Naar buiten kijken

Gestart door Pascalle, december 01, 2006, 10:19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pascalle

Hallo

Ik heb sinds 2 maanden een parkietje. Hij is altijd erg vrolijk en actief. Hij is blij als je thuiskomt (ik ben overigens erg veel thuis). Hij vliegt me ook altijd achterna als ik de kamer uitloop om met me mee te gaan.

Nu heeft Tijger sinds deze week een nieuwe hobby: Naar buiten kijken uit het raam. Buiten is er een vijver met eendjes en hij heeft deze week denk ik al 3 uur zit turen. Nu vraag ik me af of dit komt door nieuwsgierigheid, of omdat hij eenzaam is. Zoals ik al zei, het is echt een supervrolijk kereltje, en ik heb het idee dat hij meer dan genoeg aandacht krijg, maar als ik hem zo zie zitten.....

Wie heeft dit ook weleens meegemaakt? Is het een fase? Hij begint nu wel net aan de pubertijd als ik deze site mag geloven.

Groetjes

Pascalle en Tijger

Mars

Jim reageert altijd erg op de mussen buiten. En als hij dan los is, gaat hij voor het raam zitten en maar roepen (waarschijnlijk: ik ben hier!, hallo!, hierzo!). Dan zet ik de radio maar even aan (dan hoort hij ze niet meer), want het is een erg zielig gezicht.

Maar of dat vergelijkbaar is met jouw eendjes kijken? Als hij er niet bij roept, dan denk ik dat hij die beweging gewoon leuk vind om te zien. Hij zal zichzelf minder herkennen in eendjes dan in mussen, denk ik.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Pascalle

Hoi

Mussen zul je hier niet meer tegenkomen in de stad, maar Tijger begint inderdaad ook te roepen naar alle vogels die voorbij vliegen, meeuwen, duifen, merels. Ik vind het ook een zielig gezicht, maarja, betekend dit nou ook dat hij eenzaam is?

Wij wonen aan een besloten tuin bij een groot flat, dus daar scharrelt best rond aan diertjes.

Groetjes

Pascalle en Tijger

Mars

Haha in deze stad wel mussen. Hoorde laatst (deze zomer) al wat Amsterdammers zeggen: och wat schattig die musjes... die heb je bij ons niet. In Leeuwarden bestaan ze nog en knabbelen ze lekker aan de mezen/mussenbollen in mijn tuintje.
Tja, ik denk niet dat je parkiet eenzaam hoeft te zijn... als ie verder vrolijk is, speelt enz. Alleen kun je als mens natuurlijk nooit een soortgenoot vervangen. Dus kun je, net als ik, er toch voor kiezen om er eentje bij te nemen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Mijn parkieten zijn beslist niet eenzaam (met zijn vieren) en kijken toch ook graag naar buiten en communiceren met meeuwen en kraaien (en duiven en halsbanden). Nou ja, communiceren... Ukie ziet een keel op als hij een meeuw of kraai voorbij ziet vliegen (ik woon 7 hoog) en als de kraai een keel op zet is Ukkie heel snel weg bij het raam :P

Scotty - Keecko

Citaat van: Mars op december 01, 2006, 12:10:12
Haha in deze stad wel mussen. Hoorde laatst (deze zomer) al wat Amsterdammers zeggen: och wat schattig die musjes... die heb je bij ons niet. In Leeuwarden bestaan ze nog en knabbelen ze lekker aan de mezen/mussenbollen in mijn tuintje.

Off-topic:
Of op het trein/busstation in Leeuwarden :-X Waar ik ze altijd een paar stukjes brood voer  :)

simpy

mijn parkieten doen dat ook wel eens. (heb er 2 in de woonkamer)
vooral voorbijrijdende auto's zijn erg interessant, en als er sneeuw is gevallen zie je ze raar opkijken.  :-X

je parket heeft iets nieuws ontdekt en dat vind hij leuk!! over een tijdje ontdekt hij wel weer iets nieuws, en daarna weer iets nieuws, en daarna weer iets nieuws enz. het gaat vanzelf over.  ;)

roha

Citaat van: Pascalle op december 01, 2006, 11:03:41
Hoi

Mussen zul je hier niet meer tegenkomen in de stad


Goh, ik denk dat jullie dan toch wat beter moeten kijken, want in Den Haag zijn ze er nog steeds mussen, ik zie ze regelmatig, weliswaar wat minder, maar de mussen zijn ook in de stad te vinden, hoor!!

Groetjes Hanneke