En daar hebben we binkie.........

Gestart door parkietenfan, november 29, 2006, 19:53:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenfan

Ondanks het feit dat we nog steeds veel verdriet hebben om het verlies van coco, hebben we nu een nieuwe aanwinst...........Binkie. Ja caradow, ik heb de naam van jou afgekeken, vond hem zo leuk.
Binkie is ongeveer 7 weken oud en eet uiteraard al zelfstandig. Ik weet nog niet of het een mannetje of een popje is maar dat wachten we gewoon af.
De eerste 2 dagen was het natuurlijk even wennen maar nu is Binkie (even hij voor het gemak ;-)) al aardig handtam aan het worden. Eten uit de hand en op de vinger zitten gaat al heel goed. Sinds vandaag heeft hij af en toe zijn dolle 5 minuten. Wel een beetje eng. Hij gaat dan continue heen en weer fladderen en vliegen in zijn kooi, begint in een hoekje op de grond te graven, en gaat vervolgens als een gek "rammen" tegen de klepjes van zijn etensbakje. (bakjes zijn er even uit, ik heb iets in de kooi gehangen want hij wilde ook in zijn bakjes kruipen en dan komt hij straks klem te zitten). Maar misschien dat hij op deze manier zijn energie kwijt moet, ik heb geen idee.
Al met al het is een schatje en een dondersteen  ;)
Wel ben ik erg oplettend want ik vind dat Binkie iets te veel met zijn staartje wipt als hij ademt. Soms heeft hij daar ook zijn bekkie wat bij open, wat mij kortademigheid lijkt. Ik heb al telefonisch contact gehad met de vogelarts en ik hou het wel in de gaten. Hij zit niet bol maar ik vind het toch een beetje eng, zeker na al het gedoe met coco. Zij adviseerde om het nog even aan te zien en zijn voer in ieder geval wat vochtig te maken, die kleintjes kunnen weleeens last hebben van het stof wat in het zaad zit. Dus ik hoop het niet weer een vogelartsverhaal gaat worden maar we blijven positief.



[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Hey gefeliciteerd met je aanwinst :)

een betere naam had je niet kunnen verzinnen :P


Maarre, volgens mij is het een popje :)

parkietenfan

Ja mooie naam hé.  ;D Ja ik heb ook wel mijn vermoedens dat het een popje is maar het schijnt toch vaak nog niet helemaal zeker te zijn. Ik heb begrepen dat de kleur in het begin nog weleens kan wisselen.

Moppers

Weet je zeker dat je de naam niet van mij hebt afgekeken?  :P

Ik ben erg blij dat je zo tevreden bent met je nieuwe parkietje. Ik hoop maar dat er niets aan de hand is met hem (of haar).
Heb je nog stomme opmerkingen gehad van andere mensen over het nemen van een nieuw parkietje na Coco's dood?

Caradow


parkietenfan

Ja dat is waar ook!!!   ;D ;D ;D
Ja geweldige beestjes, geweldige namen hé....................en geweldige baasjes ;D ;D

Caradow

Dus jij gaat op naar Moppie en Ukkie? :P

(owww we gaan wel weer lekker offtopic... )

parkietenfan

Ja misschien wel :)
Maar nu maar niet meer off topic dan.............. anders krijgen we straks op ons kop. En dat kan niet he met geweldige baasjes :P

Sanne

Hoi parkietenfan,

Wat leuk dat je een nieuw parkietje hebt  ;D Heel veel geluk met dit mooie beestje :D

'k kan wel begrijpen dat je 't stil vond zonder... soms als ik voor 1 dag naar m'n ouders ga en Simba niet bij me heb dan mis ik 't gekwetter al ;)

Groetjes Sanne, Simba, Robin en Sweety

Annika

wat leuk dat jullie nu toch een nieuw parkietje hebben  ;D mooi diertje ook zeg.
Wat betreft het wippen met de staart : kan ook nog stressjes zijn van de verhuizing, maar houd het inderdaad gewoon even goed in de gaten.
Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!

Groetjes Annika

lotte

hej,
wat een leuk parkietje  ;D bijna zelfde kleur als mijn twister :D
nog veel fijne jaren met hem(of haar  :P )
groetjes Talitha

kekavo

He, leuk dat je toch weer een nieuwe parkiet gekocht hebt. Veel plezier met hem.

