oppas moeder

Gestart door boefje, november 12, 2006, 15:01:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boefje

 ;D hallo parkietenfreakies!  8) (een kleine mededeling en een vraag erbij)

ik wou jullie even mededelen dat ik gisteravond mijn allerbeste vrouwtje even ter leen heb gebracht aan de overburen , ik kweek namelijk zelf met grasparkieten en hun met engelse !
mijn buurvrouw kwam gisteravond aan de deur en vertelde dat het vrouwtje die eitjes had gelegt de billen helemaal kapot heeft, ze gaat niet meer op de jonge zitten ( dit zal waarschijnlijk zeer doen aan de billen!) en er waren drie jonge uit gekomen ze zijn nu 4 daagjes oud! en er zit nog een bevrucht eitje in het nestkastje , zelf hebben ze de volliere binnen met een tempratuur die goed is voor het broeden.
Ik had dus mijn vrouwtje mee genomen onder mijn jas (voor de harde wind) en in het kooitje gezet waar het broedhokje ook is ( de moeder en vader van de jonge zijn overgeplaatst naar een ander hok!)  toen ben ik met mijn hand voorzichtig in het hokje gegaan en heb d'r even gekroeld wat ze wel fijn vond  ::) toen heb ik d'r voor het gat van het nestkastje gezet en ze ging er gelijk in ! een paar minuten later zat ze dus op de jonge ze was opgewarmd en de jonge werden gevoerd ( ik wist dat dit vrouwtje die jonge kon opvoeden want ze ging altijd bij mij in de binnenvoliere ook altijd even bij de buren op bezoek :) ) Ik heb wel gevraagd wat ze nu gingen doen met het vrouwtje die waarschijnlijk een ontsteking aan de kont had , ze zeiden hierop dat ze de natuur hun gang laten gaan  :'( ( het vrouwtje zou toch binnen een paar dagen overlijden!) dat vind ik dus eigelijk niet kunnen het vrouwtje heeft echt pijn en dat vind ik dus nou niet leuk, ik vroeg me dus ook af of ik er wel goed aan deed om mijn vrouwtje bij hun neer te plaatsen. wat vinden jullie ervan , ik weet wel als mijn parkietje daar slecht behandeld wordt dan wil ik ze wel terug want het is niet alleen mijn beste parkiet (alle parkietjes zijn het beste ) maar ik wil niet dat ze oververmoeid raakt. wat nou als het vrouwtje na 2 weken ofzo gestresst raakt wat moetik dan doen?

Cutie_lover

ik zou eisen dat de parkiet goed verzorgd word, want dit klopt natuurlijk niet.. Als je de parkietjes hun gang willen laten gaan, dan zou je ze bijv. ook geen voer kunnen geven en dan doen ze toch wel? dan moeten ze ook goed voor het parkietje zorgen! :'(

Mars

Wat lief van je dat je je parkietje uitleent om zo de jongen te redden.
Het zal vast wel goed gaan met je parkietje, maar voor de zekerheid maar veel bij haar gaan kijken!

Misschien lukt het dan meteen om je buren over te halen toch even bij een dierenarts langs te gaan? Met als argument dat die kleintjes toch echt een moeder nodig hebben én dat zij er voor gezorgd hebben dat ze weer jongen kreeg (want anders hadden ze haar geen nestgelegenheid moeten geven)!

Succes en groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

boefje

 :-\ Helaas...
Die zondag de 13de kwam ze mijn vrouwtje weer terug brengen want ze had namelijk nog helemaal niks gegeten! of gedronken!
Ze had nu het mannetje wat bij het vrouwtje hoorde ( die zo ziek was ) bij de eitjes gelaten hij ging er wel opzitten maar ik had ze er (dacht ik ) toch echt van overtuigd dat het met een mannetje waarschijnlijk niet goed zou gaan omdat de mannetjes er meestal voor zorgen dat de jonge eten krijgen als ze eenmaal zover zijn om uit te vliegen en om ze te leren vliegen! maar goed eigenwijze mensen houd je altijd en dat pakt niet altijd uit!, toen ik mijn vrouwtje eenmaal weer in mijn volliere had heb ik d'r goed in de gaten gehouden, wat ze wel deed was gelijk wat drinken en naar de voerbak om aan te sterken!, nou hoorde ik dus van de week dat het vrouwtje eindelijk overleden is, en de jonge waren de volgende dag al dood ! ze waren te zwak om nog te kunnen overleven ik vind het nog steeds erg zielig ! mijn vrouwtje is in tussen tijd aardig opgeknapt en weet de boel weer bij elkaar te schetteren  :-*


Groetjes !

Mars

Het is allemaal erg triest gegaan, zo. Jammer dat de kleintjes het ook niet gehaald hebben.
Gelukkig is je eigen parkietje aardig opgeknapt. Maar het is als liefhebber natuurlijk altijd lastig om naar andere parkietjes te kijken, die het wat minder getroffen hebben en niet de noodzakelijke zorg krijgen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..