Kleur Snavel

Gestart door karin v h, november 21, 2006, 18:55:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Hallo Parkietenfreaken,
Kan iemand mij vertellen waarom er een verschil is in de kleur van de snavels bij parkieten?
Sommige parkieten bij mij hebben een geel/groenige tint andere een geel/oranje tint.
Ben reuze benieuwd.
Groetjes karin

Josephine

Volgends mij kotm dat door de hormonen. Ik weet het niet 100% zeker wacht maar even op de experts...

Groetjes Josephine

karin v h

Maar het rare is dat zowel een mannetje als vrouwtje geel/groene snavels hebben. Deze hebben niet dezelfde hormonen. Hier had ik n.l. eerst ook aangedacht - maar volgens mij gaat deze vlieger niet op!

Josephine

oh sorry, beetje verkeerd gelezen, ik dacht al geel?? Ik dacht dat je het over de wasdop had ::) Tja ik denk dat het met de snavel zo is net als bij mensen de huidskleur die verschilt ook...

Meltjuh

Ik denk gewoon dat het met pigment te maken heeft. net als dat sommige parkietjes wel blauwe pootjes hebben en andere roze ;).
Je hebt immers bij mensen ook allemaal verschillende huidskleuren :).

Bij mijn babytjes had alleen pucky een zwarte snavel toen ze jong was en dat heeft denk ik ook gewoon met pigment te maken.

karin v h

Ja, die zwarte snavel bij mij hadden ook 2 kuikens ik dacht dat dat aan de zuurstof lag die ze hebben gehad in het 'ei'......?
Maar dat trekt weer bij en normaal trekt pigment toch niet bij? - maar ik weet het niet. Het viel mij gewoon op dat 2 parkieten een geel/oranje snavel hadden en de rest geel/groen? Ik vond het een beetje vreemd en ik was nieuwsgierig.
Bedankt voor je reactie.
groetjes karin