een vriendje?

Gestart door Aisling21, november 28, 2006, 18:49:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aisling21

Hallo!!

mijn lieve Blue is gelukkig helemaal hersteld van zijn gebroken pootje.
Jammer genoeg begin ik steeds minder tijd voor hem te hebben, dus ik dacht erover een vriendje voor hem te gaan halen. Hij is 6 jaar alleen geweest omdat ik heel veel tijd voor hem had.
Kan hij nog wennen aan zijn kooi te delen met een nieuw parkietje, of is het beter van niet?

groetjes, aisling

Scotty - Keecko

Dat kan nog steeds hoor!
Leuk dat je erover nadenkt om een vriendje voor Blue te zoeken ;D Ik denk dat Blue daar erg blij mee zal zijn.

Groetjes Ilse

Safrena

Hey aisling

Je kan zeker nog een parkietje bij je ander parkietje zetten
Je moet er alleen wel rekening mee houden, als het leeftijds verschil groot is, dat je ouder parkietje behoorlijk zal moeten wennen an het jongere parkietje
Maar geef je diertjes wat tijd, het kan soms wel tot drie maand duren alvorens ze echte vriendjes zijn.
Dat verschilt uiteraard van parkietje tot parkietje. Sommige klikt het onmiddelijk en anderen, tja kan het een heel tijd duren.

Hou ze in het begin in elk een eigen kooi, maar zorg er wel voor dat ze al kennis kunnen maken. Later als dat goed gaat, kun je ze onder toezicht samen laten, en dan nog late als je zeker bent dat alles prima is kun je ze samen in de kooi laten

heel veel succes

vele groetjes

Annika

kwestie van uitproberen denk ik. Niet alle parkietjes vinden na zo'n tijd een soortgenootje nog leuk. Sterker nog : het parkietje van mijn schoonzusje raakte compleet in paniek toen er een ander parkietje bij kwam (gevonden in de portiek van de flat).  Dat diertje is na veel gezoek waar hij/zij thuishoorde uiteindelijk in een voliere belandt omdat het echt niet samen ging met hun eigen parkietje.

Groetjes Annika

Aisling21

ik dacht eerst te proberen met twee kooien, en als het echt niet zou klikken kan ik het nieuwe parkietje bij mijn vriend op de kamer zetten.
Laten we hopen dat dat niet nodig zal zijn!  :)

roha

Hoi,

Dan komt er bij mij ineens een vraag naar boven:
En wat ga je doen als jullie (ik neem aan dat dat ooit gaat gebeuren) gaan samenwonen?  ;)


Aisling21

 :) goh, zo ver vooruit had ik nog niet eens gedacht..
Laten we hopen dat de parkietjes overeen komen, maar mocht het niet zo zijn, en ik zou gaan samenwonen, dan heeft mijn moeder al gezegd dat ze hem wel wil..
Ze zegt dat sinds ik uit huis ben, en Blue heb meegenomen dat het veel te stil is in huis  ::)

roha

Hoi, hoi,

Nou, ik hoop ook dat alles goed gaat en ze elkaar lief vinden.
Maar gelukkig heb je je moeder achter de hand.
Ok dan!!  ;D

Hanneke