Slopende parkietjes: waarmee speeltjes bevestigen?

Gestart door Ingrid, oktober 15, 2006, 20:00:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Hahahahahaha bij parkieten kun je enkel alles vastlassen. Alles slopen ze. Ik heb stokken in de kooi. Ik denk dat één van de stokken binnenkort doormidden gaat. Er zijn er twee hier die hebben het "hoe kan ik het beste knagen" protocol ontdekt. En met twee van die sloopsnavels zal ik het altijd verliezen. En die ijzeren haakjes aan speeltjes. Een half uur en ze hebben ze hier uit het ringetje gekregen. Dus inventief, geduldig, opnieuw ophangen, en nog een keer en weer iets anders proberen. Of alles vastlassen. :-X

Ingrid

Ik heb geloof ik nog het meest aan de tip van Maur@: vastlassen dus ;).
Het bevestigen aan de tralies is geen probleem, er wordt een beetje overheen gelezen geloof ik, het gaat namelijk meer om de bevestiging aan de zitstokken. Ik heb een kamervoliere waardoor er genoeg ruimte is voor hangende speeltjes zeg maar en ik wil niet alles aan de tralies vastmaken.

Gelukkig heb ik in Maur@ dus een lotgenote gevonden, misschien mag ik zo nu en dan per mail en/of pm steun bij jou zoeken? Andersom mag ook hoor, even lekker klagen over jouw twee geboren bouwvakkertjes!

Josephine

Citaat van: Ingrid op oktober 16, 2006, 19:17:43
Gelukkig heb ik in Maur@ dus een lotgenote gevonden, misschien mag ik zo nu en dan per mail en/of pm steun bij jou zoeken? Andersom mag ook hoor, even lekker klagen over jouw twee geboren bouwvakkertjes!
Nee de wegenwacht van de ANWB als je prongelijk je sleutels in je auto laat liggen, en hij zit op slot! Dan maken ze hem dan altijd netjes voor je open. Maar of jou parkietjes dat ook zo netjes doen dat weet ik niet.

roha

Hoi,

Wij gebruiken ook tieraps en van die haakjes met schroefdraad en het bevalt ons prima. Dat probleem met sisaldraad kennen wij ook, zelfs van die speeltjes van touw, bv. zo'n ladder, worden doorgeknaagd. Onze mega-sloopster is er (helaas) niet meer, maar die kreeg met geen mogelijkheid de tieraps doorgeknaagd.
wij hebben ook bamboezitstokken en daar kan je heel goed de speeltjes aanhangen.
Succes met wat je gaat doen!!

Roha

Maur@

Citeereven lekker klagen over jouw twee geboren bouwvakkertjes!

Sorry sinds gisteren zijn het er drie. Eén rechts van de stok, één links en één er bovenop.

Meltjuh

Ge-wel-dig!!

Ik herken dit  ::). Ik had een heel mooi touwladdertje gekocht en deze was binnen 5 dagen helemaal kapot geknaagd door Tika. Ach als ze maar wat te doen hebben :-X


Ingrid

De oplossing lijkt dichterbij te zijn dan je denkt: ik weet niet of het stand houdt, maar voorlopig werkt het ;).

Ik heb Blizzard voor de gek weten te houden, door op haar favoriete plekje enkel een sisaltouwtje te hangen, dus zonder speeltje eraan. Ze "denkt" nog steeds dat er een speeltje aanhangt wat gewoon op de grond moet vallen. Het speeltje hangt echter aan de andere kant van de stok en al enige tijd zonder schade aan de ophangconstructie :D.

Mocht ze uiteindelijk mijn truuk doorzien dan zal ik het "zwaardere" geschut in gaan zetten :P.

karin v h

De tieraps zijn in verschillende diktes te krijgen. Neem je de dikste - dan zijn ze er zeker een maand zoet mee om ze door te bijten. Zijn zij zoet en jij hebt over een maand weer iets te doen.

Zitten in plastic paperclips binnenin ook geen metaal?
Bij schoenreparatie winkels hebben ze vele soorten sleutelhangers.
Hebben ze bij jullile op de 'markt' niet een man staan met allemaal gereedschappen? -hier staat er 1 die ook dit soort dingen heeft voor een habbekrats.....
Succes met de slopertjes.
Groetjes karin

Ingrid

Jawel hoor, genoeg materiaal te vinden, maar niet iets wat om de stok heen bevestigd kan worden. Dan ben ik alsnog afhankelijk van sisaltouw ;).

En ja, die gekleurde paperclips zijn ook gewoon van metaal met een laagje plastic erom heen.

roha

Sinds wij tieraps gebruiken hebben wij hier geen last meer van vallende stokken etc.

Roha

karin v h

Hallo Ingrid,
Maar die tieraps kunnen toch gewoon om stokken heen.
Kun je het probleem niet is op een fotootje zetten dan kunnen we het zien en anders gaan meedenken. ;)
Groetjes karin

Ingrid

Citaat van: karin v h op november 21, 2006, 14:50:08
Hallo Ingrid,
Maar die tieraps kunnen toch gewoon om stokken heen.
Kun je het probleem niet is op een fotootje zetten dan kunnen we het zien en anders gaan meedenken. ;)
Groetjes karin

Ow, je bedoelde tieraps ;). Ik dacht dat je sleutelhangers e.d. bedoelde. Mocht het probleem zich weer voordoen dan zal ik een foto plaatsen. Het is nu voorlopig opgelost, Blizzard vindt het nog steeds leuk om juist dat ene touwtje zonder speeltje te slopen.

karin v h

#32
Je maakt me toch nieuwsgierig hoe heb je het dan voorlopig opgelost?
;)

Dat staat een paar berichtjes hierboven, zet een citaatje hieronder ;). Gr. Ingrid
Citaat van: Ingrid op november 20, 2006, 21:07:17
Ik heb Blizzard voor de gek weten te houden, door op haar favoriete plekje enkel een sisaltouwtje te hangen, dus zonder speeltje eraan. Ze "denkt" nog steeds dat er een speeltje aanhangt wat gewoon op de grond moet vallen.