is m'n vogeltje ziek?

Gestart door lientjuuh, december 18, 2006, 19:02:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lientjuuh

Ik heb mijn vogeltjes nu al 6 dagen. Ze zijn al heel levendig geweest, maar nu is er eentje die de hele tijd op dezelfde plaats blijft zitten. Ze komt niet meer naar beneden om uit haar kommetje te eten (we moeten haar eten dicht bij haar leggen, dan eet ze pas), ze blijft de hele dag op dezelfde plaats zitten, ze laat haar aaien en ik heb ze nog maar pas en ze niest soms (het klinkt toch als niezen). Is mijn vogeltje nu ziek? Of is ze gewoon heel lui? En wat voor ziekte heeft ze dan? En wat kun je er dan aan doen?
Ik weet het dus echt niet! :(

Lien

Scotty - Keecko

Hoi Lien,

Hoe vaak niest je parkietje? Zit je parkietje ook bol? Zet hij/zij de veertjes op? Hoe lang heeft ze dit al? Was dit parkietje hiervoor ook levendig en at ze ook zonder het aan te bieden?

lientjuuh

ze niest nog tamelijk veel, en ja ze zit wel nog tamelijk bol. Ineengedoken precies, met haar kopje zo diep mogelijk weggestoken.

Scotty - Keecko

Hoi Lien,

Bol zitten, ineengedoken zitten en niezen is geen goed teken. Komt er ook spul uit de neusgaatjes?

Heb je ook nog een andere kooi? Zet je parkietje apart en lekker warm. Warmte is altijd goed voor een parkietje.

karin v h

Hallo Lien,
Als ik jou was zou ik morgen maar even contact opnemen met een vogel of dierenarts.
Dit klinkt niet goed.
Bol zitten - in een gedoken, niezen..... ik zou dit niet te lang zo laten - dit klinkt duidelijk als ziek zijn.
Ik zou er zeker een rode lamp opzetten voor de warmte.
Groetjes karin

Mars

Ook ik raad je aan even naar een vogelarts te gaan. Die kan er even goed naar kijken. Parkietjes zijn erg kwetsbaar en dus kun je beter even het zekeren voor het onzekere nemen en het laten controleren. Een beetje bol zitten, niezen en ook erg gemakkelijk kunnen aaien zijn tekenen (of kunnen dat zijn) dat het niet zo goed gaat.

Laat je even weten wat je doet? In de tussentijd kun je een rode lamp aanzetten of de CV even wat hoger als je niet zo'n lamp hebt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..