicht er niet weer bij :'(
Braken kan voor hen behoorlijk pijnlijk worden. Door het medicijn braakt ze niet meer, maar van zodra ik stop met het medicijn begint ze opnieuw te braken. Dus medicijn tegen braken blijven geven.

Pijn dat heeft ze nu op het moment niet. Ze poets haar af en toe nog, maar slaapt ook veel en komt graag kunffelen en kroelen.

Vele groetjes

parkietenfan

Oh wat erg allemaal weer Nancy,

Coco braakte niet maar voor de rest is alles erg herkenbaar voor mij.
Ik hoop echt dat alles goed komt. Ik weet hoe groot het verdriet is als je je vriendje of vriendinnetje verlies. En jij hebt ook al zoveel meegemaakt. pffffff. Als dat braken nou maar stopt dan kan ze waarschijnlijk toch nog wel een kort maar mooi leventje bij je hebben.

Hou je taai!!
Sterkte en knuffel van mij en binkie


mozart

#39
Hoi Nancy,

Is die kweek al gedaan?
Dat lees ik niet, dan weten we een beetje wanneer de uitslag er kan zijn en kunnen we met je mee wachten en hopen!!

Als je de medicijnen tegen het braken zou blijven geven, kan ze dan niet toch langer leven?
Raar misschien, maar bij ernstig verstandelijk gehandicapte kinderen (waar ik jaren mee gewerkt heb) schrijven ze soms ook (levenslang) medicijnen voor tegen braken. Is dat geen optie of krijgt ze steeds meer problemen?
Dus preventief blijven geven,hoop dat je me snapt.

Veel sterkte tijdens het wachten, dan duurt een week vreselijk lang he?
We duimen allemaal mee dat er wat gevonden wordt waar wat aan gedaan kan worden(hoe dubbel he? Tuurlijk wil je niet dat je liefje wat heeft, maar in dit geval...?!)

geef haar maar lekker veel knuffels!
groetjes Mozart