Scotty - Keecko

Wat een mooi parkietje :)
Veel plezier met Binkie (ik denk ook een popje ::))

Groetjes Ilse

parkietenfan

En ook ik ben weer de klos deze ronde. Straks naar de vogelarts. Binkie is ook aan het kwakkelen. Niest, schuurt met snavel langs het stokje, lijkt jeuk te hebben. Vanochtend gebeld en straks om half 2 naar het spreekuur. Hoop dat het meevalt. Agossie ik doe haar maar weer in een doosje, gaf de vogelarts ook als advies. Ik weet nml. niet hoe ze is als ik haar vervoer in haar kooi. Beetje riskant dus. En zo kan ze zich het minst bezeren maar wel stresserig natuurlijk.
pffff. de vorige rekening van coco ligt er nog. Ik hoop dat dit éénmalig is met Binkie. 7 weken oud en nu al tobben. :'(

Mars

Och joh, wat een schrik. Heel veel sterkte met Binkie. Zo vervelend om met je nieuwe grut meteen al naar de dierenarts te moeten. Laat je het even weten hoe het is gegaan?

Ik zal morgen overigens ook even naar de dierenarts: Timo heeft vorige week zich geblesseerd bij het vangen in de dierenwinkel. Het leek mee te vallen, maar hij strekt zijn vleugeltje niet helemaal als hij zich uitrekt... Dus toch maar even laten checken, morgen om 10 uur.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Hoi Parkietenfan,

He wat naar, dat Binkie niet lekker in zijn velletje zit. :(
Hopelijk gaat het allemaal meevallen en is ze snel weer gezond.

Veel sterkte en beterschap voor Binkie.

@Mars: Goed dat je voor de zekerheid even met Timo naar de dierenarts gaat. Hopelijk valt het mee! Sterkte.

Groetjes, Sonja.

parkietenfan

#16
Nou de uitslag is binnen. Wat een gedoe vandaag. Ik een doosje gehaald bij de dierenwinkel en haar daarin vervoerd naar de vogelarts. Uiteraard met veel protest, ook onderweg, en ik had bijna nog meer stress dan Binkie. Vond het te link om haar in haar kooi te vervoeren, ze is nog zo jong.
Ze is heel goed nagekeken door Bastiaanse en we dachten in de 1e instantie aan een luchtweginfectie. Hij kon ook horen aan haar luchtwegen dat ze wat benauwd is.  Gelukkig maar dat ik langs ben geweest want het bleek iets heel anders te zijn. Bastiaanse nam een veer van haar en bekeek hem onder de microscoop. Blijkt ze vol met MIJT te zitten. Uiteraard ook luchtpijpmijt, vandaar het niezen en het schuren met haar snavel tegen de stokjes.
Getver, ik kreeg er zelf jeuk van. Zag er vreselijk uit onder de microscoop. De kweker waar ik haar vandaan heb heeft dus nestjes vol met mijt, dat kan niet anders. Dat was een domper dus >:(
Ik ben er wel even zoet mee. Ik moet 6 weken lang, 1x per week een druppel in haar nek doen voor de luchtpijpmijt, 6 weken lang 1x per week haar "insprayen" met anti-mijt spray. Verder de kooi telkens ontsmetten met Dettol. Dat wordt dus een gevecht met vasthouden de komende weken :'(
Een slechte start dus maar we houden moed. Volgens Bastiaanse moet ze er wel vanaf komen alleen wel lang behandelen. Trouwens iedereen die in de buurt woont van Breda: Bastiaanse beveel ik echt aan. Geweldige vogelarts, neemt alle tijd, is niet duur en is heel erg begaan met je vogel. Coco had daar de laatste tijd ook een "abonnement"  :'(
Een slechte start dus, maar ik hoop met een goede afloop.

Oja, en alleen bloedmijt kan je zien op een witte doek. Ik had dat nl. al gedaan en niets gevonden. Dit schijnt vedermijt te zijn en die kan je niet goed waarnemen.

Berichtjes samengevoegd.
Groetjes, Sonja.

Caradow

Jee Nathalie... das niet niks..
Maar gelukkig wel te behandelen en Binkie zal er helemaal bovenop komen

Succes de komende 6 weken....

Laat je het ook nog aan de kweker weten?

Sonja

Hoi Parkietenfan,

Och die arme Binkie.... :(
Je bent er wel even zoet mee, maar als Binkie dan maar opknapt, dat is het belangrijkste he.

Veel sterkte.

Groetjes, Sonja.

parkietenfan

Ja ik vind haar ook echt een beetje zielig. Maar ik denk dat het wel goed komt. We gaan er de komende 6 weken tegenaan!! Ik heb de kweker al gebeld, hij gaat maatregelen nemen zegt hij, ik hoop het!