allergie?

Gestart door dirgnietje, november 27, 2006, 11:46:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dirgnietje

Thanks!!!

...wordt vervolgd...

Maur@

Citeerdat een kind pas vanaf zijn zesde ongeveer te testen valt op allergieën

Dit is niet waar. Ze zeggen dit ze zeggen dat. Onze zoon werd getest met 5 maanden, zou eigenlijk niet kunnen zeiden ze, jeetje wat was dat kind toen al allergisch voor alles. En pas op met "voedselallergie". ze kunnen pas dagen na het eten van iets fout reageren. Geloof mij, superervaring. Moeder van een kind die vanaf zijn geboorte allergisch is voor bijna alle voedingsmiddelen. Als haar Ige , dat is de algemene allergische reactie waarde 260 is kun je gerust doorvragen om naar een allergoloog te gaan. Ik vind overigens Tagevil voor een 7 jarige een erg zwaar middel.

Citeer(volgens mij worden huid en ademhalings reacties door verschillende allergenen veroorzaakt, dit is mij tenminste verteld door de allergoloog toe ik na al mijn huidproblemen een paar zeer heftige reacties aan de luchtwegen heb gehad)

Allergene kunnen beide veroorzaken en huid en luchtweginfecties. Neem als voorbeeld. Iemand heeft een koemelkallergie,een pinda is een allergene voedingsstof. Als iemand huid en/of luchtwegklachten krijgt van een pinda eten komt dat niet door de pinda maar doordat het lichaam de pinda als fout ziet. Een pinda heeft namelijk dezelfde moleculaire structuur als het koemelkeiwit en daarom reageer je verkeerd. Zo ook met tomaten, kiwi's, peren, granny smith, spinazie en nog diverse andere etenswaren. Weet even niet meer precies welke. De éne keer kreeg mijn zoon een longontsteking na het drinken van melk en een andere keer weer vreselijke exceem om zijn mond.

Een allergie groei je overheen. Nee dat is niet weer een allergie gaat in rust en zal menigmaal in je leven de kop weer opsteken. Als je wat vatbaar bent zal je eerder een allergische reactie terug krijgen dan als je goed gezond bent.

En wat de vogels betreft, daar ging het tenslotte over. Dit heb ik gevonden op het internet:

CiteerVogel-Allergie 



Het komt méér voor dan U ( en vele artsen ) denken, dat vogels - in huis of als hobby in volière of hokken- allerlei ziekten veroorzaken.
De klacht van de patiënt wordt door de arts meestal afgedaan met Griep!


In Nederland worden bijna 3 miljoen vogels als liefhebberij in of rond het huis gehouden. De vogels produceren stof, dat afkomstig is van het poeder van de veren. Dit kan veel zijn als de vogels ook nog vrij door de kamer mogen rondvliegen, of in de rui zijn.
De reactie hierop is een type I reactie ( na 20 minuten ) aan te tonen met een huidtest met vogelveren.

Ook produceren de vogels veel mest, dat ook door de mens ingeademd kan worden. De reactie op dit gif treedt meestal ongeveer 4 tot 6 uur ná het contact met de vogels op. Het komt dus veel voor dat men zich 's nachts grieperig voelt en de oorzaak gezocht moet worden dat men voor het slapen gaan nog intensief contact heeft gehad met de vogels of het mest.
Deze ziektepatroon is zeer bekend bij Duivenmelkers!
Door middel van huidtest met Vogelmest en bloedonderzoek ( praecipitinen ) kan deze allergie worden aangetoond.
Het is een Type III allergie. Zie: Allergieën


Bij neusademhaling zal de verlate reactie in de neus plaatsvinden, bij mondademhaling in de keel of longen.
De oorzaak dat deze reactie tot stand kan komen is beschadigd slijmvlies.
Beschadiging ontstaat vooral door mechanische irritatie. Zie: Irritaties.


Behandeling en genezing is dus mogelijk door tijdelijk (wel enkele maanden) het contact met de vogels te vermijden en zorgen voor herstel van de slijmvliezen.
De Type I allergie kan alleen over gaan door desensibilisatie.


