Jonge parkiet en oude parkiet

Gestart door RobenIrma, oktober 02, 2006, 17:05:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobenIrma

Hallo,
Even een vraag, wij hebben een parkiet die al 9 jaar oud is, nu willen we graag een tweede erbij, maar zou dat wel verstandig zijn?
Het is een mannetje.

Rob

Sonja

Hoi Rob,

Welkom op het forum. :)

Als je parkietje nog goed gezond is, zie ik geen reden om het niet te doen. Het zal zeker een verrijking van zijn leventje zijn. ;)
En wie weet hoelang hij nog gelukkig is met zijn vriendje of vriendinnetje.

Groetjes, Sonja.

Trippy

Het kan best hoor als ik jou was zou ik er dan 1 adopteren die al wat ouder is  Teminste als je hem nietr tam wil maken.
Wil je hem tam maken dan kan je gewoon een jong diertje aanschaffen.
PArkieten zijn nou eenmaal gezelligheids dieren dus.. dat zal het probleem niet zijn.
Veel succes met je nieuwe (hopenlijk) gevleugelde vriendje

P.S. ik zou wel de reactie van de expert moderators en beheerders afwachten die hebben d'r meer verstand van als ik !

emceeelwee

Tja, wat is verstandig...

Met een maatje maak je alle parkietjes blij. Wij hebben onlangs een oudere parkiet (5 a 6 jaar) bij onze Kiki (2,5 jaar) gezet. Ze hebben heel erg veel aan elkaar.

Maar, als jullie parkietje komt te overlijden, blijf je weer met 1 parkietje zitten. Je moet er even over nadenken of je ook dan nog voor het parkietje wil zorgen en er eventueel weer eentje bij neemt.

Ik zou zelf voor een (al dan niet geadopteerd) tweede parkietje gaan. ;D

PS: ook oudere parkietjes kun je tam maken, het duurt alleen wat langer. Hoe makkelijk dat gaat hangt een beetje af van zijn/haar verleden.

RobenIrma

Hallo,
Leuk zo snel al een reactie, Chico, zo heet onze parkiet is de laatste tijd nogal druk met aandacht geven, met name aan mijn, Rob en daarbij spuugt hij regelmatig zijn zaadjes uit. In de kooi is het ook een boel klontjes zaadjes en ondanks Chico zijn kooi vrijwel altijd open staat, vinden we toch dat hij er een vriendje/vriendinnetje op na mag houden ::)
We zullen eens goed kijken waar we een gezond parkietje kunnen kopen, wij wonen in Almere en ook wel wat grotere kooi, wel zo leuk.

Rob

RobenIrma

Citaat van: emceeelwee op oktober 02, 2006, 17:14:23
Tja, wat is verstandig...

Met een maatje maak je alle parkietjes blij. Wij hebben onlangs een oudere parkiet (5 a 6 jaar) bij onze Kiki (2,5 jaar) gezet. Ze hebben heel erg veel aan elkaar.

Maar, als jullie parkietje komt te overlijden, blijf je weer met 1 parkietje zitten. Je moet er even over nadenken of je ook dan nog voor het parkietje wil zorgen en er eventueel weer eentje bij neemt.

Ik zou zelf voor een (al dan niet geadopteerd) tweede parkietje gaan. ;D

PS: ook oudere parkietjes kun je tam maken, het duurt alleen wat langer. Hoe makkelijk dat gaat hangt een beetje af van zijn/haar verleden.

Als Chico komt te overlijden, komt er zeker nog een parkietje.
Geadopteerd? Hoe kom je daar het beste aan?
Rob

Annika

Citaat van: emceeelwee op oktober 02, 2006, 17:14:23
Met een maatje maak je alle parkietjes blij.

dat is overigens niet altijd waar.

Mijn schoonzusje heeft een parkietje van een jaar of 8.
Op een gegeven moment heeft ze een jong diertje gevonden op het balkon en in huis gehaald, maar dit ging dit absoluut niet goed (aparte kooien)
Puck, haar eigen pietje, raakte ongelofelijk gestressed en dus is het jonge diertje uiteindelijk door anderen opgevangen. Puck is blijkbaar echt een mensen vogeltje ...

Scotty - Keecko

Citaat van: RobenIrma op oktober 02, 2006, 17:22:35
Als Chico komt te overlijden, komt er zeker nog een parkietje.
Geadopteerd? Hoe kom je daar het beste aan?

Hoi RobenIrma

Je kan een geadopteerd parkietje kopen van mensen die hun diertje weg willen doen vanwege te weinig aandacht of bijv. een allergie. Je vind deze parkietjes in de plaatselijke krant of bijv op internet (marktplaats, speurders). Je kunt ook op internet een hobbyfokker zoeken bij je in de buurt, daar hebben ze ook wel jonge maar ook wat oudere parkieten.
Verder kun je in een goede dierenwinkel ook wel oudere lieve parkietjes vinden die soms al lang op een goed huisje zitten te wachten. Kijk wel of het diertje gezond is.

Groetjes Ilse

Sonja

Enne.....wat te denken van het prikbord, hier op het forum? ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?board=5.0

Groetjes, Sonja.

emceeelwee

Wij hebben Pien via Marktplaats gevonden. Voor de vogel zelf hebben we niks betaald, wel een kleine bijdrage voor de kooi.
Pien werd weg gedaan omdat de eigenaren haar meer aandacht gunde. Ook hebben ze twee kinderen die Pien steeds lastig vielen door te slaan tegen de kooi  >:(
De dames zitten hier nog in twee aparte kooien. We willen wel naar één kooi toe, maar hopen Pien eerst tam te krijgen.

soapie

Ik heb zelf twee kooien met ieder 2 parkieten, als er 1 overlijd zet ik er een ander bij. Dat is één keer niet zo goed gegaan bij een man / vrouw stelletje, maar het vrouwtje was ook een apart geval. Helaas loste het probleem zichzelf op omdat het vrouwtje een paar maanden later overleed, kan goed zijn dat ze vanaf het begin al ziek was, het was wel een jonkie. Ander parkietje erbij gezet en dat ging prima...

kimmy05

Ik heb zelf ook een Grasparkietje; Sweety genaamd. Het is een Man van bijna 4 jaar.
Nu heb ik een grotere kooi gekocht en wil doordat er teveel ruimte is een Popje erbij kopen.
Is het verstandig om dat te doen??

Scotty - Keecko

Hoi kimmy05

Welkom op het forum :)

Ja hoor, dat kan zeker wel :) Als de kooi groot genoeg is (wat zijn de maten?)
Ik denk dat Sweety het heel leuk vind om een vriendinnetje (of vriendje kun je hem ook geven ;)) erbij te krijgen.

Groetjes, Ilse

kimmy05

Citaat van: kimmy05 op januari 30, 2007, 20:01:01
Ik heb zelf ook een Grasparkietje; Sweety genaamd. Het is een Man van bijna 4 jaar.
Nu heb ik een grotere kooi gekocht en wil doordat er teveel ruimte is een Popje erbij kopen.
Is het verstandig om dat te doen??
Hallo ben k weer K heb sinds gister een nieuw grasparkietje. Ze
(jawel t is toch een haar geworden) zit samen met Sweety in de kooi.
In het begin was t een beetje stressen maar nu komt er al een beetje geluid uit.
Alleen Sweety vindt t nix, maar daar komt wel verandering in.