Kat enParkiet kan dat.??

Gestart door PasCa, november 30, 2006, 16:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PasCa

Ik wil heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag een parkiet maar we hebben ook een poes  :o
Gaat dat wel samen??
De poes is wel vaak buiten maar als ik wil zeker weten dat ik s'ochtends niet een een paar veerjtes vind bij de voerbak van de poes :(
Heeft iemand met poezen maar toch een parkiet een tip voor mij ik hoop het wel  :P

BedankT GroeTjes PasCa

kekavo

Hoi PasC,
Lees deze descussie even na. Daar zijn al heel wat meningen over gegeven.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10784.0


Josephine

Het ligt heel erg aan:
-het karakter van je poes
-de plaats waar je vogel staat
-hoe voorzichtig je zelf bent

Je weet zelf het best hoe jou poes is, is je kat een echte rover? pakt hij buiten de vogeltjes of zit ie ze achterna? Dit is voor anderen erg moeilijk te beordelen. Zorg dat de kooi op een hoge plek staat waar de poes NIET bij kan! Zorg dat je zeker weet dat de poes niet ineens binnen komt als de parkiet eruit is. Je moet zelf heel goed opletten!!! Zelf heb ik 2 poezen bij mij gaat het goed omdat ze het goede karakter hebben. Maar ik raad je het niet aan omdat, ik niet weet wat jou situatie is.

PasCa

Onze peos is heeel leif we hebben een konijn als die eruit is dan likken ze elkaar en met de rat hetzelfde  ;D
Maar heel erg bedankt voor de reatie!!! ;)

DarkWolf

Ikzelf heb 4 katten, maar slechts 2 ervan komen soms binnen.
Fluffy vertrouw ik totaal niet met mijn parkiet, vanaf hij binnen is gaat hij meteen richting kooi en zou hij er zo op willen springen.
Thor die trekt het haar allemaal niet aan en gaat rustig in de zetel liggen. Zolang er dus iemand beneden is laat ik Falkor los.
Je kan dus zeker een parkiet nemen, maar laat hem eerst IN zijn kooi aan de kat wennen en als je dan ziet dat zowel kat als vogel op hun gemak zijn kun je gaan proberen je parkiet uit zijn kooi te halen en dan evt de kat ook binnen te laten (hou ze mss de eerste dagen de hele tijd vast)

Mars

En houd er ook rekening mee dat je kat misschien lief is, maar dat je parkiet ook kan pikken en dat vindt kat dan weer niet leuk..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Josephine

ik zou het niet uitproberen of ze elkaar accepteren, als je het niet zeker weet, moet je gewoon geen parkiet nemen denk ik. Je kan echt zelf alleen aanvoelen of het kan of niet. Maar is je poes vaak buiten??? Dan kan het opzig wel maar dan moet je desnoods een briefje op de deur plakken: ''poes binnen? vogel in de kooi!''

Groetjes Josephine

Sonline

Ik heb een parkiet en een kat en dat gaat heel goed! Mijn kat woont namelijk bij mijn ouders!  ;) Als ze op vakantie zijn dan gaat Mickey wel mee want dan ga ik oppassen op mijn eigen kat natuurlijk, maar Mickey staat dan in de woonkamer en Muis (mijn kat) kan daar alleen komen als ik thuis ben, dus met toezicht!

PasCa

Oke goed idee van dat briefje op de deur!
Bedankt voor de reactiess ;)
Ik denk dat ik het gewoon probeer :-*
En als het mis gaat kan ik misschien de vogeltjes ook wel op mijn kamer zetten tocH..??


BedankTT :D

Josephine

Ja het kan allemaal wel, maar ik vind niet dat je het zomaar moet proberen en als hij dan dood gaat en dan koop je gewoon weer een nieuwe en die zet je dan op je kamer. Het komt misschien heel bod over, maar ik wil alleen maar dat je niet met parkieten omgaat alsof het ''maar parkietjes'' zijn. Je kan natuurlijk wel een parkietje kopen, die beneden zetten en als je merkt dat de poes graag naar het parkietje wil, dat je dan alsnog de kooi op je kamer zet. Dan raad ik je wel aan nog een vriendje voor hem erbij te kopen, want als hij op je kamer staat krijgt hij denk ik minder aandacht dan dat hij in de woonkamer staat.

Groetjes Josephine

PasCa

Ik ga echt niet om met dieren alsof het maar dieren  :-*zijn maar ik neem sowieso 2 parkieten :-X
Wij hebben veel dieren en als ik een dier wil moet ik ook wachten tot mijn oude dieren zijn overleden.
We hebben al 7 huisdieren die bij ons hun oude dagje beleven.
Dus wees niet bang maar ik vind het wel goed dat je het tegen me zei want ik kon net zo wel zo 'raar' iemand zijn!!!
Maar ik ben echt niet zo!! :D

PasCa
GroeTjes

Josephine

Citaat van: PasCa op december 01, 2006, 19:07:57
Ik ga echt niet om met dieren alsof het maar dieren  :-*zijn maar ik neem sowieso 2 parkieten :-X
Wij hebben veel dieren en als ik een dier wil moet ik ook wachten tot mijn oude dieren zijn overleden.
We hebben al 7 huisdieren die bij ons hun oude dagje beleven.
Dus wees niet bang maar ik vind het wel goed dat je het tegen me zei want ik kon net zo wel zo 'raar' iemand zijn!!!
Maar ik ben echt niet zo!! :D

PasCa
GroeTjes
oke, fijn dat je er zo over denkt!!! Ik denk dat het helemaal goed gaat komen bij jou, helemaal als je toch al 2 parkieten neemt!

