Nieuwe parkiet..

Gestart door quinty, november 28, 2006, 08:15:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

quinty

beste mensen,

sinds gisterochtend hebben wij quinty, (kwintie)
hij is ongv. 5 a 6 weken oud. hij kwam direct bij een amateur kweker vandaan, hij was net een paar dagen uit het blok.

hij is erg stil, rustig, maar wel vriendelijk.. je kan gewoon je hand in de kooi doen en hem aaien/ op pakken en soms wil hij wel op je vinger zitten.

maar ik maak me een beetje ongerust.. hij wil maar niet eten en drinken en doet niks.. hij loopt soms een beetje van links en rechts op zijn stokje (waar wij hem op hebben gezet want hij hing eerst in de kooi aan de spijltjes).

is dit normaal ?

mvg,

bryan :D

quinty

<edit> hij zit nu op de bodem, op een stokje vlak boven de grond en begint te kwekken als je je hand in de kooi doet, maar als je rustig tegen hem praat en een beetje aait word het steeds zachter en stopt ie :)
oftewel hij maakt nu wel geluid  :P...

Caradow

Wanneer hij niet eet, gelijk terug naar de kweker!

Hij mag pas bij de kweker weg wanneer hij zelfstandig eet... Weet je niet zeker of dat zo is, breng hem dan terug... Een parkietje wat net uitgevlogen is word nog enkele weken door de ouders bijgevoerd.

Heb je ook wat voer op de rgond van de kooi gestrooid? zodat hij het makkelijk kan vinden?

quinty

ja er ligt voer op de grond :) maar ook in een bakje op de grond, en zag hem net stiekem op het randje van het bakje zitten en volgens mij at hij net :) zag em soort eet bewegingen maken. maar alleen als hij denkt dat ik niet kijk  :P

Annika

vreemd dat ie net pas uit het blok was, want wat Caradow al zei worden ze dan nog bijgevoerd. Ze zullen wel al zaadjes kunnen pellen, maar niet genoeg om voldoende binnen te krijgen ...
Het rustige zou ook misschien kunnen komen doordat hij/zij nog nooit gevlogen heeft misschien.

Groetjes Annika

quinty

naja ''net uit het blok'' toch bijna anderhalve week 2 weken.. maar ik zie hem nu al zelfstandig eten, dat is wel een opluchting, ik denk dat hij gewoon nog even moest wennen :)

Annika

ooooooooh   ;D   dan is je parkietje inderdaad wel zo rond de 6 weken en ga ik ervanuit dat ie zelfstandig is maar gewoon moest wennen.
Geef 'm naast z'n gewone zaad maar af en toe wat trosgierst (op de bodem liggen, vind ie het vanzelf), dat kunnen ze al makkelijker pellen en dan komt het vast helemaal goed.
Ik ben reuze nieuwsgierig dus als je foto's hebt kun je ze in het foto album plaatsen  ::) :-X
veel plezier met je nieuwe maatje!

Groetjes Annika