Kokhalzen en weinig eetlust

Gestart door Jetske, november 28, 2006, 09:25:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jetske

Sinds gisteren is cicero niet helemaal 100 procent. Hij is vrij rustig, heeft weinig eetlust (alleen een beetje trosgierst) en zit regelmatig te kokhalzen. Hij braakt niet maar het ziet er niet gezond uit. Heb net met de dierenarts gebeld en die heeft geadviseerd even langs te komen en dit ga ik vanavond ook zeker doen. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Heb al een beetje op het forum rondgekeken, maar kon niet direct iemand met precies dezelfde symptomen vinden. Hoop dat iemand iets weet, zo ga ik een beetje voorbereid naar de dierenarts.

Safrena

Hey Jetske

Het is inderdaad het beste om zo snel mogelijk naar de vogelarts te gaan met je parkietje
Kokhalzen en weinig eten is helemaal niet goed. Hoe zijn de poepjes van kleur?

Kokhalzen kan wijzen op een kropontsteking, of verzuring van de krop, of een bacterie in de krop
Als de poepjes heel donker van kleur zijn, is de kans groot dat het een bacterie is

Heel veel sterkte
vele groetjes

ps hou je ons op de hoogte

Jetske

Zijn poep was donkergroen vanochtend en niet zo vast als normaal. Ben erg benieuwd wat het is, vind het zo zielig. Normaal kletst hij de oren van mijn hoofd maar nu niet. Hij zat ook veel eerder te slapen dan normaal. Hij is trouwens wel op dit moment in de rui, maar dit lijken me geen dingen die daarbij horen. Normaal is zijn bakje met eten leeg 's ochtends en nu al twee dagen niet.  :(

Safrena

Hey Jetske

Dit hoort inderdaad niet bij de rui.
Donker groene poepjes wijzen op een bacterie. ;)

Een krop onderzoek en ook zeker de poepjes laten onderzoeken is hier dan ook heel belangrijk

veel sterkte
vele groetjes

Jetske

Ok, dank je, nu ga ik tenminste al een beetje voorbereid naar de dierenarts!

Caradow


Jetske

Ben uiteindelijk niet meer naar de dierenarts geweest. Toen ik thuis kwam was hij weer zo fit als een hoentje. Zijn poepjes zien er prima uit, hij kokhalst niet meer, kletst de hele tijd, speelt als een gek en vliegt snel door de kamer. O ja, hij eet ook gelukkig weer. Waarschijnlijk heeft hij een beetje stress gehad van de verhuizing. Ik hou hem natuurlijk wel in de gaten en zodra ik zie dat het toch niet goed gaat.... hup naar de dierenarts!

Mars

Dat is ook goed nieuws.

Ik word ook wel eens misselijk van de stress  :-X

Maar houd hem wel in de gaten.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..