Groetjes Josephine

Sara

Wel, ik hoop dat het goed gaat om je dieren allemaal samen te houden en natuurlijk : een verwittigd parkietenhouder is er heel veel waard!
Veel succes en laat je nog weten hoe het gaat met je nieuwe gevleugelde huisbewonders?

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

PasCa

Als ik se heb zal ik het zeggen en bednak voor de hulp nogmaals!! :D ;D

martijn

ik heb zelf 2 katten de ene Sammy die is 14 dus die gaat er niet meer 8teraan maar de andere die is nog geen 2 jaar oud Whoopi die gaat er wel op af maar wij hebben sinds vandaag de kooi hangen en nu kunnen de katten er niet bij

Lijntje

Een vriend van mij heeft ook een (jonge) kat en heeft ook een grasparkietje. Dit gaat prima omdat de vogel op zijn slaapkamer staat en hij is hier ook vaak dus het parkietje heeft genoeg aandacht. Je moet er alleen altijd goed op blijven letten dat je de deur voor de zekerheid dicht hebt. In de woonkamer zetten waar de kat ook komt vind ik wel een risico, maar je hoort ook weer dat dat bij anderen ook goed kan gaan. Maar een optie is dus in de slaapkamer zetten, mits je daar zelf genoeg bent!
Succes

Parkieten-Freak

Citaat van: martijn op december 10, 2006, 00:33:00
ik heb zelf 2 katten de ene Sammy die is 14 dus die gaat er niet meer achteraan maar de andere die is nog geen 2 jaar oud Whoopi die gaat er wel op af maar wij hebben sinds vandaag de kooi hangen en nu kunnen de katten er niet bij

Ja, dat dacht een kennisje van mij ook. Haar parkieten hingen veilig aan het plafond, tenminste dat dacht ze.
Totdat ze op een middag thuiskwam, ik zal je de details besparen.

Katten en vogels gaan in 90% van de gevallen niet samen, het is vragen om problemen.


Idske

Wij hebben ook een kat en ik vond mijzelf heeeeeeel erg dom en impulsief. Tot nu toe is het altijd goed gegaan, ze laten elkaar met rust, maar achteraf kan ik mijzelf wel voor de kop slaan... :'(

Dat wil niet zeggen dat ik spijt heb van Coco, integendeel ik ben heel gek met hem en mijn ouders ook maar ik had na moeten denken.

Je moet echt ontzettend oppassen, goed uitkijken, vertellen wat je gaat doen mbt parkiet en poes betreft het loslaten van de parkiet. Het loslaten doe ik altijd boven met ALLE deuren dicht. Blijf alert, na verloop van tijd word het misschien wat gemakkelijker maar in dit geval kan routine gevaarlijk zijn!

Ik zeg dit nu voor het eerst omdat ik me er erg voor schaam (heb het volgens mij nog niet eerder verteld) dus is dit een waarschuwing voor diegenen die het overwegen om te doen wat ik heb gedaan wat van mij heel stom was.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

Wij hadden ooit een kanarie in een kooi aan het plafond en 2 katten. Eentje die de kanarie reuze interessant vond, en eentje die er nooit naar om keek. De kat die er nooit naar om keek lag op de bank te slapen, de andere kat was buiten toen de bel ging. Mijn moeder loopt naar de bel en bij de voordeur staand hoort ze een harde klap.. De kat was wakker en was tegen de kooi opgesprongen... 5 minuten later kanarie overleden, hartinfarct van de schrik....

parkietenfan

Er zijn vast voorbeelden waarbij het heel erg goed gaat, maar als je mijn mening vraagt zeg ik ook het is vragen om problemen en ik zou het risico niet willen nemen......................

Noukie

Het kan misschien wel, maar houd ze altijd onder toezicht. als je even niet op kunt letten, zorg dan wel dat je kat niet bij de parkiet kan.

Karin

Een heel slecht idee om een kat en een vogeltje samen te houden, het risico is te groot dat er ooit op een dag wel wat gebeurt, zelfs na jaren en zelfs bij een kat die er niet naar om lijkt te kijken.

Bot gezegd: de mensen die wel dat risico willen nemen, zou ik willen adviseren om Russische roulette te gaan spelen met hun eigen leven en niet met het leven van een weerloos vogeltje.

Mijn buren hadden een valkparkiet. Opgegeten door de kat, de gruwelijke details zal ik je besparen. Als zelfs een (veel grotere) valkparkiet geen schijn van kans heeft tegen een kat, welke kans heeft een grasparkiet dan? Een kat óf een vogel, maar niet beide. Niemand verplicht je om een vogel in huis te nemen.

Idske

Dit soort dingen zijn mij ook heel vaak door het hoofd gespookt, ik voel(de) mijzelf heel stom en achterlijk dat ik het heb gedaan. Hoe lief katten ook zijn ze kunnen ineens een uitval doen. Het is de natuur dat katten roofdieren zijn en zeg nu zelf: Ik ga ook niet graag tussen de leeuwen en tijgers zitten. Dan zit je infeite in hetzelfde schuitje als een vogeltje met een kat.  :(

Als het misgaat zit je met een gigantisch schuldgevoel, inderdaad zoals Karin zegt het is een weerloos vogeltje.

Ik kom er voor uit dat ik dom heb gehandeld, heb het zelf wel gedaan maar het is niet verstandig om te doen.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!