Koko uit kooi ontsnapt

Gestart door dkm, november 30, 2006, 16:49:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dkm

koko is net ontsnapt en zit nu op mijn gordijn. hij kijt in het rond en ik was hem zonet kwijt toen zat hij achter het gordijn toen ik het gordijn bewoog vloog hij door de kamer en stoote zen hoofdje nu is hij op men gordijn aan het bijkomen en piept gelukkig alweer.
koko mocht er vandaag voor het eerst uit hij is nu al heeel erg tam en is nu 5 dagen bij mij.
wie helpt mij ?

Titel aangepast
Groetjes, Sonja

Sonja


Scotty - Keecko

Start je dit topic, omdat je hulp nodig hebt om koko weer in zijn kooitje te krijgen...???

Citaat van: dkm op november 30, 2006, 16:49:59
koko mocht er vandaag voor het eerst uit hij is nu al heeel erg tam en is nu 5 dagen bij mij

Als hij zo tam is, zou je hem ook weer gewoon in zijn kooitje moeten krijgen :-\ (zonder vastpakken, bedoel ik dan)

Groetjes Ilse

karin v h

Hij is waarschijnlijk niet zo tam als jij denkt.
Vrijheid blijheid voor de parkiet.
Kun je hem niet met trosgierst lokken.
Bij mij lukt het wel eens als ze mij uitdagen en niet in de kooi willen dat ik 1 klein lampje aan laat en dan heel voorzichtig hem proberen te pakken (die van mij zijn heel makkelijk te pakken want ze zijn tam!).
Maar blijf wel bij een lichtknopje in de buurt voor het geval hij gaat fladderen zodat je meteen de lamp aan kunt doen anders vliegt hij zich kapot.
Vaak als ze honger krijgen zijn ze ook wel makkelijker te lokken - met trosgierst.
Succes ermee.
Groetjes karin

qyan

Als koko tam was had je hem al in zijn kooi kunnen doen.
Mijn vrouwtje rikki is tam en stapt zonder pardon op je vinger en kan je ook zo haar kooi in doen, eigenlijk gaat ze zodra het schemerig wordt zelf haar kooi in, maar soms........
Soms heeft ze echter van die ondeugende momenten dat dat niet lukt en dat ze ook haar kooi niet in wil.
Ik laat dan inderdaad 1 lichtje aan (waar dimmer op zit) en dan kan ik haar meestal heel makkelijk pakken (let wel...niet beetpakken, maar ze stapt dan op m'n vinger)
Mocht ze wegvliegen dan kan ik door de dimmer direct groot licht geven.
Nu haar vriendje vorige week overleden is wil ze dus ook helemaal haar kooi niet meer in.
Ik moet haar dus ook iedere avond naar haar kooi begeleiden.

Als je parkietje nu nog niet in zijn kooi is zou ik hem of lokken met iets wat hij lekker vind......krijgt vanzelf toch een keer honger.
Of inderdaad 1 lichtpuntje aan laten en kijken of je je parkietje dan te pakken krijgt.
In het ergste geval zal je er misschien voor moeten kiezen om hem te moeten vangen.
Met mijn aller eerste parkietje, dacht ik ook dat hij tam was.....mooi niet....die hebben we toen uiteindelijk ook moeten vangen.
We moesten toen wel helemaal overnieuw beginnen met tam maken, want het vertrouwen was geschaadt.

Als je parkietje weer in zijn kooi zit, zou ik hem voorlopig nog even laten zitten en doorgaan met tam maken in de kooi.

karin v h

Ja, Dkm - je moet ons wel even vertellen hoe dit is afgelopen want dit is voor ons ook onbevredigend.
Wij geven je adviezen en misschien vliegt hij nu al dagen rond.
Hoe ga je er nu verder mee om?
Mag hij meteen de kooi weer uit of ga je hem eerst echt tam maken ;)
Groetjes karin