Neusdopje

Gestart door nilis, november 28, 2006, 15:09:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Off topic:

CiteerVind het alleen wel grappig dat je tegenwoordig ook wordt opgelicht door kinderen van 10 jaar hahaha

'Jong geleerd is oud gedaan.'
'De jeugd van tegenwoordig'
'Zo vader zo zoon'

(Eeuwen)oude spreekwoorden...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

nilis

hahaha inderdaad
Nou in ieder geval bedankt voor jullie reacties

groetjes Esther

smartie

Ook ik denk dat je parkietje al wat ouder is. Maar joh, als het een schatje is, wat maakt leeftijd dan uit?!

Toch zijn de experts het ook niet helemaal eens: Pino kroop in februari uit het ei. Dus is nu zo'n 10 maanden oud. Maar heeft nog geen witte randjes om haar irissen. En ik weet zeker dat de kweker de waarheid sprak, want toen ik haar meenam was ze nog niet zelfstandig en kon ze nog niet eens vliegen (en nee, ze was niet gekortwiekt).

@Ingrid: die speciale 'oogcreme' die mijn Pino gebruikt moet ik dus ook zien te vinden. Ze blijft er kennelijk jong bij, haha! Ze is al 10 maanden maar de witte randjes zijn nog niet aanwezig. Wel is haar neusdop nu bijna helemaal beige verkleurd.

Van Lucky weet ik de exacte leeftijd niet, maar die moet wel een tikkie ouder zijn. Had al geen 'kopstrepen' meer, kleine witte randjes om de iris en het midden van de neusdop was al donkerblauw verkleurd (nog steeds hetzelfde: ik vermoed omdat het een bonte lutino: als je dat zo kunt noemen? is). Ik schat Lucky tussen de 1 en 2 jaar. Maar weten doe je het natuurlijk nooit in zo'n geval...

Ingrid

@Smartie, mijn Blizzard (bonte parkietendame) heeft ook nog steeds zwarte kraaloogjes en dat zal ook niet veranderen ;). Bij sommige kleurslagen is er geen witte iris te zien.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen en komt de iris pas later tevoorschijn. Over het algemeen is het dat na de eerste rui de iris geleidelijk aan zichtbaar wordt.

Maar jong of oud, de liefde voor je parkietenvriend(innet)je is er niet minder om  :-*.


kekavo

Mijn parkiet is 9 en een half geworden, en heeft nooit witte irissen gehad, het bleven altijd mooie donkere kraaltjes.

hillie

hoi,

hij is nog licht blauw dus het klopt wel wat je geschreven heb.
hij zal nog wel donkerder worden.

groetjes hilde ;)

Caradow

Als het dopje lichtblauw is, is de kans waarschijnlijk groter dat het een popje is en dat de dop bruin gaat worden. Jonge mannen hebben meer een lila/paarse neusdop