Leren praten ?

Gestart door mitchel, november 29, 2006, 18:58:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mitchel

Ik heb mijn parkieten nu 4/5 maar hoe kan ik ze het beste leren praten ?
moeten ze apart van elkaar als ik ze het leer ? 
meestal neem ik er een op mijn hand en ga ik 10 minuutjes hem leren praten
maar er komt niets van ?
komt dit nog?

gr. mitchel

margret

Hallo, ik heb mijn parkietje 5 maanden hij maakt allerlei geluidjes maar praten doet hij niet.
Ik probeer ook vanalles maar het wil niet lukken.
Hij is wel tam, haalt veel streken uit, probeert overal van te snoepen van dingen die hij niet mag hebben.
Maar ik zou ook wel eens willen weten hoelang dat kan duren, nu weet ik wel dat dat verschilt per parkiet.
Maar toch keert deze vraag regelmatig terug.
Wie wil hier op antwoorden.

                 Groetjes Margret :-X

Cheryl87

Hoi Mitchel,

Niet elke parkiet zal gaan praten. Ik heb nu 2 parkieten waarvan er 1 praat en de ander fluit. Al fluit ze me soms wel na.
Maar ik kan alleen zeggen, blijf praten tegen je parkiet, misschien lukt het, misschien ook niet.
Het is leuk als het lukt maar parkietjes zijn even leuk als het niet lukt.

Groetjes Cheryl

Mars

Er zijn maar weinig parkietjes die leren praten. Maar je kunt natuurlijk altijd blijven oefenen! Als jullie even zoeken, vinden jullie een topic, met daarin woorden die een aantal forumparkietjes zeggen.

Succes met oefenen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Hoi Mitchell,

Zoals al geschreven is, leert niet ieder parkietje praten.
Twee parkietjes tegelijkertijd praten proberen te leren, is nog moeilijker.

Hier kun je meer lezen over praten:
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php

en met de zoekfunctie vind je ook nog meer informatie:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Als je je parkietjes toch wil proberen het praten bij te brengen, zal dat heel veel tijd vragen. Soms kan het wel maanden duren voordat een parkiet zijn of haar eerste woordje zegt.
Bij 2 parkieten zal het nog meer tijd vragen, en het is geen garantie dat je ook succes zult hebben.

Probeer het te zien als een hele leuke bijkomstigheid als jouw parkietjes toch, in de loop der tijd wat woordjes leren, of geluiden die ze vaak horen. ;)

Groetjes, Sonja.


mickael

Ik heb twee parkieten waarvan één (toen hij nog alleen was) kon zeggen: Choko kusje.
Toen ik een tweede parkiet erbij heb genomen is dit weer verdwenen helaas.

Het mooie is dat ik dus wel weet dat hij het kan.

Ze zijn erg veel met elkaar bezig, dus ik denk dat het moeilijk wordt om ze te leren praten, maar misschien met veel geduld en oefening.......?