Bron: http://www.adviesallergie.nl/beestenallergie.html

dirgnietje

Net terug van het ziekenhuis, van de dermatoloog.
De dermatoloog weet niet precies wat het is, heeft ook haar collega er bij geroepen.
Zij adviseren toch voor de vogels een ander huis te zoeken.
Het kan inderdaad een allergie zijn, maar omdat het zo hevig is, en ze echt eczeemplekken hierboven op heeft gekregen, is het nu moeilijk te zeggen. Een priktest zou ik via de allergoloog in een ander ziekenhuis moeten laten doen, op het moment dat de huid wat rustiger is.
A.s. vrijdag moet ik met Iris naar de kinderarts ivm de chronische verkoudheid en haar hoestje. Omdat dit ook al langer bestaat, kan dit ook door de allergie/vogles komen, vandaar dat de dermatoloog me heeft doorgestuurd. Kan daar gelukkig snel terecht.
22 januari moet ik weer terug naar de dermatoloog voor controle.
Intussentijd heb ik Xyzal gekregen (een antihistaminicum) ipv Tavegil. Tavegil is niet zwaar voor een kind van bijna 7 jaar, alleen heeft het een sederende werking, waardoor het bij chronische klachten niet het eerst aangewezen middel is. En Iris heeft zalf gekregen.
Ik ben voor mijn gevoel niet veel wijzer geworden vandaag. Ben in ieder geval blij met het zalfje wat ik morgen op kan halen, zodat het haar leed wat kan verzachten. En de Xyzal zal hopelijk z'n werk gaan doen. We wachten vrijdag nog maar even af.

Mochten er mensen zijn die interesse hebben in 4 (jonge) parkieten in een volière, dan kunnen ze contact met mij opnemen via een pb. De stap om er vier 'weg' te doen, is wel iets kleiner geworden, door het consult aan de dermatoloog, maar is nog erg moeilijk. Ik wil er proberen 2 te houden in een gewone kooi. Dit ging in het begin ook zonder problemen.
Voor de parkieten vraag ik een goed te huis (evt in 2 koppeltjes weg kan ook), vraag alleen een vergoeding voor de volière.

Moeilijk...

Groetjes Ingrid

karin v h

Hallo Ingrid,
Helaas dat dit een triest einde moet hebben :'(
Laten we hopen dat je dochtertje gauw gaat opknappen en dat je de andere 2 parkietjes kunt houden. Ja, de kans is groot dat die chronische verkoudheid ook met dit te maken heeft. :(
Heel veel sterkte toegewenst.
Groetjes karin
P.s. Ik denk alleen dat je je parkietjes beter op de pagina Prikbord moet aanbieden.
Succes ermee.

Trippy

Waarom zoek je niet een tijdelijk huis ???
Als het blijkt dat je dochtertje opknapt jammer maar dan zoek je een nieuw huisje voor je parkietjes,
Maar als ze niet opknapt ga je opzoek naar een andere oorzaak  ???

dirgnietje

Hoi Trippy,

Heb ik ook al aan gedacht. Ook al rondgevraagd in mijn eigen omgeving. Niemand die 6 parkieten kan en/of wil hebben, ook al is het maar voor een maand of twee (dat is een reeele tijd om te zeggen of het door de parkieten komt of niet).
Heb nog een optie om ze in het bijna lege huis van mijn vriend te zetten, maar hier is geen verwarming (water is ivm verbouwing badkamer afgesloten en het vlot niet echt). Dus dat lijkt me niet goed voor de beestjes. En hier hebben ze weinig aanspraak, want meestal zit mijn vriend bij mij.
Vanavond even met m'n vriend bespreken wat we gaan doen. Denk dat er toch een advertentie op het prikbord komt. Hoe pijn het ook doet. Er moet gewoon wat gebeuren, want m'n dochter slaapt pas ergens rond middernacht, van de jeuk, het niet lekker voelen en soms door hoestbuien.
Fijn dat je meedenkt!

Groetjes Ingrid


Trippy

Kan aan mijn ouders vragen of ik tijdelijk je parkietjes kan opvangen?

dirgnietje

Hoi Trippy,
Dat is een heel mooi aanbod! Als je het wilt vragen, graag. Maar onderschat het niet...
Het zijn er wel 6 in totaal dan. Heb je zelf een onderkomen voor ze of laten we ze dan gewoon in hun eigen volière? Hoeveel aandacht kan je ze geven? Mogen ze los vliegen? Komen ze dan evt in de huiskamer of ergens anders? etc...
Ik hoor het graag van je. (evt beter via pb verder te gaan?)
Groetjes Ingrid

Maur@

Citaat van: dirgnietje op december 18, 2006, 14:05:42
Tavegil is niet zwaar voor een kind van bijna 7 jaar, alleen heeft het een sederende werking, waardoor het bij chronische klachten niet het eerst aangewezen middel is.

