is die ziek??

Gestart door miss_evill, december 08, 2006, 15:07:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

miss_evill

Hallo

De parkiet van mijn ouders doet heel raar. Hij zit merendeels op de grond en doet dan niets. Hij zit alleen en hij speelt niet met zijn speeltjes en als je even weggaat uit de kamer dan fluit hij maar als mijn ouders er zijn niet???
En hij heeft gloeiende pootjes???
Als je hem optilt en terug op een plek zet dan blijft hij daar de hele tijd zitten en gaat niet van zijn plek af.
Weten jullie misschien of hij ziek is?

Wil je svp geen msn taal meer gebruiken?
Gr PF

Safrena

Hey miss_evill

Hoe zijn de poepjes van je parkiet?
Eet je parkietje nog?

Een parkietje dat bol zit op de bodem van de kooi en nergens geen intresse in heeft is inderdaad ziek
Dan kun je best even langs een vogelarts gaan

Vele groetjes

miss_evill

#2
De poep ziet er wel goed uit volgens mij. Niet dun of zo.
Maar hij eet niet tenminste niet als iemand er bij is en drinken ook niet volgens mij.
Ik dacht ook wel dat hij ziek was,maar je ziet het echt niet aan zo een beest.
En ze hebben hem ook nog niet heel lang ik dacht misschien wennen.

kekavo

Je zegt dat je ouders hem nog niet zo lang hebben? Hoe lang precies?
Doet hij dit al sinds hij er is, of heeft hij ervoor wel "normaal" gedaan? Als hij het doet sinds hij er is, denk ik dat hij gewoon moet wennen. Is hij nog jong? jonge vogels zitten vaak op de grond. En als ze dan nog niet gewent zijn en alles nog eng vinden, doen ze ook niet zo veel.
Zou het piepen als je de kamer uit loopt geen vraag om te blijven kunnen zijn? Misschien vind hij het maar niks om alleen gelaten te worden. Mijn vorige parkiet begon zielig te piepen als ik mijn schoenen aan trok, dat betekende dat ik weg ging en dat vond ze niet leuk.
Je kan nakijken of hij eet door te kijken of er lege zaadjes in of rond het voerbakje liggen. En je kan natuurlijk wat voer op de grond strooien.
Water drinken doen ze niet zo heel vaak, en omdat ze dan heel kwetsbaar zijn doen ze dat het liefst als er niemand kijkt. Dat is niet zo makkelijk te controleren. Maar als hij echt niet drinkt, dan verzwakt hij heel snel, dus dan was je dat denk ik al wel opgevallen.

Mars

Ik was ongeveer tegelijk met kekavo aan het typen dus ik sluit me graag bij zijn vragen en woorden aan...

Daarnaast:
Als je het niet vertrouwd, kun je beter even bij een dierenarts langs. Zeker als je niet weet of hij wel goed eet. Parkietjes zijn erg kwetsbaar. Veel dierenartsen hebben op zaterdagochtend wel spreekuur, dus je zou voor het weekend nog een afspraak kunnen maken...

Succes en laat even weten hoe het verder met hem gaat en wat je gaat doen.

Groeten Marcia



Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

ziet je vogeltje er zo uit?
Zo ja, dan is hij 100% zeker ziek.