is dit goed of slecht?

Gestart door KiimmBiimm_, november 21, 2006, 16:50:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiimmBiimm_

Hallo
ik heb een vriendin die heeft best veel parkieten ik denk een stuk of 6
en ze wou ze in het begin tam maken enzo
alleen ze zegt dat ze er nu geen tijd voor heeft om ze tam te maken
ze verzorgt ze wel goed en ze krijgen iedere dag vers water en lekkere gezonde groente
maar ze heeft alleen geen tijd om ze echt tam te maken
en ze heeft ook een grote voliere want ze kunnen niet los vliegen
is dit niet slecht voor de beestjes?

Caradow

Ze worden goed verzorgd, ze hebben de ruimte en ze hebben elkaar... waarom zou dit verkeerd of slecht zijn?

KiimmBiimm_

Geen idee
daarom vroeg ik het ook

Monique8736

Aan je onderschrift te zien heb je zelf ook 8 parkietjes.Kan me uit vorige berichtjes ook herrineren dat ze bij jou ook niet tam zijn.Ik heb zelf twee vogeltjes die alle aandacht krijgen die ze verdienen,ik geef ze X-travital voer,af en toe iets lekkers,maar tam? nee,dat zijn ze niet.Ik vind persoonlijk niet dat je een betere/slechtere baas bent als je je vogeltjes niet tam heb gekregen.Ik probeer er zo veel mogelijk tijd aan te besteden,maar als ze niet tam willen worden,dan houdt het op,een vogeltje kun je niet dwingen.Ik vind niet dat je vriendin haar vogels slecht verzorgd,ze krijgen goed voer en drinken,en ze zijn met z'n zessen,ze hebben dus altijd iemand om zich mee te vermaken,prima lijkt mij  :)

Groeten Monique

roha

Hoi,

Waarom stel je deze vraag eigenlijk?

Roha

KiimmBiimm_

ik vroeg het me gewoon af
omdat ze bij me vriendin er niet uit komen
bij mij namelijk wel

roha

Hallo,

Je zegt al zelf dat ze in een grote voliere zitten, dus daar kunnen ze ook hun vleugels strekken. Jouw vriendin verzorgt haar parkieten uitstekend. Waarom twijfel jij daar aan?
Het komt over als of jij vind dat iedereen die zijn parkieten anders verzorgt dan jou, dat het dan niet goed zou zijn. Daarom blijf ik het een rare vraag vinden.

Roha

kekavo

Ik vind er niks verkeerts aan. Zoals Roha ook al zegt, ze hebben voldoende vluchtruimte. Ook hebben ze voldoende aandacht aan elkaar.

KiimmBiimm_

ik vind wel dat ze zich goed verzorgt
en ik vind het helemaal niet verkeerd als mensen hun parkietjes op een andere manier opvoeden
waarom zow vijandig  :o

roha

Vijandig?
Niet echt, ik vind het alleen een rare vraag. That's all, niet meer en niet minder.

Danielle

Ik denk dat het ook een beetje moeilijk is om hierop antwoord te geven.
ALleen jij weet namelijk hoe groot de voilere is, hoe de parkieten eruit zien, of ze goed worden verzorgd etc.
Want ik kan wel zeggen dat het niet erg is dat ze nooit uit de voilere gehaald worden, maar ik weet niet hoe groot deze is.

Maar toch nog mijn kijk erop:
Ik denk dat als ze er gezond uitzien, vrolijk kwetteren, voldoende beweging kunnen hebben in de kooi, dat het wel goed zit  ;)