harde pennen op zijn koppie?!

Gestart door cee, november 29, 2006, 16:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cee

Hoi allemaal

Ons parkietje heeft ineens een aantal harde pennen op zijn kopje en naast zijn snaveltje. Er zitten boven zijn snaveltje al langer van die harde dingetjes, maar wij dachten dat dit normaal was...die zijn ook een beetje bruin van kleur. De nieuwe harde dingen zijn wit. De vogel doet verder gewoon normaal. Hij gaat wel vaak met zijn koppie langs de spiegel, maar dat doet hij vaak. Hij verliest sinds kort ook best veel veren, maar ik zie nog geen kale plekken ofzo. ik mocht hem bij hoge uitzondering vandaag aaien en voelde dat die pennen echt hard zijn, het zijn net rijstkorrels. Weet iemand wat dit is en wat we ermee moeten? Alvast bedankt!

groetjes, c

Caradow

Die harde stekels zijn de nieuwe veren die hij krijgt, jou parkietje is namelijk in de rui...

cee

oef dan hoop ik dat het geen reuze grote veren worden, want de stekels hebben echt de grote van een rijstkorrel, bovenop het kleine koppie van onze Quibus. Ik hoop dat het zo is. We dachten al dat hij gewoon in de rui zou zij (vanwege de veertjes), maar wisten niet dat dit gepaard ging met harde stekels. Hij ziet er nu uit al een duiveltje ;)

roha

Hallo,

Ja hoor, dat zijn normale kenmerken van de rui, je verliest veren en er komen nieuwe bij en dat zijn dan zoals jij het noemt stekels. Dat zijn de nieuwe veertjes, je ziet er straks niks meer van. Dan is alles weer zacht!

Josephine

Als een parkietje in de rui, krijgt hij inderdaad ook allemaal nieuwe veertjes, meestal zie je die stekels het meest op z'n koppie of bij z'n snavel. Die stekels, dat zijn nieuwe veertjes, alleen dan zit er nog een hulsje omheen, dat hulsje gaat er na een tijdje vanzelf af, en dan is het een nieuw veertje!

Groetjes Josephine

cee

Hij heeft al nieuwe veertjes ;D !!! En nu ziet hij er ook weer een stuk liever uit :-* ! Bedankt voor jullie reacties en de geruststelling! Het is wel echt vreemd als je het voor de eerste keer ziet bij zo'n kleintje, maar nu weten we dus gewoon dat hij toe is aan een nieuw verenpak.

Groetjes,

Cee