Daarom zei ik dat ook, de sederende werking. Ik heb de voorkeur voor Zyrtec, werkt perfect hier.

Ik wens je veel succes en kan je helaas niet helpen met de opvang, helaas hier ook allergie.

dirgnietje

Ook Zyrtec (Cetirizine) heeft een sederend effect... (vooral bij kinderen, bij volwassenen bij de normale 10mg per dag valt het mee)
Maar een ieder reageert anders natuurlijk.

(lekker off topic...)



Caradow

Ik sliep altijd heerlijk op Zyrtec ;)

Moppers

Je schrijft dat je dochter eczeem heeft als reactie, en dat ze chronisch verkouden is.
Had ze eerder al medicatie voor haar verkoudheid of hoest, of een andere soort medicatie voor iets aan de luchtwegen? Zoja, dan heeft ze misschien hetzelfde als ik:
Als ik iets aan mijn luchtwegen heb (hoest, verkoudheid, allergie) en daar medicatie voor neem, krijg ik eczeem. Als ik last heb van eczeem en ik neem daar medicatie tegen (inclusief zalfjes), dan krijg ik last van mijn luchtwegen. Een soort jojo dus.
De eczeem ontstaat bij mij aan de binnenkant van mijn ellebogen, als het erg is ook de binnenkant van mijn knieen. Meestal begint het met een beetje jeuk, ik ga krabben, dan komt de eczeem flink op.

Als dit bij je dochter ook het geval is, ligt het dus niet aan de parkieten. Het kan wel zijn dat ze gevoelig is voor parkieten en dat hun aanwezigheid haar eczeem versterkt, maar dan is het dus niet de oorzaak.

(helaas heb ik nog geen oplossing gevonden voor deze vervelende spiraal)

dirgnietje

Hoi Moppers,

Voor de verkoudheid en hoest geef ik haar geen medicatie. Ben heel terughoudend met medicatie geven. Ben van mening dat veel vanzelf over gaat. Soms een neusspraytje en Paracetamolletje, maar verder krijgen ze weinig hier aan medicatie. Door de medicatie heeft ze dus geen eczeem. Er is een stafylococ bij gekomen volgens de huidarts en daardoor is het eczeem opgekomen.
Helaas... ik wacht nog even op het oordeel van de kinderarts van vrijdag.

Groetjes Ingrid


Parkieten-Freak

Het is heel vervelend als je je huisdier(en) weg moet doen ivm een allergie.
Echter, het is niet altijd even gemakkelijk de uitlokkende factor aan te wijzen. Denk ook eens aan andere zaken: huisstofmijt, schimmelsporen of een allergie voor voedingsmiddelen. (Appels, pinda's, kleurstoffen in voedingsmiddelen, you name it......)
Er zijn zo ontzettend veel allergieën, dat je eigenlijk alleen met specifieke tests iets meer kunt zeggen, of liever gezegd: een aantal dingen kunt uitsluiten.
Ik zou zeggen: laat je eerst goed testen, en kijk wat er uitkomt.
Gebruik daarnaast goede, gezonde voeding met zo min mogelijk kunstmatige toevoegingen.
Eventueel kun je ook wat probiotica innemen om de darmflora te optimaliseren, ook dat kan aanzienlijke verlichting van de klachten geven.






dirgnietje

Vandaag teruggeweest naar de kinderarts na allerlei onderzoeken en zij raadt ons toch aan om de parkieten weg te doen...  :'(
In overleg met haar hebben we besloten te kiezen voor een tussenoplossing: dus we houden (voorlopig) twee parkieten om te zien of dat de klachten verminderd. Zo niet, dan gaan deze twee tijdelijk weg en dan zien we weer verder.
Ik heb dus vier parkieten die een goed tehuis zoeken... Ik zet ze op het prikbord. Ook de volière is dus te koop. De parkieten mogen voor niks weg, ik vind het vooral belangrijk dat ze een goed tehuis krijgen.

karin v h

Hallo Ingrid,
Jammer (triest :'() dat het zo moet aflopen. We waren er al een beetje bang voor.
Je hebt alles gedaan wat je kon en laten we hopen dat het met 2 stuks beter gaat.
Ik denk dat je weet dat het niet meteen veel beter zal gaan omdat er zoveel parkieten 'veertjes etc' in huis zijn die eerst voor een deel moeten worden verwijderd.
Heel veel sterkte.
Groetjes karin