Valkparkiet En Grasparkiet Samen?

Gestart door Sanne, juni 30, 2005, 17:48:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Hoi allemaal,

Als ik over een paar weken op vakantie ga, dan gaat mijn parkietje uit logeren bij iemand die een valkparkiet heeft.
Nou heb ik een paar vragen:
Heef iemand ervaring met een valk- en een grasparkiet samen? Want zo'n valkje is natuurlijk een stuk groter dan mijn kleine grasparkietje. Dus ik vroeg me af of het normaal gesproken goed gaat als een valkparkiet en een grasparkiet samen losvliegen, of samen in een kooi zitten.
Ik hoop op zoveel mogelijk reacties van mensen die hier ervaring mee hebben :)

Groetjes Sanne en Simba

Jorijn

Het moet kunnen, Let er wel op dat je vogels genoeg ruimte voor hun eigen hebben ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Andrea

#2
Bij mijn ouders thuis hadden wij eerder ook een valkparkiet, waarbij later een grasparkiet bij kwam. Tussen deze twee ging het heel goed, ze waren echt kameraadjes van elkaar. Deze waren goed aan elkaar gewend, en gewaagd. Het zou dus zeker moeten kunnen, maar wel even goed in de gaten houden. (Je schrijft zellf al dat de valk veel groter is, dus even goed kijken hoe ze met elkaar omgaan , als je ze bijelkaar zet).

Safrena

#3
Hey sjuh

Een grasje en valkje kunnen samen als ze voldoende (grote) ruimte hebben.

Ofwel worden ze beste vriendjes ofwel gaan ze elkaar gewoon negeren dus daarom is het heel belangrijk dat de kooi groot is.

Of je houd ze ieder in hun kooitje maar laat ze lekker(liefst onder toezicht) samen vrij vliegen

vele groetjes